dav
  •  Aşa au stabilit făgărăşenii la dezbaterea publică privind transportul public local de persoane când firma AXI Tour Izi a cerut dublarea tarifelor
  •   Primăria Făgăraş  vrea un serviciu propriu de transport local cu microbuze şi autobuze

,,Fără majorări de preţuri pentru transportul public local de persoane”. A fost concluzia făgărăşenilor prezenţi la dezbaterea publică organizată în data de 7 martie, ora 14.00, la Primăria Făgăraş pentru majorarea tarifelor la transportul public de persoane. Au fost prezenţi cel mult 20 de făgărăşeni, majoritatea din cartierul Combinat, primarul Gheorghe Sucaciu, viceprimarul Valentin Clonţ,  consilierul Andrei Filip şi presa. Au fost analizate  propunerile de majorare a tarifelor la biletele de călătorie  şi la abonamente pentru transportul public local de persoane  efectuat în municipiul Făgăraş de firma AXI Tour Izi SRL.

 

AXI vrea dublarea tarifelor

Firma administrată de Sorin Stoian vrea să dubleze tarifele la biletele de călătorie şi la abonamentele lunare. Dacă în prezent un bilet de călătorie costă 2 lei/persoană, AXI vrea să-l majoreze la 5 lei/persoană. Un abonament lunar costă 65 lei/persoană, iar prin majorarea cerută de Stoian ajunge la 125 lei/lună. Primarul Gheorghe Sucaciu a propus o majorare  a preţului biletului de călătorie până la 2,5 lei, iar subvenţiile aferente anumitor categorii de persoane  să rămână la acelaşi nivel, dar să crească plafonul de încadrare.

Propunerea primarului

,,Subvenţii 100%  pentru abonamentele  pensionarilor cu pensii de până la 800 lei în loc de 600 lei, subvenţii de 75% pentru pensii de până la 1200 lei în loc de 1000 lei. Majorarea tarifului la bilete cu doar 50 de bani. Nu se justifică dublarea preţului la bilete întrucât  litrul de motorină a fost în 2014, la semnarea contractului cu AXI, 5,93 lei, iar astăzi este 5,92 lei/litru. Doar la nivelul salarilor ar exista o justificare, dar   50 bani/bilet este suficient” a propus primarul Făgăraşului.

Făgărăşenii nu vor nicio majorare

Dacă în prima fază, făgărăşenii prezenţi la dezbatere au fost de acord, după ce discuţiile au luat amploare s-a cerut  respingerea    propunerii de majorare a preţurilor la bilete şi abonamente. ,,În 2014 biletul a costat 1 leu, apoi a crescut la 1,5 lei, iar astăzi este 2 lei. Şi-au bătut joc de noi, am circulat în stil barbar, ca sacii de cartofi. Noi suntem izolaţi în cartierul Combinat,nu avem nimic acolo, nu avem cu ce ajunge în oraş. Taxi este scump şi nu ne permitem, 15 lei costă un drum pînă în oraş. Ce contract este acela pe 6 ani? A fost o afacere a primăriei din 2014. Cine este în spatele acelei licitaţii? Au fost eliminate firma din Ileni, cea care transportă  elevii şi acum, apoi pe Codreanu cu care am circulat în condiţii omeneşti” au susţinut oamenii prin vocea Violetei Tănase din cartierul Combinat.  Primarul a explicat interesele de la acea vreme, invocând numele fostului consilier local Cosmin Poparad, cel care a coordonat activitatea AXI şi deconturile subvenţiilor. ,,Eu am blocat   deconturile nejustificate, am verificat numărul de persoane care folosesc transportul local şi banii plătiţi pentru subvenţii.  De atunci au început şicanele” a explicat primarul.  De comun acord s-a decis respingerea propunerilor privind majorarea tarifelor.

 

Maşini de transport proprii

,,Printr-un proiect european avem 10 autobuze ecologice, dar este de durată. Până atunci putem să achiziţionăm microbuze în liesing  sau să închiriem, iar Primăria Făgăraş să efectueze transportul public local de persoane. Achiziţia se poate face doar după ce avem buget.  Este posibil ca AXI să se retragă şi vom rămâne descoperiţi o perioadă” a spus primarul. Oamenii s-au arătat înţelegători şi răbdători pentru realizarea propunerii primarului. În plenul de la sfârşitul lunii martie, aşa cum a promis Gheorghe Sucaciu, se vor supune votului propunerile din dezbaterea publică. ,,Vom mai avea o dezbatere publică după care propunerile vor intra în comisiile CL Făgăraş şi în plen” a ai spus primarul.

Cu AXI până în 2020

Transportul local este asigurat de firma AXI Tours Izi SRL  în baza contractului nr. 20670 semnat cu  Primăria Făgăraş  în data de 27 august 2014 care are valabilitate 6 ani.  La semnarea contractului firma şi-a luat angajamentul să respecte regulamentul privind transportul public local adoptat de Municipalitate, asta însemnînd două autobuze şi un microbuz pentru cele 3 trasee stabilite pentru oraş. ,,La puţin timp după semnarea contractului s-a revenit asupra traseelor şi s-a stabilit să fie folosit un singur traseu care este valabil şi astăzi, iar pentru transport să fie pusă o singură maşină cu peste 50 de locuri” a spus Andrei Filip de la compartimentul transport public din cadrul Primăriei Făgăraş. Traseul stabilit de Municipalitate este: Kaufland – T. Vladimirescu -Tăbăcari- M. Viteazu- B-dul Unirii- M. Eminescu- Teiului – 13 Decembrie – Uniunii- Negoiu- Ion Creangă- Mircea Eliade- Ciocanului- Şoseaua Combinatului- Trandafirilor- Ghioceilor- D-na Stanca- B-dul Unirii- Tăbăcari- T- Vladimirescu- Kaufland.   Programul zilnic pentru transportul public începe la ora 6.00 şi se încheie cu ultima cursă de la ora 17.00, iar sîmbăta şi duminica nu există transport public local. (Lucia BAKI)

 

 

1 COMENTARIU

  1. Mi-ar fi placut ca primarul sa adopte aceasta argumentatie si in cazul celor de la Salco. Dar acolo are alte interese si chiar el a propus majorarea. Rusinica !!!!!!!

Dă-i un răspuns lui Ion Gheo Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here