•  Podurile de la  Crihalma şi    Hălmeag   sunt în lucru, iarcel de  la  Voila se află în stadiul de proiect
  •   În judeţul Braşov nu s-a mai construit niciun pod de la zero, în ultimii 40 de ani

Satele din Ţara Făgăraşului aflate pe malurile Oltului vor putea trece apa pe poduri noi, dacă afirmaţiile preşedintelui CJ Braşov, Adrian Veştea,  sunt adevărate.  În responsabilitatea CJ Braşov se află şapte poduri care nu au mai fost reabilitate sau construite de la zero de peste patru  decenii. Trei dintre acestea se află în Ţara Făgăraşului, unul la Crihalma, unul la Voila şi altul la Hălmeag. Conducerea forului judeţean spune că în acest an vor fi construite aceste poduri, fondurile necesare provenind prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală şi din bugetul propriu.   „Consiliul Judeţean Braşov reconstruieşte podurile peste râul Olt, cel mai mare curs de apă care străbate judeţul nostru şi cel care an de an ne provoacă probleme din cauza inundaţiilor. De peste 40 de ani, în judeţ nu s-a mai ridicat un pod de la zero, dar noi vrem să refacem din temelii toate cele şapte poduri care sunt în responsabilitatea noastră, fiind situate pe drumurile judeţene”, spune preşedintele  CJ Braşov, Adrian Veştea.

Pod nou la Hălmeag

Localităţile Hălmeag şi Şercaia vor fi legate, peste Olt, de un pod nou, construit de la zero. Consiliul Judeţean a predat déjà  amplasamentul către Compania Naţională de Investiţii, care va executa, cu fonduri de la stat, această lucrare. Lucrarea va fi executată de SC Confer SRL Oneşti, aceeaşi firmă care construieşte şi podul de la Comăna. ,,La fiecare inundaţie aveam probleme la Hălmeag unde este un pod de lemn. Am fost mai norocoşi că acest pod nu a fost luat de apă ca la Crihalma însă podul d elemn este foarte degradat. Am cerut de mult un pod nou la Hălmeag, dar acum se construieşte. CJ Braşov a emis  ordinul de începere a lucrărilor  săptămâna trecută. Investiţia se ridică la  6,176 milioane de lei cu TVA inclus. Termenul în  care trebuie ridicat noul pod este de opt luni. Podul de lemn nu va fi demolat decât atunci când se va putea circula pe noul pod care  se construieşte în aval faţă de cel de lemn” a spus Cristinel Paltin, primarul comunei Şercaia.  Noul pod dintre Hălmeag şi Şercaia va fi realizat din beton, va avea lungimea de 97,10 metri şi lăţimea de 6 metri, din care lăţimea părţii carosabile va ajunge la 5 metri. Proiectarea lui a fost realizată de SC Pod-Proiect SRL din Iaşi, iar dirigenţia de şantier pentru lucrări va fi asigurată de SC Beta Cops SRL. Infrastructura podului va fi formată din două culee şi două pile pe fundaţii indirecte (piloţi cu diametrul de 1,08 metri). Podul va avea trei deschideri de câte 30 de metri. Calea de rulare pe pod va avea lăţimea de 5 metri, cu o bandă de circulaţie lată de 4 metri şi două benzi de încadrare, de câte 50 cm. Pe ambele părţi ale podului vor fi montate parapete direcţionale.   ,,Vechiul pod era realizat  în totalitate din lemn de stejar, are o lungime de 90 de metri şi o lăţime de cinci metri. Starea podului este foarte proastă, pilonii din stejar sunt deterioraţi, iar unii dintre ei deplasaţi. De asemenea, podina de rezistenţă şi cea de uzură sunt şi ele deteriorate. Iniţial s-a vrut repararea podului delemn, dar starea de degradare a lui a dus la decizia de a se construe un pod de la zero din ciment” a mai spus primarul de la Şercaia.    În urma   demersurilor CJ Braşov din ultimii 2 ani,  s-au obţinut fonduri prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, etapa a II-a.   MDRAP a alocat, pentru construcţia podului de la Hălmeag,  Consiliului Judeţean Braşov suma de 6.344.848 lei, contribuţia CJ Braşov fiind de 1.034.710 lei.

 

Noul pod de la Crihalma este   în şantier de anul trecut

Podul peste Olt ce leagă Crihalma de Comăna este déjà în lucru, iar până la sfârşitul acestui an va fi dat în folosinţă. Viorel Grusea, primarul comunei Comăna, a bătut la toate uşile autorităţilor judeţene, naţionale şi la Guvern pentru a putea demara investiţia. Podul de lemn  a fost luat de apa Oltului la inundaţiile din primăvara anului trecut, iar accesul localnicilor s-a făcut pe un drum care însemna un ocol de 40 km. ,,Noul pod care se află în lucru de anul trecut  trebuie să fie gata în 8 luni, aşa cum arată proiectul. Firma de construcţii lucrează bine, are utilajele necesare şi se va încadra în termenele prevăzute în proiect. Finanţarea  investiţiei este de la Compania Naţională de Investiţii şi seridică la 6,176 milioane de lei cu TVA inclus” a spus Viorel Grusea, primarul de la Comăna.

 

Un pod nou pentru  forţele armate de la Poligonul Cincu

Unul dintre cele mai importante poduri peste Olt, pe care Consiliul Judeţean vrea să îl ridice, este la Voila. Proiectul de construire al acestui pod a fost pus pe tapet în urmă cu doi ani, la solicitarea   MApN şi   NATO,  care au nevoie de acces peste Olt pentru activitatea de la Poligonul Cincu.  CJ Braşov a realizat până acum, studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic şi a făcut demersuri pentru identificarea surselor de finanţare. Astfel, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală se asigură pentru acest obiectiv de investiţii suma de 14,716 milioane lei, în condiţiile în care din bugetul judeţului Braşov s-a alocat suma de 1,311 milioane lei.

Încă 4 poduri vor fi reparate

  •   Consiliul Judeţean Braşov mai are în administrare şi podul peste Olt de la Hărman, unde intenţionează să construiască o nouă trecere, existând deja şi un proiect tehnic realizat.
  •   La podul de la Arini  se vor face doar reparaţii curente.
  •  Podul de la Măieruş, din lemn, care a suferit degradări la inundaţiile din 2018, va fi reparat din fonduri proprii ale judeţului.
  •   Podul de la Augustin, care face legătura cu localitatea Baraolt, va fi finanţat pe Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, pentru modernizare a drumului interjudeţean Covasna – Braşov.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here