•  Spun făgărăşenii care au avut nevoie  cel puţin odată de serviciile medicale ale unităţii spitaliceşti din Făgăraş. 

Spitalul Municipal Făgăraş  a rămas parcă încremenit în timp.  Clădiri mari şi vechi edificate în urmă cu câteva decenii,  amenajări în ton cu posibilităţile anilor 70, saloane, cabinete şi holuri cam tot de pe atunci. În decursul anilor s-au schimbat prea puţine lucruri. S-a lărgit paleta serviciilor medicale, s-au mai adus dotări noi ca urmare a programelor specifice sistemului medical actual.  Dacă privim spre Pediatrie sau Ambulatoriu (Policlinică) sau Maternitate, ne întoarcem în timp cu câteva decenii. În pavilionul central sunt secţii modernizate şi dotate, dar duc lipsă de medici şi personal medical. S-au perindat la conducerea spitalului mulţi directori, dar niciunul n-a adus vreo schimbare majoră.  În ultimul deceniu, spitalul a fost aspru criticat de pacienţi,  fiind numit şi ,,spital al morţii”.  Dacă situaţia s-a schimbat în vreun fel, tot pacienţii sunt cei care au dreptul să vorbească. Acum sunt proiecte îndrăzneţe pentru spitalul din Făgăraş, dar toate necesită timp şi finanţări.  Până la schimbarea totală a acestei unităţi medicale, aşa cum promit cei care o conduc, făgărăşenii au vorbit despre spitalul din municipiu şi despre serviciile oferte pacienţilor. ,,Este loc de mult mai bine” a fost remarca persoanelor care au fost cel puţin odată în spital.  Alte persoane au spus: ,,Voi apela la alt spital dacă voi avea nevoie” sau ,,Merg cu încredere la unii medici de la acest spital”. Monitorul de Făgăraş a stat de vorbă cu făgărăşenii pe acest subiect, cerându-le să dea o notă de la 1  la 10  serviciilor medicale, dotării  şi  personalului din Spitalul Municipal Făgăraş, notă pe care să o şi jutifice.  Unii au notat activitatea unităţii cu 1, alţii cu 4 sau cu 6, unii cu 9 sau chiar cu 10, dar cei mai mulţi cu 7. O medie a notelor, aşa cum reiese din notarea realizată de făgărăşeni, pentru unitatea spitalicească din Făgăraş este 7.   În rubrica ,,Vocile Ţării Făgăraşului”  publicăm o parte dintre opiniile făgărăşenilor .

 

Zamfir Dorina, 57 ani

  • ,,Nota 7. Cu puţin timp în urmă  am avut o problemă cu urechea şi am ajuns la spital, la medicul specialist,  cu trimitere de la medicul de familie. Am stat de dimineaţă, de la 8.00, până la sfârşitul programului, la 14.00,  şi nu am intrat în  cabinetul medicului. Am revenit a doua zi pentru a putea  fi consultată de medic, dar am stat, din nou,  de la 8.00 până la ora 12.00. Lumea sta la rând, dar intrau alte persoane, cele care aveau cunoştinţe. Era o doamnă în vârstă, care a intrat şi în prima zi şi în a doua zi, spunând  că a fost cadru medical  şi că are prioritate. Mai mult a stat de fiecare dată cel puţin  20 de minute  în cabinet. Noi, cei care nu aveam pe nimeni,  aşteptam după ei. Mă durea capul foarte tare, partea stângă se umflase, şi aşa am ajuns la medicul orl-ist.  Nu erau bonuri de ordine, nu era nicio regulă. Am făcut apoi tomograf pe banii mei, m-a costat 200 lei, deşi sunt asigurată. Tratamentul primit a fost bun, m-a ajutat. Nu mi-a plăcut însă pentru că nu este o rânduială”

Alexandru, 36 ani

  • ,,O notă de 7, dar  cu indulgenţă. L-am avut pe tata cu ulcer varicos şi am ajuns la spital cu el chiar în sâmbăta Paştelui. A fost surdo-mut. Medicul care l-a consultat s-a coportat  inuman, spunea că tatăl meu  nu comunică cu el. Dar el era surdo-mut, cum era să comunice! Eram eu cu el şi putea vorbi cu mine acest doctor.  L-a primit totuşi, i-a dat o reţetă şi apoi  l-a trimis acasă. Nu mai vreau să am de a face cu acest spital

Marin Elena, 62 ani

  • ,,Dau o notă bună, 9.00.  Când mergi la Urgenţe, ai ce sta! Am avut problemă  cu piciorul sâng, în decembrie 2017,  şi am ajuns la spital. Dl doctor mi-a pus gipsul direct peste arteră şi nu era normal. M-am dus la Braşov, unde mi-a tăiat gipsul pentru că nu era în regulă.  Mi-au pus acolo alt gisps.  Din stresul pe care l-am avut  am făcut diabet. Am şi acum probleme cu piciorul”

Motoc Gheorghe, 65 ani

  • ,,Nota 7.00. Am fost săptămâna trecută  cu soacra mea la secţia Interne de la spital şi cunosc situaţia. Grija faţă de pacienţi lasă de dorit. La spitalul din Făgăraş  trebuie să duci materiale de acasă. Am dus pampers, de exemplu. Medicii sunt bunicei, dar infirmierele şi asistentele vin când au chef, nu când sunt solicitate de pacienţi. Spitalul ar trebui să aibă medicamente, materiale şi să fie puse la treabă infirmierele”.

Rodica Sasu, 71 ani

,,Nota 10.00. Nota nu înseamnă însă şi faptul că nu am fost mulţumită cum a fost tratat soţul meu.  El ar fi avut nevoie şi de o altă intervenţie,  de la altă secţie a spitalului, dar  nu s-a intervenit. Doar avem urologie şi nu s-a apelat, a fost trimis la Reanimare, dar nu asta era soluţia. S-a întâplat în octombrie 2018. S-a  străduit personalul medical, dar parcă a scăzut interesul, s-a intrat în banalitate cu bolile. Mă rog la Dumnezeu să nu ajung la spital. Dacă voi fi nevoită voi apela la alt spital”

Duşa Cornelia, 68 ani

  • ,,Nu am avut nevoie de serviciile medicale de la spitalul din Făgăraş. Eu merg doar la medicul de familie pentru reţeta lunară,  pentru medicamentele de tensiune. Îi mulţumesc lui Dumnezeu că sunt sănătoasă. Nu voi da o notă spitalului pentru că nu cunosc situaţia de acolo”.

Elena Leluţ, 64 ani

  • ,,Eu merg odată pe an la medicul de familie pentru analizele obişnuite, gratuite. Le fac la clinica Santos de pe bulevard şi sunt mulţumită. Nu iau niciun tratament pentru că sunt bine, sunt sănătoasă. La spital nu am fost niciodată deci nu pot să comentez şi nici să dau vreo notă”

Grama Ioan, 62 ani

  • ,,Nota 6.00.  Pentru că sunt multe probleme care nu sunt puse la punct deşi s-ar putea rezolva. În primul rând disciplina, apoi ordinea. Noroc că nu am avut nevoie de serviciile medicale de la spitalul din Făgăraş”.

Lazăr Florin, 56 ani

  • ,,Nota 8.00. Problema spitalului este neseriozitatea angajaţilor. Am avut o problemă şi am ajuns la Urgenţe. Mi-a luat tensiunea, mi-a dat o pastilă şi urma să-mi măsoare din nou tensiunea. Un om de serviciu, care ştergea pe jos în salon,  a fost pus să-mi măsoare tensiunea. M-am enervat când am văzut că îmi ia tensiunea femeia de serviciu. Era normal ca medicul să se ocupe de mine, mai ales că nu erau alţi pacienţi. Avem personal bun în spital, dar există multă neseriozitate”.

Crăciun Ion, 65 ani

  • ,,Nu voi da o notă, dar vă relatez  altceva. N-am fost de mulţi ani în acest spital, dar am fost la spitalul din Tg- Mureş şi la un spital din  Italia, la Roma. Nu mi-au plăcut serviciile de la Făgăraş şi aşa am ajuns la Mureş.  Când am ajuns în spitalul din Italia, chiar medicul care m-a tratat l-a lăudat pe medicul de la Tg- Mureş. Am defibrilator la inimă. Ştiu că  la Cardiologia de la spitalul din Făgăraş  este  d-na Blebea, dar nu poţi să ajungi la ea.  Eu am fost, în anii trecuţi, la dr Pascu, dar n-a fost ceea ce trebuie. La Blebea îţi trebuie programare,  la cabinetul ei, dar este foarte ocupată, programările fiind făcute pe 2-3 luni sau chiar 6 luni. Aşa fug repede la Tg- Mureş, la dr. Tătar,   unde mă programez prin telefon, iar în 2 zile sunt primit la consultaţie, mă internează, îmi face toate analizele. Aici nu se procedează aşa, sau poate face, dar eu nu am ajuns să fiu programat. În Italia nu m-a costat operaţia niciun leu, eram asigurat. A doua oară când am fost la spitalul din Italia, am fost la  Urgenţe şi nu am plătit nimic. Am lucrat în Italia din 1992 până în 2010”

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here