•  Făgărăşenii consideră că drumurile  proaste din România sunt principala cauză a accidentelor rutiere  soldate cu morţi şi răniţi

 

 

Pe şoselele din România  se pierd vieţi în fiecare zi. DN1 este în topul şoselelor din ţară unde se petrec zilnic evenimente rutiere   soldate cu morţi şi răniţi.  Oamenii mor, familiile îşi îngroapă morţii, poliţiştii cercetează, dar autorităţile statului nu  fac investiţii în autostrăzi şi drumuri. De 30 de ani s-au cheltuit bani pe proiecte şi studii, dar infrastructura este aceeaşi. Pentru conducerea ţării, judeţelor, oraşelor, municipiilor contează mai mult  festivalurile aducătoare de voturi decât   investiţiile în infrastructură. Pe tronsonul Braşov-Sibiu de pe DN1 se produc zilnic accidente rutiere, majoritatea dintre ele cu morţi şi pagube materiale considerabile.  Făgărăşenii critică  instituţiile responsabile cu acest tronson de drum naţional, dar în egală măsură  pe şoferi şi pe poliţişti. Ei consideră că sancţiunile pentru conducătorii auto implicaţi în evenimente rutiere produse din vina lor trebuie să fie mult mai aspre. Dintre cauzele enumerate de făgărăşeni care duc la accidentele rutiere  sunt: neatenţia la volan, vorbitul la telefon, nerespectarea indicatoarelor rutiere, depăşirile riscante, viteza, maşinile cu mulţi cai putere, lipsa experienţei, dar şi uşurinţa cu care se obţine permisul de conducere.  Pe de altă parte parcul auto din România este în continuă creştere, la aceleaşi drumuri ca în urmă cu 30 de ani. La  ora actuală se află  în circulaţie 7,63 de maşini la o populaţie de 19,52 de milioane de oameni, se spune într-un studiu al CNAIR.   Şoselele din România  anului 2019 sunt  cele mai periculoase din întrega Uniune Europeană. În  Marea Britanie  îşi pierd viaţa, în fiecare an, pe şosele, 28 de oameni dintr-un million, iar în Danemarca se înregistrează, din cauza accidentelor rutiere, 30 de decese la milionul de locuitori.
La polul opus sunt ţările din Estul Europei, în care şoselele sunt foarte nesigure. De fapt, dintre toate statele UE, traficul este cel mai nesigur în: Romania (unde se înregistrează anual, din cauza accidentelor, 96 de decese la milionul de locuitori) si în Bulgaria (care raporteaza 88 de decese cauzate de accidente la milionul de locuitori). În România  situaţia ramâne dramatică, în condiţiile în care 5 oameni mor zilnic în accidente rutiere. Întrebarea este: cine e de vină pentru carnagiul de pe şoselele României? Autorităţile susţin că ar fi vorba despre şoferii indisciplinaţi care apasă excesiv pedala de acceleraţie. Directorul executiv al Asociaţiei Pro Infrastructură (API), Ionuţ Ciurea, spune că  starea proastă a drumurilor, semnalizarea rutieră ineficientă şi educaţia rutieră precară. Potrivit Institutului Naţional deStatistică, reţeaua de drumuri din România se întindea, la începutul anului trecut, pe aproape 87.000 de kilometri, dintre care doar o cincime erau drumuri naţionale, din care aproape jumătate ar trebui reparate. În plus, avem încă drumuri naţionale de pământ, dar şi o mulţime de drumuri judeţene a căror stare îi pune în pericol pe şoferi. ,,Este nevoie de investiţii de sute de milioane de euro în construcţia de centuri ocolitoare ale oraşelor. Aceste şosele sunt necesare pentru că preiau traficul greu, reduc aglomeraţia şi riscul de accidente. Chiar şi pe drumurile noi care se fac, se montează indicatoare rutiere greşite, care induc în eroare. Avem nevoie de marcaje rutiere, atât pe drumurile aflate în administrarea Companiei de Drumuri, cât şi pe cele administrate de consiliile judeţene.  Sigur, e uşor să dai vina pe şoferul care merge cu viteză mare. Dar nu te intrebi, ca autoritate, de ce merge respectivul şofer prea repede? Poate că s-a săturat să stea în spatele tirului (caz in care e nevoie să decongestionezi traficul) .  Dar din cauză că nu ne-am ocupat şi de aceste lucrări mici, am ajuns unde suntem astăzi: pe primul loc în UE la numărul de accidente mortale”, a declarat pentru Ziare.com Ionuţ Ciurea, directorul executiv al Asociaţiei Pro Infrastructura. Monitorul de Făgăraş a stat de vorbă cu cititorii, iar opiniile lor sunt redate în rubrica  ,,Vocile Ţării Făgăraşului”.

Dorin Hampu, 63 ani, Făgăraş

  • ,,România se află pe un loc fruntaş cu cele mai multe decese survenite în urma accidentelor rutiere. Mii de persoane mor anual în ţară. Cauzele principale sunt: neatenţia şoferilor la volan,  nerespectarea regulilor de circulaţie şi depăşirea limitelor de viteză. În mare parte şosele au fost reparate nu ne mai putem plânge. Săptămâna trecută am parcurs 500 de km până la Turnu Severin, iar starea  şoselelor este bună. Accidentele grave sunt din cauza şoferilor tineri care  nu au experienţă, au maşini puternice, apasă pedala de acceleraţie şi nu mai pot controla maşina. Zilnic se mediatizează accidentele grave cu zeci de victime, dar nu se iau măsuri. De 45 de ani conduc, dar nu am fost implicat în niciun accident rutier pentru că am respectat semnele de circulaţie şi nu conduc cu viteză. În unele cazuri vinovaţi sunt şi pietonii care traversează fără să se asigure”.

Emil Lucian, 70 ani, Făgăraş

  • ,,Cauzele accidentelor  rutiere grave sunt: starea jalnică a drumurilor publice, numărului mare de maşini, oboseala şi consumul de alcool la volan. O cauză majoră o reprezintă şi semnele de circulaţie care nu sunt vizibile. În Germania, semnele de ciculaţie sunt montate la loc vizibil, dar la noi sunt ascunse după copaci. Trebuie să fii cu ochii în toate direcţiile ca să vezi indicatoarele. În aceste condiţii nu ne mai mirăm că sunt multe accidente rutiere”.

Cozan Nicolae, 76 ani, Crihalma

  • ,,Nerespectarea regulilor de circulaţie sunt principalele cauze ale accidentelor rutiere. Mereu sunt evenimente grave în trafic pentru că unii şoferi  consumă băuturi alcoolice şi apoi inconştienţi se urcă la volan. Poliţiştii de la Serviciul rutier ar trebui să iasă din birouri şi să-şi facă datoria pe teren. Legea trebuie să fie mai aspră pentru şoferii care fac abateri în trafic. Cine nu respectă semnele de circulaţie sau sunt implicaţi în accidente rutiere, pedepsele ar trebui să fie mai aspre. După părerea mea ar trebui să rămână fără carnet de conducere penmtru o perioadă mai lungă de timp”.

Grancea Ștefan Gabriel, 34 ani, Braşov

  • ,,Neatenţia şoferilor în trafic este principala cauzăa  accidentelor rutiere. Majoritatea şoferilor folosesc telefonul mobil atunci când conduc şi nu sunt atenţi la trafic. La semafor sunt cu telefonul în mână, iar după ce pleacă rămân conectaţi. Nu mai vorbesc de şoferii care au obţinut carnetul de şoferi cu mită. Aceştia sunt  un pericol pe drumurile publice, nu cunosc semnele de circulaţie şi normal că fac accidente rutiere”.

Iuliana Bogdan, 47 ani, Făgăraş

  • ,,Principalele cauze ale accidentelor rutiere sunt: viteza excesivă, neadaptarea la condiţiile de trafic, drumuri jalnice şi pietoni indisciplinaţi. De regulă, şoferii care nu au experienţă sunt cei implicaţi în accidente rutiere. Alţi şoferi au maşini puternice şi într-un moment de neatenţie se întâmplă tragedii. La viteză excesivă accidentele sunt mortale, iar autoturismele sunt disctruse în totalitate.  Din păcate zilnic sunt înregistrate accidente rutiere cu victime şi pagube”.

Cozan Dumitru, 30 ani, Constanţa

  • ,,Cauzele principale ale accidentelor rutiere sunt neatenţia şoferilor la volan, dar şi neatenţia pietonilor. Am ajuns la o concluzie, în trafic nu există reguli, cine are maşină  cu mulţi cai putere are şi prioritate. Unii şoferi se hărţuiesc în trafic, alţii se bat, ca în junglă. În urmă cu câţiva ani am făcut şcoala de şoferi, iar instructorul mi-a cerut şpagă 200 de euro să mă programeze la examen. Atunci i-am cerut dosarul şi i-am dat foc, aşa am renunţat să mai dau examen”.

Negrea Constantin, 34 ani, Covasna

  • ,,Drumurile publice sunt praf, parcul auto din România este vechi. Multe autoturisme au o vechime de peste 15 ani şi circulă pe drumurile publice. În aceste condiţii nu ne mai mirăm că sunt accidente multe. Poliţiştii de la Rutieră trebuie să fie în stradă la loc vizibil să nu se mai ascundă”.

Maniliuc Adrian, 61 ani, Făgăraş

  • ,,Principalele cauze ale accidentelor rutiere din România sunt: viteza, nerespectarea indicatoarelor rutiere, neacordarea de prioritate a pietonilor, manevre neregulamentare, conducerea sub influenta alcoolului şi folosirea telefonului mobil la volan. E jale în trafic, romii au obţinut carnete de şoferi fără să facă şcoală şi conduc maşini puternice,  BMW, Audi şi Mercedes.  Aceştia  nu cunosc semnele de circulaţie şi sunt periculoşi în trafic. Poliţiştii ar trebui să verifice toţi şoferii care au obţinut carnete în Polonia, aceştia ar trebui  testaţi pentru că unii dintre ei nu au limită de viteză, nu cunosc legislaţia. În multe cazuri şi pietoni sunt vinovaţi pentru că traversează strada fără să se asigure, mulţi vorbesc la telefon şi nu se uită în stânga şi în dreapta”.

Tătaru Ioan, 66 ani, Victoria

  • ,,Cele mai multe accidente rutiere se produc din cauza şoferilor. Deşi zilnic se înregistrează multe decese nu s-a luat nicio măsură. Nimeni nu a făcut un studiu pentru diminuarea acestora. Nu de mult, a fost înregistrat un accident grav unde un tir s-a ciocnit cu un microbuz, zece persoane şi-au pierdut viaţa şi alte şapte au suferit  răni grave. Din declaraţii, şoferul tirului a adormit la volan şi aşa s-a întâmplat tragedia. În aceste condiţii şoferii de curse lungi trebuie să respecte legea să nu conducă mai multe ore”.

Dumitru Stanciu, 57 ani, Victoria

  • ,,Viteza excesivă este cauza accidentelor rutiere. Pe DN 1 zilnic sunt accidente cu victime. De regulă şoferii nu respectă linia continuă, nu au vizibilitate, dar apasă pedala de acceleraţie. Trist este că mor oameni nevinovaţi. În ultima perioadă, pe tronsonul Braşov – Sibiu au fost înregistrate multe accidente grave  cu multe victime. În aceste condiţii, şoferii vinovaţi să fie sancţionaţi cu pedepse maxime”.

Constantin Dumitru, 71 ani, Victoria

  • ,,Știrile de la ora 17.00 încep cu accidente rutiere grave cu multe victime. Cauzele acestor accidente sunt: graba, neatenţia, nerespectarea indicatoarelor şi starea drumurilor. Am observat că unii şoferii nu mai au răbdare să aştepte  la trecerea de cale ferată deşi se vede trenul, unii sunt inconştienţi îşi riscă viaţa pentru zece secunde de aşteptare”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here