Deputatul social-democrat, Florin Tripa, a făcut apel la adoptarea unor măsuri concrete „pentru a proteja presa românească”. Parlamentarul arădean a transmis într-un comunicat de presă că „în aceste momente de criză, contează fiecare informație oficială transmisă prin canalele mass-media către populație, pentru a cunoaște realitatea despre lupta împotriva coronavirusului. S-a vorbit despre alimentația publică, turism, HORECA, dar aproape deloc despre modul în care a afectat criza firmele din domeniul mass-media. Acestea sunt dependente de banii pe care firmele, instituțiile sau organizațiile le investesc pentru promovare”.

  •   „Am aflat despre problemele grave cu care se confruntă firmele care editează ziare, site-uri de știri și chiar televiziunile mari din România. Până cum, jurnaliștii au încercat să transmită detalii despre situație pe canalele lor, prin asociații sau organizații, fără a scoate la lumină în mod public realitatea gravă cu care se confruntă. Noi, ca și consumatori de știri, nu simțim încă faptul că acestea ne sunt furnizate cu eforturi deosebite, de oameni dedicați meseriei, care sunt și ei în prima linie de luptă cu coronavirusul, de multe ori fără protecție corespunzătoare. Dar în curând vom mai putea citi știri de presă doar din ambiția unor editori de a rămâne pe piață, deși veniturile lor tind spre zero. Este vorba în principal de firme mici, cu câțiva angajați, care colaborează și cu jurnaliști free-lancer sau care activează în sistem PFA. Pentru ei nu există măsuri specifice de protecție economică pentru că la nivel de microintreprinderi cu puțini angajați, măsurile adoptate până acum sunt greu de aplicat”.

Finanțări nerambursabile

  • ,,Propun  finanțări nerambursabile egale cu valoarea unui salariu minim brut pe economie pentru fiecare angajat, pe perioadă determinată, pe durata stării de necesitate și 1-3 luni după încetarea acesteia, de scutire tot pe perioadă determinată de plata impozitului pe microintreprindere și de scutirea, nu amânarea plății contribuțiilor sociale tot pe perioada crizei. Efortul bugetar nu ar fi foarte mare deoarece vorbim despre un număr mic de firme, cu puțini angajați. În ceea ce privește impozitul pe microintreprindere, acesta este de 1-3 la sută din cifra de afaceri, în funcție de numărul de angajați iar în condițiile în care cifra de afaceri tinde spre zero, are o valoare simbolică. Voi propune colegilor mei parlamentari discutarea de soluții pentru domeniul presei dar aștept și puncte de vedere de la reprezentați din branșă. Consider că este un demers corect, fără conotație politică, deoarece cu toții avem nevoie de canale de comunicare corecte, solide și eficiente, mai ales în vreme de criză profundă”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here