•  Primăria Făgăraş, cel mai mare angajator

  •   Serviciul de termie şi noile taxe impuse făgărăşenilor

Primăria Făgăraş  a ajuns cel mai mare angajator din municipiu, iar prin biroul edilului şef trec toate mişcările, fie ele de personal, fie  de avizare sau de decizie.   Nimic nu mişcă în oraş fără acordul primarului, care ţine morţiş să aibă totul sub control. Numai că aceste acţiuni golesc bugetul local, sume importante de bani fiind direcţionate spre cu totul alte activităţi, mai puţin pentru cele specifice  administraţiei publice.

  •   În cazul activităţilor de salubritate, Primăria Făgăraş a preluat de la  Salco Serv SA   serviciul  de facturare/încasare   persoanele  fizice. De asemenea, la conducerea Salco a fost desemnat  ca manager ,,prin concurs”  un apropiat al primarului, iar de atunci numărul angajaţilor a sporit considerabil.
  •  Transportul local şi-a schimbat ,,înfăţişarea” devenind  un serviciu public  finanţat integral de la buget. Aici s-a stabilit o structură de personal stufoasă, angajările fiind realizate de Primăria Făgăraş. Au fost achiziţionate autobuze  vechi pentru care, conform platformei de achiziţii publice, mai mereu sunt cumpărate piese şi lucrări de service.
  •   Nici Poliţia Locală Făgăraş  nu îşi desfăşoară activitatea fără ştirea edilului şef, mai ales că la conducere a fost desemnat,  tot prin ,,concurs”,  un fost angajat al SRI.
  •    Primăria Făgăraş a avut şi un administrator public timp de un an, acesta, un apropiat al structurilor,  fiind numit în funcţie de primar.
  •   Cel mai mult a ieşit însă în evidenţă  Spitalul Municipal Făgăraş unde primarul şi-a numit un reprezentant tot din structurile SRI.  De atunci spitalul a devenit o unitate închisă,  cei peste 600 de angajaţi  fiind  ameninţaţi cu desfacerea contractului de muncă dacă divulgă informaţii din instituţie.  Li s-a impus să semneze un regulament prin care li se interzice  să vorbească  despre activitatea lor chiar şi doi ani după ce părăsesc instituţia.  Doar vechea Securitate mai proceda în acest fel, când sub acest paravan se puteau înfăptui  tot felul de acţiuni ilegale şi imorale.

 

Serviciul de termie, un fel de Ecoterm, dar cu altă pălărie

Ne vom referi în această ediţie la serviciile de termie.  Activitatea de termie   aparţine  din luna februarie 2020 Primăriei Făgăraş, care  o va susţine financiar    din banii contribuabililor.  Activitatea falimentarei Ecoterm SA a fost astfel trecută în ograda administraţiei publice, care va plăti o parte  din costul Gcaloriei consumate pentru producerea apei calde şi pentru căldură.    De exemplu, pentru perioada octombrie 2019-ianuarie 2020 Primăria Făgăraş  a plătit  suma de 1.026.326,36 lei, iar pentru  februarie 2020 încă 320.013,55 lei, aşa cum arată documentele ce însoţesc proiectele de hotărâre ale CL Făgăraş. În februarie 2020 s-a înfiinţat  Serviciul Public de Alimentare cu Energie Termică în Sistem Centralizat din Municipiul Făgăraş, un fel de Ecoterm cu altă pălărie.  Mai sunt branşate la sistemul centralizat  mai puţin de 1500 de  apartamente, restul până la 10.000  având alte surse de încălzire şi de producere a apei calde. La costul de producere  a Gigacaloriei de 560 lei, atât cât susţine directorul Serviciului, Ciprian Ţeţiu,  Primăria Făgăraş va susţine de la  bgetul local 270 lei/Gcalorie.  Cu alte cuvinte,  făgărăşenii ale căror apartamente nu beneficiază  de sistemul cetralizat  susţin serviciile de termie pentru cei ale căror locuinţe sunt branşate la acest sistem de termie. Un fel de taxă pe ţeavă actualizată.  Situaţia de la Serviciul   Public de Alimentare cu Energie Termică în Sistem Centralizat este aceeaşi cu cea înregistrată  în cazul SC Ecoterm SA,  societate  cu unic acţionar  Consiliul Local Făgăraş, dar care a intrat în faliment anul trecut în luna octombrie.

 

Salarii generoase la un serviciu  susţinut de la bugetul local

Consilierii  locali au aprobat în februarie 2020 proiectul de hotărâre iniţiat de primar privind înfiinţarea   Serviciul Public de Alimentare cu Energie Termică în Sistem Centralizat din Municipiul Făgăraş cu preluarea patrimoniului de la Ecoterm.  La acest serviciu sunt 30 de angajaţi.   Directorul general al serviciului are  un salariu de bază de 6.282 lei/lună. Persoanele care conduc compartimentele economic şi exploatare au încadrarea de  5.699 lei/lună.  Salariul de bază al economistului de la compartimentul defalcare  costuri este de  4.403 lei/lunar. Şeful Compartimentului tehnic, energetic, mediu are un salariu de încadrare de  4.714 lei/lunar, la fel cu şeful Compartimentului juridic şi cu economistul de la facturare.  Casierul/gestionarul,  studii medii, are încadrarea la 3.790 lei/lună, secretara de la  relaţii cu publicul, studii medii, are 3.790 lei/lună. Inginerul de la  exploatare: 4.714 lei/lună. Fiecare din cei 4 dispeceri, studii medii, 3.989 lei,   3 posturi de electrician, un post de electromecanic, 4 posturi de lăcătuş mecanic, un post de mecanic auto, fiecare cu încadrarea de 3.989 lei. Un magaziner are încadrarea de 3885 lei/lună, iar muncitorul necalificat, 2.616 lei/lună. La aceste valori se adaugă sporurile.

Debranşarea   costă 150 lei, iar devizul pentru 6 calorifere, 391 lei

Recent aleşii locali au aprobat o serie de taxe pe care făgărăşenii să le plătească la acest Serviciu.  Dacă vor să se debranşeze de la sistemul centralizat de termie, făgărăşenii vor achita o serie de taxe.   Aşa cum explică Ciprian Ţeţiu, directorul serviciului, taxele propuse  sunt mult mai mici decât cele practicate de Ecoterm. ,,Debranşarea  costă 150 lei şi incude şi proiectul  tehnic. În plus am scutit oamenii de a merge la Braşov pentru a obţine acest proiect tehnic” a explicat directorul Ciprian Ţeţiu.

  •   Eliberarea adeverinţe: 7 lei
  •  Acord de debranşare- 150 lei (include proiectul tehnic)
  •  Deviz debranşare 1 calorifer-  83,5 lei
  •  Deviz debranşare 2 calorifere- 151,6 lei
  •  Deviz debranşare 3 calorifere- 209,5 lei
  •  Deviz debranşare 4 calorifere -270,75 lei
  •  Deviz debranşare 5 calorifere – 335 lei
  •  Deviz debranşare 6 calorifere – 391,8 lei
  •  Sigilare apometru- 10 lei
  •  Sigiliu cu dop- 12 lei
  •  Demontare contor/sigiliu şi PV- 7 lei
  •  Demontare ansamblu repartitor+robinet/1 calorifer- 15 lei
  •  Manoperă montaj apometru-instalaţie existentă – 26,85 lei
  •  Manoperă montaj apometru-instalaţie nouă-  100 lei
  •     Aviz amplasament în zone cu reţele termice – 55 lei
  •  Aviz amplasament în zone fară reţele termice – 20 lei
  •  Aviz traseu – 80 lei

 

 

2 COMENTARII

  1. Politia local din Fagaras,incepand cu seful lor pana la femeia de serviciul sunt degeaba…
    Nu de vede nimic in urma lor…
    Sa vad acum cine aduce argumente..

Dă-i un răspuns lui Erika Iancau Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here