La Serviciul  de Evidenţa Persoanei Făgăraş  se formează cozi  zilnic, iar pentru cei care aşteaptă să intre în unitate pentru a-şi rezolva problemele nu mai contează nici maşca, nici distanţarea socială.  Se îngrămădesc la uşa clădirii unde funcţionează acest serviciu de cum începe programul cu publicul.  Miercuri, 8 iulie a.c., au fost eliberate 40 de bonuri de ordine, dar solicitanţii şi însoţitorii acestora erau mult mai mulţi.  ,,Indiferent câte persoane sunt  în faţa clădirii, cu bon de ordine sau nu,  vor fi primiţi şi le vor fi rezolvate cererile. În fiecare zi stăm peste program” a spus Lucian Gavrilă, directorul SPLEP Făgăraş.

Ce spune directorul Serviciului

Afluxul de persoane care apelează în această perioadă la acest serviciu public  se datorează şi perioadei  în care a fost instituită starea de urgenţă când unitatea nu a lucrat cu publicul, activitatea fiind suspendată.  ,, Persoanele ale căror acte de identitate au expirat în perioada stării de urgenţă, respectiv în perioada 17 martie- 16 mai 2020,  îşi pot reînnoi documentele într-o perioadă de cel mult 90 de zile de la data expirării. Procedura stabilită prin ordonanţă de urgenţă este gratuită. Aceste persoane  vin acum să-şi refacă  actele de identitate, dar se suprapun şi cu cei cărora le-au expirat documentele după starea de urgenţă. În plus,  la Evidenţa Persoanei suntem doar 4 angajaţi, doi au ieşit la pensie, iar legislaţia nu permite noi angajări. Pe de altă parte, ne confruntăm tot mai mult cu un analfabetism funcţional al solicitanţilor, care nu ştiu să-şi completeze cererile. Astfel totul merge foarte încet şi se formează cozi. Faptul că oamenii nu respectă distanţarea şi nu poartă măşti nu mai depinde de noi” a explicat directorul Lucian Gavrilă.

  Oamenii critică birocraţia

Printre persoanele care aşteptau la coadă se afla şi o tânără care a venit acasă, în concediu, din Milano şi intenţiona să-şi reînnoiască buletinul de identitate care expirase la începutul acestei luni. ,,Nimeni nu respectă distanţarea, iar prea puţini poartă mască. Nu poţi să păstrezi rândul pentru că se înghesuiesc. Sper să reuşesc să rezolv astăzi cererea. Aici birocraţia este foarte mare, pe când în Italia este foarte simplu, într-o oră se rezolvă totul, fără multe documente, aşa ca aici unde se cere actul de casă, certificat de naştere, proprietarul locuinţei să fie prezent, etc. Nu mi se pare normal. Decât să mai trec printr-o zi similară, prefer să renunţ la cetăţenia română” a explicat tânăra. Directorul Lucian Gavrilă a spus că toate cererile înregistrate astăzi au fost rezolvate.

Program redus cu publicul

Serviciul local şi-a modificat programul cu pulicul pentru a respecta măsurile impuse de starea de alertă.

  •   Astfel pentru primirea documentelor de Evidenţa Persoanei programul este  în zilele de luni, marţi şi joi între orele: 8,30-11,00,, iar miercuri între orele 13.00-17.00. Pentru eliberări documente: luni, marţi şi joi între orele 14.00-15.00, mieruri între orele  8.30-10.30, iar vineri între orele 8.30-11.00.
  •   La Starea civilă programul este următorul: luni, marţi, joi şi vineri  între orele  8.30-11.00, iar miercuri între orele  13.00-17.00. Şi sâmbăta este program pentru decese. Ultima vineri din lună  nu este program cu publicul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here