Consilierii locali din Făgăraş aleşi la scrutinul din septembrie 2020 sunt convocaţi în şedinţă ordinară joi, 26 noiembrie a.c., ora 12.00, când  vor avea de analizat nu mai puţin de 30 de proiecte de hotărâre. Asta în condiţiile în care  în aceeaşi sedinţă se vor constitui şi comisiile de specialitate ale Legislativului, cele în care se analizează toate proiectele de hotărâre propuse pentru vot.  ,,Se vrea un vot pe repede înainte aşa cum a fost în mandatul trecut din moment ce comisiile de specialitate le vom forma în această şedinţă. Când avem timp să analizăm documentaţiile ce însoţesc aceste proiecte?  Chiar dacă sunt deja pe site-ul  primăriei, avem întrebări, avem nevoie de lămuri la multe dintre aceste proiecte” au declarat unii dintre consilierii locali.

,,Marea asfaltare” din nou la vot

,,Marea asfaltare” este proiectul de investiţii al Primăriei Făgăraş aprobat şi finanţat încă din 2015 prin PNDL, contract de finanţare incheiat cu Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării si Administraţiei nr. 11049/15.06.2015 si actele adiţionale aferente in valoare de 23.613.469,00 lei (4,1 milioane de euro). Acum, valoarea investiţiei a ajuns la 51 milioane de lei (8,4 milioane de euro). A fost desemnat şi constructorul, iar odată finalizate aceste proceduri, se putea deschide şantierul. Numai că Primăria Făgăraş a refuzat timp de 4 ani să asfalteze străzile din municipiu.  Caz în care  firmele care au câştigat licitaţia au apelat la instanţă, care a obligat Primăria Făgăraş să-şi accepte greşeala, adică să respecte rezultatul lictaţiei şi să  încredinţezze lucrările firmelor câştigătoare.

Primarul a pierdut pe mâna lui

Abia în iulie 2020 pentru proiectul  „Asfaltare si modernizare drumuri de interes local in Municipiul Făgăraş” s-a semnat  contractul nr. 39381/13.07.2020 cu asocierea SC GEIGER TRANSILVANIA SRL – SC CONSAL SRL.  De ce timp de 4 ani nu s-au asfaltat străzile deşi erau bani? Pentru că Primăria Făgăraş intenţiona, aşa cum arată documentele depuse la instanţă,  să încredinţeze lucrările  altei  asocieri de firme, una mai ,,apropiată” primăriei,  şi să ignore licitaţia publică.  Astfel, la finalul procesului, sentinţa instanţei a dat dreptate celor două firme, care au început ,,Marea asfaltare”.

Povestea asfaltării continuă

Numai că subiectul nu s-a închis. Proiectul iniţal  a fost modificat, dar nu la numărul străzilor, ci la buget.   Aşa se face că  noul CL Făgăraş, care încă nu şi-a stabilit  nici comisiile de lucru, va avea de votat  în şedinţa de joi  alţi  parametrii tehnici şi economici pentru proiectul ,,Asfaltare si modernizare drumuri de interes local in Municipiul Făgăraş”. Între proiectul iniţial şi forma propusă de primar spre aprobare, bugetul s-a dublat.  Valoarea totala estimată a investiţiei  a ajuns acum la 43.242.465,38 lei fara TVA, respectiv 51.368.326,37 lei cu TVA inclus. Aşa cum sunt prezentate cheltuielile de către Executiv acestea sunt:

  •     Cheltuieli pentru obţinerea si amenajarea terenului – 22.658 lei
  •     Cheluieli pentru proiectare si asistenta tehnica – 706.621 lei fara TVA
  •   Cheltuieli pentru investiţia de baza -40 .31 3 .32 5 lei fara TVA
  •   Alte cheltuieli – 2.199.861 lei fara TVA

Deşi proiectul de hotărâre stipulează ca termen pentru finalizarea lucrărilor 24 de luni, respectiv iulie 2022, nu se specifică de unde se vor lua banii pentru lucrări. Generic se scrie doar ,,bugetul local 2021-2022”.

Ce cheltuieli au dublat valoarea investiţiei

,,Art 1: Se aprobă noua sumă a cofinanţarii proiectului cu valoarea de 27.754.857 Iei, din valoarea totală a obiectivului de investiţii, respectiv 51.368.326 lei, si va fi alocată din bugetul municipiului pentru anul 2021 si 2022.

Art. 2 Işi inceteaza aplicabilitatea hotararea consiliului local nr. 54/2019” se arată în proiectul de hotărâre aflat pe ordinea de zi.

  •   studii de teren- 12.455 lei fără TVA
  •   amenajarea terenului- 22.658 lei fără TVA
  •   avize, acorduri, autorizaţii vechi- 3.311,75 lei fără TVA
  •   avize noi- 10.000 lei fără TVA
  •   Proiect tehnic vechi- 131.000 lei fără TVA
  •   proiect  tehnic nou- 122.000 lei fără TVA
  •   organizarea procedurilor de achiziţie- 80.000 lei fără TVA
  •   Consultanţă- 107.854 lei fără TVA
  •   asistenţa tehnică- 240.000  lei
  •  cheltuieli pentru investiţia de bază- 400.313.325,36 lei
  •   lucrări pentru organizarea de şantier- 456.718 lei
  •  comisioane, taxe, costuri de finanţare- 534.451,441 lei

Total: 43.242.456,38 lei fără TVA, respectiv 51.368.326,37 lei cu TVA inclus, (8,4 milioane de euro) (Lucia BAKI)

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here