Site icon Monitorul de Făgăraș

Primăria Făgăraş, o pălărie prea mică pentru toate serviciile de utilitate publică

l Primarul şi UAT Făgăraş vrea să aibă control pe toate serviciile de utilitate publică

 

Serviciile de utilitate publică  precum transportul local, termia, salubritatea  sau apa şi canalul au suferit cele mai multe transformări în ultimele  două decenii. S-a pornit de la servicii publice locale şi regii autonome subordonate administraţiei publice locale, apoi s-a decis  divizarea lor şi înfiinţarea de societăţi comerciale care să preia furnizarea serviciilor, iar acum se vrea revenirea la forma iniţială,  reînfiinţând servicii publice locale.  De fiecare dată decidenţii au susţinut că schimbările  ar fi în interesul cetăţeanului.   Timpul însă a dovedit contrariul, de fiecare dată  formele de organizare  ale respectivelor servicii publice şi mai ales coordonarea lor s-au dovedit a fi  neprietenoase cu cetăţenii, dar profitabile pentru decidenţi.   Pentru fiecare dintre ele, activitatea era subvenţionată de la bugetul local.

 

 

RATB a scăpat de maşinile uzate, iar Primăria Făgăraş le-a luat de bune

În această perioadă se dezbate în toate mediile subiectul legat de transportul public de persoane.  Primarul se laudă că a achiziţionat  două autobuze vechi cu care să asigure transportul public până când vor fi aduse cele 10 autobuze ecologice despre care se face vorbire de vreo 2 ani, invocându-se proiecte europene de 30 milioane de euro. Când se va întâmpla acest lucru, nimeni nu ştie.  Dar se ştie că legislativul a aprobat săptămâna trecută, 10 iulie,  modificările aduse  proiectului în care sunt invocate aceste autobuze (Mobilitate urbană), modificări legate de  studiul  de fezabilitate şi DALI, ceea ce înseamnă că proiectul întocmit de Primăria Făgăraş a ajuns, poate,  în faza de precontractare la ADR Centru.  Până atunci, autobuzele cupărate de  primărie au costat 30.940 lei fiecare şi  au fost vândute de RATB Braşov, firma de transport a Primăriei Braşov,  care şi-a reînnoit parcul auto. Unul dintre autobuze are 811.069 km parcurşi, iar celălalt 708.357 km. Această achiziţie a fost aprobată de consilierii locali în luna mai când a fost repartizată şi suma de 116.000 lei. Numai că autobuzele nu au mai fost cumpărate din Hunedoara aşa cum s-a stabilit iniţial, ci de la RATB-ul  Primăriei condusă de George Scripcaru. De teama că fiind vechi şi se pot oricând defecta, primarul vrea să mai cumpere un autobuz, de data aceasta din Germania, dar tot vechi.    De la 1 august se vrea ca aceste autobuze să pornească pe traseu,  dar după ce vor fi trecute, probabil, printr-o spoială şi o revizie amănunţită.

Organigramă cu 45 de angajaţi la Serviciul public de transport local

Făgărăşenii care folosesc transportul public plătesc,  în prezent, 2 lei/bilet şi 65 lei/abonamentul lunar. Axi Trans  asigură transportul public  local cu un autobuz care circulă pe traseul existent în urbe. Această firmă este prezentă în municipiu din  2014   în baza unui contract valabil până în 2020. Primăria Făgăraş  a pus pe tapet  eliminarea concesionarului încă din noiembrie 2017 când a obţinut votul Legislativului pentru înfiinţarea Serviciului de transport public local, HCL 261/29.11.2017. Gurile rele au pus această decizie pe seama unor ,,poliţe”  pe care edilul şef vrea să le plătească  opozanţilor politici. S-a stabilit  şi un regulament  de funcţionare al seviciului şi o organigramă.  Aşa cum arată organigrama,  acest  nou serviciu public va avea 45 de angajaţi, un şef şi 5 departamente coordonate şi ele de câte un şef. Vor fi angajaţi 16 şoferi, 8 controlori, 2 dispeceri, 4 mecanici, 3 electricieni, un economist, 2 casieri şi 3 femei de serviciu.  Aşa cum explica primarul tariful pentru biletul de călătorie va fi 2 lei şi nu va fi majorat. Numai că făgărăşenii spun că  nu au încredere în spusele primarului în privinţa majorării tarifelor. Ei explică acest lucru aducând ca exemplu taxa de salubritate despre care primarul ar fi spus că nu va fi majorată, dar în realitate a fost dublată fără să ţină cont de campania cetăţenilor de la începutul acestui an şi de doleanţele localnicilor expuse în cadrul dezbaterii publice de la începutul lunii aprilie 2019, de la casa de cultură.  (Lucia BAKI)

 

 

 

Exit mobile version