Site icon Monitorul de Făgăraș

Produsele de tip ketchup din marile magazine nu au roşii, ci apă, sare şi E-uri

În marile magazine  din România sunt puse în vânzare produse de tip ketchup care conţin sare, E-uri şi ca ingredient principal apa, 70 %. InfoCons a analizat  14  produse de la Carrefour, Lidl, Auchan, Profi, Kaufland, Selgros, România Hypermarche şi Penny Market.

Ca urmare a centralizării și analizării informațiilor ce se regăsesc pe etichetele produselor au rezultat:

71,42% din produsele care au făcut obiectul acestui studiu au ca ingredient principal apa. Ingredientele sunt menţionate pe eticheta în ordine descrescătoare, astfel că primul ingredient menţionat pe etichetă se află în cea mai mare cantitate. 57,14% din produsele studiate au al doilea ingredient zahărul sau siropul de glucoză. De asemenea, 42,85% din produse nu menţionează provenienţa ingredientului principal, deşi aceasta trebuie menţionată obligatoriu conform Regulamentului 1169/2011”, arată InfoCons.

Astfel, 57,14% din produsele studiate au avut în componenţă sorbat de potasiu (E202), iar 42.85% benzoat de sodiu (E211).

1 E: Tomato Ketchup

2 E-uri: Univer (ketchup iute), Univer (ketchup dulce), Dawtona (ketchup clasic), Mikado (ketchup picant), Penny (ketchup dulce), Penny (ketchup iute)

4 E-uri: Tomi (ketchup picant), Tomi (ketchup dulce și bun), 363 (ketchup dulce), 365 (ketchup picant), Cora (ketchup iute)

5 E-uri: La Minut (ketchup dulce), Carrefour Discount (ketchup dulce), Tomi (ketchup light), Cămara Anitei (ketchup dulce), Proxi (ketchup dulce), Proxi (ketchup picant), Auchan (ketchup dulce), Auchan (ketchup picant)

6 E-uri: Natex (ketchup extra, dulce)

7 E-uri: Carrefour (ketchup picant), Sultan (ketchup dulce)

9 E-uri: Papalito (ketchup dulce)

 

Exit mobile version