Dacă oraşul Victoria ar depăşi toate barierele juridice şi economice, ar reuşi să aibă pentru prima dată PUG şi PUZ-uri şi astfel să atragă investitori care să creeze locuri de muncă. Am stat de vorbă cu primarul din Victoria care a prezentat situaţia reală a urbei pe care o conduce din 2020.

Reporter: Spitalul este prioritar pentru UAT Victoria, dar ce alt domeniu mai este prioritar?

Camelia Bertea:  Sunt mereu întrebată de ce nu avem investitori, de ce nu sunt locuri de muncă. Lumea trebuie să înţeleagă că nu avem ce să le oferim. La Victoria  nu avem un PUG din cauza litigiului pe care îl avem cu Comuna Ucea privind limitarea graniţelor, este un proces în instanţă  care vine din 2016, deşi conflictul este mai vechi, din 2011. De atunci nu avem un PUG şi niciun PUZ-uri. Din cele 900 ha pe care le are Victoria au fost recunoscute în prima fază 170 ha,  iar la ultima înfăţişare din instanţă,  peste 400 ha. De aceea mergem cu procesul în continuare pentru a obţine cele peste 900 hectere şi sperăm să nu pierdem acest teren.

R.: Dezvoltarea oraşului şi atragerea de investitori este condiţionată de aceste PUZ-uri şi de procesul pentru limitarea graniţelor ceea ce înseamnă timp şi fonduri. Cum procedaţi?

C.B.: A fost găsită o cale  prin care oraşul să se poată dezvolta, să facem nişte PUZ-uri. Am găsit colaborare la CJ Braşov, acolo nu s-a ţinut cont că sunt de altă factură politică, şi ne-a ajutat cu o soluţie legală, aceea că Victoria poate investi ca proprietar, putem plăti PUZ-urile, putem face infrastructura, dar  cu acordul  CL Ucea şi CL Victoria. În prezent nu există PUZ în nicio zonă a oraşului. Pentru  primul PUZ cu 5 hectare, cel dinspre Viştea de Sus, avem acordul şi  am dat drumul la documentaţie. Acest PUZ a costat  54.000 lei fără TVA şi sperăm să fie gata în curând. Orice firmă care vrea să vină la Victoria vrea să construiască şi are nevoie de PUZ. Avându-l noi putem face infrastructura.

Un investitor vrea să construiască o fabrică la Victoria

R.: Firma Parc Industrial SRL nu poate oferi teren investitorilor din cele 14 ha pe care le administrează?

C.B.: În Parcul industrial  avem o solicitare, o intenţie a unui investitor, FEPRA. În Parc  avem 14 ha, dar terenul este ca o enclavă, nu avem nici drum de servitute. În această  primăvară ne vom îngrădi proprietatea şi aşa vom avea un drum de servitute. Investitorul FEPRA vrea 12 ha în Parcul Industrial, dar acolo nu sunt uutilităţi, apă, gaz, curent, canalizare.   FEPRA vrea să dezvolte acolo o fabrică de recliclare deşeuri din plastic şi va avea, la început, 70 de locuri de muncă  şi apoi să crească. Nici  aici nu avem PUZ. FEPRA are nevoie de  reţea de curent de  capacitate mare, cât un sfert din capacitatea judeţului, aceste lucrări costă  100.000 euro, iar din această sumă  40.000 euro trebuie să-i suportăm noi.  A existat canalizare, dar acum nu mai este. Undeva prin noiembrie sperăm să iasă PUZ-ul. Abia apoi vom avea un portofoliu.

Se continuă proiectele începute

R.: Ce vă propuneţi pentru 2022?

C.B.: Continuăm proiectele începute, în aprilie vom finaliza grădiniţa, cu eficientizarea  energetică, dar vom aloca bani şi pentru lucrări la interior. Vom începe  şi la Liceul Teoretic pe partea de eficientizare. În luna decembrie au început lucrările la cartierul Farcaş  unde băgăm  apă, canalizare şi vom face drum.  Vom  scoate la licitaţie peste 20 de locuri de case, dar am  hotărât că nu le vom repartiza fără PUZ pentru că   oamenii care şi-au construit déjà case în acea zonă au avut multe probleme, n-au construit în regulă, n-au suprafeţe în regulă.  Vom avea loturi de 600 mp, duble faţă de cele de la intrare. Nu se va  mai  construi haotic, va fi un aliniament central, casele  vor fi la  aceeaşi înălţime, la aceeaşi culoare.  În prezent lucrăm la sediul Ambulanţei şi renovăm centrul de permanenţă.  Aici vom cumpăra aparatură nouă şi mobilier.  Şi în Policlinică lucrăm pentru că nici aici nu s-a investit nimic.   Lucrăm în regie proprie, cu angajaţii de la Parc Industrial şi cu angajaţii noştri din primărie, şi aşa economisim foarte mult. La fel am economist şi în cazul patinoarului unde am asigurat noi administrarea şi mentenanţa. Astfel, în loc de 30.000 de euro ne-am angajat la 20.000 euro. Până acum am recuperat jumătate din investiţie, 10.000 de euro, iar patinoarul va fi deschis şi în februarie. Prin rotaţie am făcut de serviciu şi eu şi colegii mei.  Eu am fost de Crăciun, dar şi sâmbăta şi duminica.  Patinoarul a fost o bucurie pentru copiii noştri şi nu numai. (Lucia BAKI)

 

 

1 COMENTARIU

  1. Care este statutul juridic al celor 300 de hectare detinute de Viromet? Nicolae nu face nimic,trebuie impozitat triplu,scoateti lumea la proteste.Oricum Virometul a fost furat cu excrocii vechii, conduceri. Si ,apoi chiar filtrele de la sumerna au fost facute cu bani din visteria Virometului,inainte de privatizare. Ucea se face ca nu stie? Inginerilor voi nu cunoasteti acest lucru,rusine sa va fie .Unul din gasca traieste chiar in Ucea.

Dă-i un răspuns lui rica Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here