Site icon Monitorul de Făgăraș

Drumul Voila-Cincu va ocoli satele Cincșor și Cincu. Mașinile NATO nu vor mai trece prin sate

 

Drumul judeţean 105, care porneşte din comuna Voila (de la intersecţia cu DN 1), trece prin localităţile Cincşor şi Cincu şi ajunge la limita cu judeţul Sibiu, în lungime de 18,8 kilometri, face obiectul a nu mai puţin de trei proiecte investiţionale ale Consiliului Judeţean Braşov, aflate în diverse stadii de implementare: refacerea unei alunecări de teren situate în zona comunei Cincu, reabilitarea carosabilului pe întreaga lungime a drumului şi construirea unor alternative de ocolire a satelor de pe traseu, respectiv construirea podului peste Olt.  Pentru obiectivul de investiţii „Reabilitare DJ 105 – Alunecare de teren pe DJ 105, km 9+400”, proiect finanţat în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL),  cu o valoare estimată, fără TVA, de 2.306.020 lei,   au fost înregistrate două oferte depuse de Consal SRL şi de asocierea VIADUCT SRL – ACVA SOL, care au intrat în procedură de evaluare. Intenţia Consiliului Judeţean este ca zona afectată să fie refăcută şi infrastructura să fie consolidată pentru a preîntâmpina efectele nedorite ale eroziunii solului, astfel încât circulaţia rutieră să se poată realiza în condiţii de siguranţă.

Localnicii au cerut variante ocolitoare pentru Cincșor și Cincu

În demersurile privind pregătirea unui amplu proiect de reabilitare a drumului DJ 105, conducerea administraţiei judeţene a ţinut cont de nemulţumirile cetăţenilor din comunele Voila şi Cincu, manifestate încă de la momentul începerii lucrărilor de construcţie a podului peste Olt de la Voila şi transmise în mai multe rânduri vicepreşedintelui Consiliului Judeţean, Todorică Şerban.  Sesizările localnicilor au vizat necesitatea construirii unor variante rutiere de ocolire a satelor Cincşor şi Cincu, în aşa fel încât traficul greu spre poligonul militar din zonă să nu mai afecteze structura de rezistenţă a construcţiilor din aceste sate cu specific săsesc. Potrivit vicepreşedintelui CJ Todorică Şerban, s-a identificat o soluţie prin intermediul căreia drumul existent să fie reabilitat, iar proiectul să includă şi construirea unor variante de ocolire a celor două sate.

Alt traseu pentru DJ 105

Documentaţia DALI pentru reabilitarea DJ 105 pe care administraţia judeţeană a dat-o în lucru la finele anului trecut, a fost reconfigurată pentru a cuprinde şi elemente de studiu de fezabilitate, iar firma de proiectare a identificat pe teren o variantă de ocolire pentru Cincşor şi Cincu şi, practic, de retrasare a respectivului drum, astfel încât traficul greu, de tranzit, să fie eliminat din interiorul localităţilor.

Contractul de servicii pentru realizarea obiectivului „Expertiză tehnică şi DALI reabilitare DJ 105 Voila (DN 1) km 0 – 18+843 limită judeţ Sibiu”, adjudecat de firma SC TQM Management SRL la finele anului 2021, este în valoare de 648.550 lei şi trebuie implementat în decurs de 6 luni. Serviciile contractate includ studii de teren (studiu geotehnic, studiu hidrologic, ridicare topografică pentru obţinerea vizei OCPI), expertiză tehnică, documentaţii tehnice pentru obţinerea avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor, studii de impact, de coexistenţă cu reţelele de utilităţi identifcate şi de descărcare arheologică. Pentru tronsoanele noi de drum, respectiv ocolitoarele localităţilor Cincşor şi Cincu, documentaţia va fi întocmită la nivel de SF, inclusiv identificarea coridoarelor de expropriere, dacă este cazul.

 Podul cel nou de la Voila, gata în acest an

Obiectivul „Pod peste râul Olt pe DJ 105 la km 0+660 în localitatea Voila”, investiţie finanțată prin PNDL,   ar putea fi gata până la sfârşitul acestui an, spun șefii CJ Brașov. Valoarea contractului de execuţie este de 15.656.698,36 lei. Contractul cuprinde demolarea podului situat pe DJ 105 şi construirea unui pod nou, cu o lungime de 93,95 metri şi o lăţime totală de 13,50 metri. Sunt prevăzute lucrări de refacere a albiei Oltului, de construire a rampelor de acces şi deviere a rețelelor de utilități din amplasament, precum şi lucrări necesare pentru siguranţa circulaţiei. Deși s-a anunțat deschiderea șantierului, în teren nu se lucrează la pod. Traficul a fost însă deviat încă de anul trecut pe un drum secundar, care necesită lucrări de reparații și asfaltare pentru a putea fi folosit în condiții normale de circulație. Primăria Voila va asfalta acest drum în acest an, având o finanțare de un milion de lei de la bugetul local și de la bugetul județului.

 

Exit mobile version