Site icon Monitorul de Făgăraș

Foto-reportaj. A început școala. În toate școlile din zona Făgăraș s-au organizat festivități

 

Nu avem cum să nu ne amintim de versurile din poezia ,,Școala“ de Tudor Arghezi atunci când elevii încep cursurile școlare. ,,Un loc e minunat pe lume,/ Locul unde ai învățat să scrii,/ Să socotești, să ai prieteni și să fii..”(Școala, Tudor Arghezi). Emoție, lacrimi, zâmbete, pași timizi pentru cei mici și bucuria reîntâlnirii pentru cei mari, toate într-un cuvânt- regăsire. Chiar dacă pentru elevi, părinți și profesori școala a început mai devreme, cu noi modificări, acestea nu au reușit să umbrească bucuria elevilor făgărășeni care au pășit pe porțile școlii.

Școala Gimnazială Ovid Densusianu și-a primit elevii

La Școala Gimnazială ,,Ovid Densusianu” festivitatea de deschidere a noului an școlar a început luni, 5 septembrie, la ora 9.00, cu o slujbă religioasă oficiată de preotul Ioan Paroș, parohul bisericii ,,Sf. Nicolae”, parohia Făgăraș II, cuvântul de început al directoarei Iuliana Aldea, după care elevii au fost invitați în  școală împreună cu diriginții, învățătoarele și părinții.  Emoția a fost vădită mai ales pe chipurile celor mici. La Școala nr.4 din Galați, instituție de învățământ care aparține   Școlii Gimnaziale ,,Ovid Densusianu”, festivitatea a început la ora 10.00, tot cu o slujbă de binecuvântare a preotului Claudiu Păun.

1040 de elevi învață la Școala ,,Ovid Densusianu”

,,Avem în total 39 de clase 0-VIII și două grupe de grădiniță. Avem clasa de muzică la gimnaziu pentru fiecare nivel (V-VIII) unde se studiază instrumentele: flaut, nai, clarinet, saxofon, contrabas, acordeon, trompetă, percuție și chitară. Sunt trei ore de instrument principal pe săptămână și o oră de pian complementar pe lângă alte ore de educație muzicală specializată, asta însumând teorie, cor și orchestră. Avem 125 de elevi numai la clasele de muzică și 1040 per ansamblu. În școala noastră își desfășoară activitatea 89 de cadre didactice iar cu personalul nedidactic avem 109 de angajați” a spus Iuliana Aldea, directoarea Școlii Gimnaziale ,,Ovid Densusianu”.

950 de elevi se pregătesc la Colegiul Național ,,Doamna Stanca”

Bucuria revederii a fost regăsită și în curtea Colegiului Național ,,Doamna Stanca” dar și pe coridoare unde zâmbetele au fost la ele acasă. ,,Am început școala cu bucurie după o perioadă de absență din viața socială a elevilor și părinților. În urma pandemiei nu ne-am putut bucura de o deschidere de an așa cum trebuie să fie, ca într-o familie mai mare. Anul acesta am avut parte de ceea ce ne-am dorit mai mult. Părinții, bunicii, împreună cu dascălii, au intrat în clasă alături de copii, transmițându-și gândurile la început de an școlar, după o perioadă în care au fost privați de această bucurie. Avem 43 de clase 0-VIII și IX-XII. Momentan suntem împărțiți în mai multe locații pentru că așteptăm  să se finalizeze lucrările de la Școala nr.7.  Avem în jur de 950 de elevi și aproximativ 50-60 de cadre didactice, pentru că mai așteptăm repartiții. Pentru clasele de liceu avem următoarele secții: Științele Naturii în limba română, o clasă de Științele Naturii în limba germană și o clasă de Științe Sociale, profilul uman, în limba română. De asemenea, mai avem câte o clasă de limba germană pe nivelul claselor 0-VIII. Cu privire la noua structură a anului școlar noi o privim cu pozitivism și ne adaptăm la schimbările care se preconizează alături de colegi” a spus Geanina Sin, directoarea adjunctă a Colegiului Național ,,Doamna Stanca” din Făgăraș.

145 de elevi învață la Școala din Lisa

Și pentru învățământul din mediul rural a fost o zi deosebită. ,,Anul acesta școlar avem 5 clase la învățământul primar și 4 clase de gimnaziu. În total avem 145 de elevi. Grădinița cu Program Normal funcționează cu două grupe, cu un efectiv de 50 de preșcolari. Pentru început pornim cu următoarele gânduri: sănătate, putere de muncă, răbdare, dăruire și o bună colaborare în întreg colectivului școlii. Cu emoții, copiii au pășit alături de părinți în călătoria anului școlar 2022-2023. Doamnele educatoare, învățătoare și domnii diriginți i-au primit cu brațele deschise și clasele primitoare. Cu sprijinul Primăriei Comunei Lisa și a personalului școlii, suntem pregătiți să începem cursurile. Părintele Sergiu Dudan împreună cu părintele Ioan Drăghici ne-au binecuvântat cu rugăciuni în cadrul festivității de deschidere. Puntea dintre școală și comunitate este deja construită. Pășim cu încredere și ne dorim cât mai multe realizări împreună. Mult succes tuturor!” a spus Cristina Hașu, directoarea Școlii Gimnaziale Lisa.

 Festivitate la CT ,,Alexandru Bărbat“ din Victoria

Pentru că o școală este  în esență o comunitate,  cuvântul – cheie pentru organizarea festivității de  început de an școlar a fost ,,împreună“ explică directoarea colegiului.

Despre metode alternative de învățare

,,Step by Step este o metodă alternativă de educație a copiilor, de la naștere până în adolescență, metodă bazată pe datele științifice ale psihologiei dezvoltării copilului. Elaborată în Statele Unite în urmă cu peste 30 de ani și aplicată în peste 26 de țări, alternativa așează copilul – personalitatea și abilitățile acestuia – în centrul procesului de predare-învățare-evaluare, educația fiind individualizată. În România,  alternativa  este aplicată în  95 de localități, în 530 de grupe  și în 770 de clase primare și gimnaziale.  Programul Step by Step este acreditat ca alternativă de către Ministerul Educaţiei Naţionale.  Metoda respectă curriculumul național,  cunoștințele teoretice dobândite fiind similare celor din învățământul tradițional. Este cultivată capacitatea de adaptare în societate și în școală; copiii sunt încura-jaţi să facă alegeri, să îşi exprime ideile în mod creativ, să se ajute reciproc, să gândeas-că liber și să îşi dezvolte abilităţile de gândire critică. Astfel, copilul învață prin descoperire și interacțiunea sa cu mediul, iar familia și comunitatea sunt încurajate să fie parte din acest proces. Valorile insuflate copiilor sunt încrederea în sine și încrederea în propriul talent, curiozitatea, bucuria, ascultarea, gândirea critică, responsabilitatea,  expresia de sine, creativitatea, respectarea diversității“ explică directoarea de la CT ,,Alexadru Bărbat“, Codrina Anghel. (Ștefan BOTORAN)

Exit mobile version