Site icon Monitorul de Făgăraș

O nouă înșelătorie circulă în mediul online, pe Facebook, implicând și aplicația Revolut

Un român a rămas fără bani în cont, după ce a vrut să ajute un prieten fals care i-a cerut mai multe sume pe care urma să i le returneze în câteva ore, într-o nouă ţeapă care circulă pe Facebook şi care implică aplicaţia Revolut, scrie Monitorul de Cluj.

Infractorii din mediul online continuă să se folosească de reţelele de socializare pentru a întinde capcane utilizatorilor, avertizează experţii Directoratului Naţional pentru Securitate Cibernetică (DNSC).

Ca atare, a fost întocmită o listă cu recomandări adresate utilizatorilor de Internet, ce cuprinde, printre altele: vigilenţă atunci când se primesc texte care cer un ajutor în bani prin mesaje private, chiar dacă cererea vine de la un prieten, familie sau o cunoştinţă, verificarea titularului legitim al contului, anunţarea imediat a băncii (în acest caz, Revolut) pentru a încerca blocarea tranzacţiilor şi pentru a oferi detaliile necesare pentru analiză.

De asemenea, în cazul în care utilizatorii au suferit o pagubă materială prin această metodă, trebuie depusă o plângere la cea mai apropiată secţie de Poliţie şi, nu în ultimul rând, o notificare a DNSC pe email (alerts@dnsc.ro) sau prin apel telefonic la 1911, unde se poate discuta cu un operator. „Nu în ultimul rând, anunţaţi acei prieteni care şi-au pierdut accesul la contul de social media şi raportaţi acele conturi către reţeaua socială ca fiind compromise”, subliniază DNSC.

Totodată, reprezentanţii instituţiei fac referire la site-ul proiectului de conştientizare Siguranţa Online, www.sigurantaonline.ro, iniţiativă lansată de Directorat, Poliţia Română şi Asociaţia Română a Băncilor (ARB), alături de parteneri din mediul privat, unde utilizatorii se pot „antrena” să depisteze şi să evite ameninţările din mediul online.

Exit mobile version