Site icon Monitorul de Făgăraș

Efectul proiectului ,,România educată“: Dezastru la simularea Evaluării Naționale. Peste 50% dintre elevi nu au obținut 5.00   

Încă un bun exemplu pentru ,,reușita“ proiectului ,,România educată“, acel proiect de suflet al președintelui țării. Simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naționale pentru elevii claselor a VIII-a a fost un dezastru.  Conform datelor centralizate de Ministerul Educației, mai puțin de jumătate dintre candidați au reușit să obțină nota minimă 5 la matematică. Potrivit unei sinteze transmise de instituţie, peste 57% dintre elevi au luat note între 1 şi 4,99 la proba de matematică, respectiv doar 94.336 dintre cei 163.383 de elevi care au susținut proba la matematică. Acesta reprezintă cel mai mare procent de note sub 5 din ultimii 4 ani, la Matematică.  Nici județul Brașov nu stă mai bine. Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Brașov, Valentin Bucur, a subliniat procentul ridicat al notelor între 3 și 4 la matematică, înregistrând un nivel de 21,19%, iar la ambele probe procentul depășește 50% cu note sub 5.00.  Din cei peste 4.800 de elevi din județul Brașov care au participat la simulare, doar aproximativ 2200 au reușit să obțină nota 5 la disciplina Matematică. Doar  4 elevi au atins performanța maximă de nota 10, dintre care unul la limba și literatura română și ceilalți 3 la matematică. Notabil este faptul că niciun elev nu a reușit să obțină nota 10 la ambele probe. Este evident că există o necesitate de reflecție și acțiune la nivelul întregului sistem educațional, implicând profesori, elevi și factorii decizionali de la Ministerul Educației.

Analiza profesorilor

Mai mulți profesori au făcut o analiză a rezultatelor simulării Evaluării Naționale în cadrul unei dezbateri organizate de Proiectul MERITO, vineri, 23 februarie. La dezbatere au participat profesori de limba română și de matematică: Cătălina Dogaru, profesoară la școala gimnazială „Mihai Codreanu” din Iaşi și Liliana Olăraşu, de la școala gimnazială „Vasile Conta”, tot din Iaşi. Profesorul de matematică Cătălin Ciupală de la Colegiul Național „Andrei Şaguna” din Braşov spune despre rezultatele de la simularea Evaluării Naționale că a identificat cel puțin trei itemi unde elevii au putut să ghicească răspunsul.

El a remarcat și faptul că este îngrijorător că aproape 20% dintre elevii de clasa a VIII-a nu au știut să rezolve un exercițiu de clasa a II-a.

 

Exit mobile version