Noul program Casa Verde Fotovoltaice 2024, planificat să înceapă în august-septembrie , va propune o finanțare de până la  30.000 de lei, mai mare cu 10.000 lei față de vechea ediție. Vor fi suportate  costurile pentru panourile solare  și  cele pentru bateriile care stochează energia electrică. Președintele Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), Laurențiu Neculaescu, a anunțat că Programul Casa Verde Fotovoltaice 2024 ar putea suferi modificări semnificative.

  • ,,Pentru anul 2024, deși inițial nu gândisem și un sistem de acumulatori, acum vom începe să calculăm să vedem ce înseamnă și finanțarea de acumulatori în noua sesiune de Casa Verde Fotovoltaice.Odată cu panourile fotovoltaice, cred că ar fi bine să finanțăm și acumulatori pentru aceste panouri. Vom face niște simulări în zilele următoare și vom lua o decizie, să vedem dacă pentru anul 2024 vom finanța inclusiv acumulatori. Costul acumulatorilor este destul de ridicat, nu sunt ieftini, și aici trebuie să facem o simulare să vedem dacă ne încadrăm în aceeași contribuție de 2.000 de lei pe care o avem la programul din 2023, sau va trebui să mărim un pic și contribuția persoanei care participă la program, astfel încât să asigurăm o finanțare la cât mai mulți oameni. Atunci, contribuția persoanei fizice s-ar putea să fie un pic mărită dacă dorește să își pună și acumulator. Cred că o să fie o chestie opțională”, a precizat Laurențiu Neculaescu într-un interviu.

Documente necesare la înscriere

1. Cererea de finanțare, completată integral conform formularului din anexa nr. 3 a ghidului, semnată de către solicitant sau de către împuternicitul acestuia;

2. Actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicație;

3. Împuternicirea notarială, în situația în care cererea de finanțare este semnată de o altă persoană decât solicitantul;

4. Actul de identitate al persoanei împuternicite, valabil la data înscrierii în aplicație;

5. Certificatul de atestare fiscală referitor la obligațiile de plată către bugetul de stat, eliberat pe numele solicitantului de către autoritățile fiscale locale, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;

6. Certificatul de atestare fiscală referitor la impozitele și taxele locale, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială se află domiciliul său, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;

7. Extras de carte funciară, eliberat cu cel mult 60 de zile înainte de data înscrierii în aplicație, care să ateste dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului pe care este instalat sistemul fotovoltaic pentru care se solicită finanțare;

  • în situația în care sistemul fotovoltaic este amplasat pe terenul asociat construcției, în plus față de extrasul de carte funciară pentru construcție, se va prezenta un extras de carte funciară, eliberat cu cel mult 60 de zile înainte de data înscrierii în aplicație, care să ateste că solicitantul este proprietar sau deține un drept de folosință asupra terenului respectiv;
  • Copia cărții funciare colective, care să ateste existența a maximum două unități individuale înregistrate pe aceeași carte funciară, având suma acestora egală cu 1 (un) întreg, în cazul imobilelor-construcții, care au părți comune și proprietăți individuale, pentru care se întocmește o carte funciară colectivă și câte o carte funciară individuală.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here