Site icon Monitorul de Făgăraș

Ce se întâmplă cu cea mai așteptată autostradă a României, jena noastră națională / Toate marile lucrări din 2025

FOTO Hotnews

Cele mai spectaculoase lucrări din 2025 vor fi în munți, pe Valea Oltului de pe A1 Sibiu – Pitești, autostrada care a devenit o provocare și o neputință națională. Aici lucrează o companie din Turcia și din Italia. Anul acesta constructorii vor începe șantiere noi de autostrăzi pe aproape 235 de kilometri. UMB începe Autostrada „Unirii” A8, cea care va lega Moldova de Transilvania.

Lucrări importante debutează în Transilvania, Moldova și pe Centura Capitalei

Cele mai lungi tronsoane de autostradă unde vor începe lucrările în 2025 le regăsim pe A1 Sibiu – Pitești, tronsoanele montane (circa 69 km), pe Autostrada A13 Sibiu – Făgăraș (68 km), dar și pe Autostrada „Unirii” A8 (circa 55 km)

În același timp vor debuta cu adevărat lucrările pe ultimul tronson rămas nelucrat de pe Autostrada de Centură A0 a Capitalei, dar și pe un lot rămas nefinalizat încă de pe vremea Bechtel pe A3.

Ionuț Ciurea, directorul Asociației Pro Infrastructura, una din cele mai active organizații din societatea civilă care urmărește implementarea lucrărilor de infrastructură din țară, a trecut în revistă pentru cititorii HotNews.ro care sunt marile proiecte unde anul 2025 va marca debutul lucrărilor cu adevărat.

„Pe A0 Nord, pe Lotul 1 va fi deschis complet șantierul acolo unde lucrează Pizzarotti”, spune Ciurea.

A0 Nord Lot 1 a fost contractat în 2023 cu italienii de la Impresa Pizzarotti – Retter, același constructor care a finalizat recent cei 21 de kilometri din A7 dintre A3 (Dumbrava și Mizil). Pe final de 2024 s-a emis autorizația de construire.

Deocamdată pe A0 Nord Lot 1 au avut loc incipiente, organizarea de șantier și lucrări de decopertare a stratului vegetal. Din primăvara 2025 constructorii vor intra serios în șantier, consideră reprezentantul API.

A0 Nord, Lotul 1 – Dragomirești (spre A1) – Corbeanca (spre DN1)
Exit mobile version