FOTO: bzi.ro

Cererea de plată numărul 4 din PNRR, care ar trebui depusă în luna iunie, include reforma fiscală prevăzută și în planul fiscal, dar și un jalon privind taxarea mijloacelor de transport poluante, o măsură similară cu taxele auto din trecut și cu un impact potențial ridicat, având în vedere cât de multe mașini vechi sunt înmatriculate în România, conform informațiilor publicate de Profit.ro.

Guvernul a mai introdus o taxă auto, transformată ulterior în timbru de mediu, în Guvernul Tăriceanu, pe care a fost însă obligată ulterior, de Curtea Europeană de Justiție, să o restituie integral șoferilor, chiar și după ce forma taxei a fost schimbată de guverne de trei ori. Impactul bugetar pentru restituirea tuturor acestor taxe a fost de 6,5 miliarde lei.

Dacă cererea de plată 4 nu este depusă, circa 20 de miliarde de euro din PNRR vor fi blocate. Înainte de a trece la cererea de plată numărul 4, însă, România trebuie să rezolve o serie de probleme majore legate de cererea de plată numărul 3.

Înainte de a trece la cererea de plată numărul 4, însă, România trebuie să rezolve o serie de probleme majore legate de cererea de plată numărul 3. Trebuie precizat că mesajele primite din partea guvernanților sunt că orice modificări fiscale vor avea loc după dezbateri cu mediul de afaceri și că în acest an obiectivul este de a atinge obiectivele de deficit bugetar în principal prin controlul cheltuielilor. Cum se încadrează această abordare cu prevederile din PNRR, rămâne de văzut.

Știrea integrală AICI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here