Site icon Monitorul de Făgăraș

Ajutorul de deces crește cu peste 1.000 de lei. Măsura a intrat în vigoare de astăzi, 13 februarie

Crește ajutorul de deces cu peste 1.000 de lei: Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a anunțat modificări la cuantumul ajutorului de deces, odată cu intrarea în vigoare a legii bugetului asigurărilor sociale de stat pentru anul 2025.

CNPP anunță că, începând cu 13 februarie 2025, data intrării în vigoare a Legii nr. 10/2025 privind bugetul asigurărilor sociale de stat pentru anul 2025, cuantumul ajutorului de deces este de 8.620 lei (în cazul decesului pensionarului sau asiguratului) şi 4.310 lei (în cazul decesului unui membru de familie neasigurat).

Crește ajutorul de deces

Potrivit documentului, începând cu data intrării în vigoare a legii, cuantumul ajutorului de deces se stabileşte:

Beneficiarii ajutorului de deces

Potrivit Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP), ajutorul de deces se acordă în cazul decesului:

Ajutorul de deces se acordă unei singure persoane, care dovedeşte cu acte că a suportat cheltuielile ocazionate de deces și  care poate fi, după caz:

În cazul decesului unui membru de familie, neasigurat, al asiguratului, al pensionarului sau al persoanei aflate în timpul concediului pentru creşterea copilului.

Ajutorul de deces se acordă asiguratului, pensionarului sau persoanei aflate în timpul concediului pentru creşterea copilului, al cărui membru de familie a decedat.

Membru de familie, în sensul legii, poate fi:

În cât timp se achită ajutorul de înmormântare

Potrivit Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP), ajutorul de deces se achită în termen de trei zile lucrătoare de la solicitare, astfel:

Ajutorul de deces poate fi solicitat în cadrul termenului general de prescripţie de 3 ani, calculat de la data emiterii certificatului de deces.

Actele necesare solicitării ajutorului de deces

În situația în care ajutorul de deces este solicitat de persoana fizică, în cazul decesului:

Actele necesare, după caz, sunt:

Acte necesare în cazul decesului asiguratului sau pensionarului

În cazul decesului asiguratului, pensionarului sau al persoanei aflate în timpul concediului pentru creșterea copilului, ajutorul de deces poate fi solicitat de către o persoana juridică, în baza următoarelor documente:

Acte necesare în cazul decesului unui membru de familie, neasigurat

În cazul decesului unui membru de familie, neasigurat, al pensionarului, al asiguratului sau al persoanei aflate în timpul concediului pentru creșterea copilului, ajutorul de deces poate fi solicitat de către o persoana juridică, în baza următoarelor documente:

După efectuarea plății ajutorului de deces, la sediul casei teritoriale de pensii, plătitorul are obligația de a înscrie pe versoul certificatului de deces original, în baza căruia se solicită ajutorul de deces, mențiunea „ACHITAT”, data, semnătura și ștampila.

În situația în care plata ajutorului de deces se face prin virament bancar sau prin mandat poștal, plătitorul are obligația de a înscrie pe versoul certificatului de deces original, în baza căruia se solicită ajutorul de deces, mențiunea „PLĂTIT prin virament bancar/mandat poștal”, data, semnătura și ștampila.

 

Exit mobile version