MeseCNAIR semnează azi contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului de autostradă Poarta Sălajului-Nuşfalău (Secțiunea Poarta Sălajului-Zalău și secțiunea Zalău-Nuşfalău), care include tunelul Meseș.
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, participă la eveniment.
Acest contract este semnat între CNAIR și Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS-Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS (Turcia).
Este un contract de 6,62 miliarde de de lei, cel mai mare contract din istoria CNAIR. “Cu ocazia semnării acestui contract, toate loturile aflate în construcție în acest moment de pe Autostrada Transilvaniei vor intra în faza finală, în cea de execuție, și anume mă refer la loturile de la Nădășelu până la Nușfalău și totodată de la Suplaclu de Barcău până la Biharia. Autostrada Transilvania este una din autostrăzile importante din România care trebuie să fie finalizată în anii viitori”, a spus ministrul, în urmă cu câteva zile, pe TikTok.
Lotul Meseș de 41 kilometri dintre Poarta Sălajului și Nușfalău de pe Autostrada Transilvania este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră lansat până acum în achiziție. Acesta este ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3). Contractul pentru secțiunea care include și tunelul Meseș de 3 kilometri are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.
Potrivit contractului construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).
– Tunelul Meseș (în lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km.
– 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).