Campioni la abandon şcolar |
![]() |
Luni, 03 Septembrie 2018 21:02 | ||||||
Şcolile din judeţul Braşov sînt fruntaşe la abandon şcolar cu o rată de 3,2%, la egalitate cu judeţul Vrancea aşa cum arată datele Institutului Naţional de Statistică. Este întrecut doar de judeţele Covasna şi Călăraşi care au înregistrat o rată de abandon şcolar de 3,7%, ocupînd astfel locul al doilea pe ţară în rîndul şcolilor primare şi gimnaziale. Clasamentul pe judeţe publicat de INS este: Covasna şi Călăraşi (cu 3,7% fiecare), Braşov şi Vrancea (cu 3,2% fiecare), Mureş şi Ialomiţa (cu 2,9% fiecare), Maramureş (2,6%). Cele mai mici valori ale ratei abandonului şcolar au fost semnalate în: Vîlcea şi Gorj (cu 0,7% fiecare), Arad (0,8%), Dîmboviţa, Argeş, Suceava, Neamţ (cu 1% fiecare), Botoşani (1,1%), Timiş, Prahova, Municipiul Bucureşti, şi Cluj (cu 1,2% fiecare), Teleorman, Vaslui, Sălaj şi Bistriţa-Năsăud (cu 1,3% fiecare), urmate de Hunedoara, Olt şi Alba (cu 1,4% fiecare). Potrivit aceloraşi date centralizate de INS, numărul elevilor înscrişi în învăţămîntul primar şi gimnazial în anul şcolar 2016-2017 a fost de 1.695.500 elevi, cu 1% mai mic comparativ cu anul şcolar anterior, aceştia reprezentînd 47,1% din totalul populaţiei şcolare. Cea mai mare parte a elevilor din învăţămîntul primar şi gimnazial au frecventat cursurile de zi (99,7%), restul optînd pentru forma de învăţămînt cu frecvenţă redusă. Limba română este limba de predare oficială în sistemul naţional de educaţie, 93,5% dintre elevii înscrişi în învăţămîntul primar şi gimnazial studiind în această limbă. În judeţele Harghita şi Covasna, populaţia de etnie maghiară deţine o pondere importantă în populaţia totală, ceea ce determină şi o proporţie semnificativă a populaţiei şcolare din învăţămîntul primar şi gimnazial care învaţă în limba maghiară (5,4%). În anul şcolar 2016-2017, în învăţămîntul primar şi gimnazial, educaţia elevilor a fost asigurată de 116.700 cadre didactice (în scădere cu 0,9% comparativ cu anul şcolar precedent), din care 48.000 în învăţământul primar şi 68.700 în învăţămîntul gimnazial. În mediul urban, 97,6% din totalul personalului didactic din învăţămîntul primar şi gimnazial a fost personal calificat (în uşoară creştere comparativ cu anul şcolar precedent). Ponderea personalului calificat din mediul rural (97,1%) a înregistrat o uşoară creştere comparativ cu anul şcolar precedent (96,4%).
Powered by !JoomlaComment 3.26
3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved." |