Cea de-a cincea ediție a conferinței Business Challenge a reunit antreprenori, reprezentanți ai IMM-urilor și cel mai important, oameni mânați de pasiune în domeniile în care activează. Evenimentul s-a desfășurat pe parcursul a două sesiuni de discuții, iar invitații au abordat teme din contextul actual de business românesc.
În deschiderea discuțiilor, Jean-Luc Scherer, Founder & CEO, Innoopolis și-a îndreptat atenția către cum integrăm inovația în modelul de business pe care îl conducem. ‘În primul rând, când consider că e nevoie de o schimbare, analizez din exterior, dar și din interior. E important să ai privirea de ansamblu. Mă uit la ce e în piață, ce fac competitorii mei, regândesc strategiile și le aplic într-un mod diferit. Fac asta cu propria-mi companie la fiecare 3 luni.’ În ceea ce privește atitudinea pe care o avem față de eșecuri, Jean-Luc afirmă că eșecurile se datorează din cauza lipsei de experiență, de cele mai multe ori. Ceea ce este mai important, însă este să accepți eșecul. De fapt este vorba despre un proces de învățare.
În continuare, invitații l-au ascultat pe Liviu Buligan, Director Executiv, SoftOne România, care a vorbit despre inovația în tehnologie și cum se pot adapta companiile mediului actual de business la aceste schimbări: ‘Ritmul în care tehnologia avansează este extrem de rapid, atât de rapid încât poate deveni amețitor. Uneori pare că nici nu ai terminat de implementat o noutate și deja a apărut o nouă generație: un computer mai performant, un telefon mai smart și așa mai departe. Totuși, ce trebuie să întelegem este faptul că adoptarea noilor tehnologii și implementarea acestora în business nu ține de a fi în trend si nici nu reprezintă un obiectiv final sau o destinație. Dacă păstrăm metafora, este vorba mai degrabă despre o călătorie continuă. Dacă un business vrea să crească, ar trebui să utilizeze tehnologii și sisteme ce creează un mediu care permite o reinventare constantă a operațiunilor, proceselor și a structurilor organizaționale, concentrându-se pe a oferi clienților o experiență unică. Mai mult, exploatarea unui sistem ce transformă o afacere precum un Cloud ERP multidimensional permite construirea unei relații mult mai eficiente între angajați, sistem, parteneri de afaceri și o cantitate imensă de date, îmbunătățind în mod direct performanța și productivitatea.’