dav

,,Prin prezenta vă aducem la cunoştinţă că dacă până la data de 14 martie 2019 nu veţi semna contractul de furnizare  energie electrică  încheiat cu furnizorul de ultimă instanţă obligat – Electrica Furnizare SA, în baza Notificării ANRE nr. 15245/21.02.2019  pentru locul de consum……., NLC 7000319 începând cu data de 15 martie 2019 se va întrerupe furnizarea energiei electrice pentru locul respectiv” . Sute de făgărăşeni  au primit astfel de notificări de la Electrica Furnizare  şi riscă să rămână fără curent electric în locuinţe dacă nu au reuşit să încheie contracte cu acest furnizor.  Numai că notificările respective au ajuns la abonaţii cu pricina abia în data de 8 martie 2019. Ing. Mirela Enea de la  Electrica Furnizare SA Făgăraş spune că se vor găsi soluţii pentru fiecare situaţie în parte. ,,Considerăm că abonaţii în cauză au avut timp de la începutul lunii să  îşi rezolve contractele” a spus ing. Mirela Enea.

 

Abonaţi duşi cu vorba

Elena Braga din Făgăraş a fost surprinsă de notificarea primită de la Electrica Furnizare SA    care o înştiinţa că va rămâne fără curent electric.  S-a prezentat la sediul filialei aşa cum indica notificarea pentru a-şi rezolva problema. ,,Am venit în contul surorii mele bolnave pentru a rezolva contractul de curent.  Am avut la dispoziţie câteva zile să încheiem un alt contract pentru că firma veche a dat faliment. Avem nevoie de contractul de proprietate pe locuinţă, iar titular este tatăl meu care a decedat. Sper să rezolv problema cu şefa de la Electrica pentru a nu rămâne fără curent” a spus sora Elenei Braga.

 

Revin la vechiul furnizor

Povestea încheierii contractelor de energie electrică a început după liberalizarea pieţei de energie. Au apărut atunci  firme de furnizare a acestor servicii ca ciupercile după ploaie. Reprezentanţii lor au bătut din uşă în uşă pentru a-şi racola abonaţii invocând tot felul de avantaje, mai mult sau mai puţin realiste. La uşa garsonierei Elenei Braga a ajuns un reprezentant de la SC EVA Energy SA Braşov care a convins-o pe femeie să renunţe la contractul cu Electrica şi să devină abonată a firmei EVA. Se întâmpla în 2017. După aproape 2 ani, Elena Braga a ajuns tot la Electrica pentru a semna un nou contract. Precum Elena Braga sunt sute de făgărăşeni care acum revin la vechiul furnizor.

 

A rămas fără licenţă

Eva Energy a primit licenţa de furnizare de la ANRE în 28 mai 2014, nr. 1660. După 3 ani, respectiv la 1 ianuarie 2017 acest  furnizor concurențial de energie electrică, nu mai poate participa la piața de energie, nemaivând asumată responsabilitatea echilibrării pentru punctele de racordare ale clienților din portofoliu. Începând cu data de 14 februarie,    OPCOM  a suspendat  pentru EVA Energy dreptul de a tranzacționa pe piețele administrate.  Firma avea  peste 15.000 de clienți în portofoliu .  Dată fiind situaţia ANRE a notificat furnizorii de ultimă instanță obligați  să preia  începând cu data 15.02.2019    locurile de consum aflate în portofoliul societății EVA ENERGY SA la data de 14.02.2019 pentru care nu este asigurată furnizarea energiei electrice din nicio sursă. Pentru a afla poziţia firmei faţă de contractele încheiate în Ţara Făgăraşului  am uzat de telefonul indicat pe site-ul firmei, însă fără niciun rezultat.

 

Cum poate fi schimbat furnizorul de energie electrică

Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei pentru aprobarea procedurii privind schimbarea furnizorului de energie electrică de către consumatorul final „dă dreptul tuturor consumatorilor de energie electrică, indiferent de natura consumului (casnic sau noncasnic), să uzeze de dreptul de eligibilitate, adică să îşi aleagă furnizorul dorit şi să încheie cu acesta contracte pentru furnizarea energiei electrice pentru locul sau locurile sale de consum“. „În cazul în care optează pentru furnizarea negociată a energiei electrice, consumatorul poate încheia contracte pentru furnizare negociată cu orice furnizor deţinător de licenţă de furnizare a energiei electrice care activează în piaţa cu amănuntul, negociind cu acesta atât preţul, cât şi clauzele contractului de furnizare“, se arată în Ordin. „Tot ce trebuie să facă un consumator este să parcurgă lista furnizorilor de energie care activează pe piaţa cu amănuntul şi să facă o analiză comparativă a informaţiilor conţinute în aceste oferte (preţ, durată contract, modalităţi de plată, condiţii de încetare a contractului etc.), astfel încât să poată face alegerea potrivită“, este recomandarea cu caracter de lege a ANRE. „După ce clientul final şi furnizorul nou convin asupra clauzelor contractuale, inclusiv asupra preţului energiei electrice, se încheie contractul de furnizare a energiei electrice, care produce efecte de la data încetării contractului cu furnizorul actual (…) La solicitarea clientului final şi pe baza contractului de furnizare a energiei electrice încheiat cu clientul final, noul furnizor are obligaţia de a întreprinde demersurile necesare încheierii contractului pentru asigurarea serviciului de reţea“, se mai precizează în Ordinul preşedintelui ANRE. Tot aici se mai face şi menţiunea că procesul de schimbare a furnizorului este gratuit, fiind interzisă perceperea oricăror taxe sau tarife legate de parcurgerea acestuia.

 

1 COMENTARIU

  1. unii isi inchipuie ca vin aici italienii, cehii, austriecii, samd ca sa dea curent ieftin la saracii romanasi, e visul vietii lor. dar de fapt e ca la benzina sau gaz, nu ai o marja mare de variatie, dar sint foarte parsivi, promit pret la jumate, o sa curga lapte si miere, spun numai o parte din pret, fara taxe, TVA, accize, etc, fac contracte fara hirtii, cu sotia, nepotul si cu persoane decedate, mint ca se desfiinteaza Electrica, samd

Lasă un răspuns la R Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here