Conferința „Electric Drive” a reunit la cea de-a treia ediție a evenimentului, specialiști din partea companiilor și autorităților: Primăria Municipiului Cluj-Napoca, ALD Group, BAEPS (Bulgarian Electric Vehicles Association), E.ON Energie România, Asociația pentru Promovarea Vehiculelor Electrice în România, Membră AVERE Europa, GTG, SafeFleet, Consiliul de Administrație, Romanian Green Building Council (RoGBC).
Se discută din ce în ce mai des despre vehiculul electric și beneficiile mobilității electrice, iar entitățile specializate în domeniu par să prezinte soluții cât mai eficiente care au ca scop reducerea poluării prin scăderea emisiilor de noxe. Progresul tehnologiei este exponențial, iar într-un timp foarte scurt, sistemele s-au putut reinventa. Cum a avansat tehnologia din spatele autovehiculelor electrice în ultimii ani și la ce ne putem aștepta în următorii 10 ani? Invitații noștri au dezbătut împreună aceste subiecte.

În deschidere, Primarul Municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc a vorbit despre planurile de dezvoltare ale orașului din punct de vedere al infrastructurii, atât cele în desfășurare, cât și cele ce vor urma în viitor: ‘Cluj-Napoca are oportunitatea de a fi un oraș conectat la viitor, având inovarea ca element central de dezvoltare. Tehnologia din spatele vehiculelor electrice evoluează constant, odată cu creșterea preocupării pentru mediul înconjurător. În sistemul de transport public de aici există în circulație, pe lângă tramvaie și troleibuze, 21 de autobuze electrice, nepoluante. O treime din flota de transport public este acum electrică, iar obiectivul municipalității este ca întregul sistem de transport public să fie ecologic. Căutăm și alte soluții pentru a diminua emisiile produse de traficul rutier: amplasarea de stații publice de încărcare pentru vehicule electrice sau oferirea de licențe de taximetrie exclusiv pentru mașini electrice.’, susține Boc. De asemenea, Emil Boc a afirmat că în prezent, în Cluj există 200.000 de mașini la o populație de 400.000 de locuitori, iar 25% dintre acestea sunt sub standardele europene de mediu, ceea ce conduce la un grad de poluare ridicat.

Despre sustenabilitatea la nivelul mobilității au vorbit reprezentanții ALD Group, Luminița Gughea – Sales Manager, ALD Automotive Romania și Stephane Renie – Head of Corporate Social Responsibility, ALD Group. ‘Între cele mai aglomerate orașe europene în 2019, Bucureștiul se află pe locul 7. Dacă vorbim la nivel național, hai să privim topul celor mai poluate orașe din România:’ (Luminița Gughea)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here