•    Mai mulţi elevi din clasele gimnaziale nu mai sunt primiţi în instituţia şcolară din cauza unui aviz
  •   Cadrele didactice au fost ameninţate de conducere
  •  Fraţii Tudorache, cei abandonaţi de părinţi, ajunşi în grija bunicii materne, trec printr-o nouă traumă

 

Sunt copii de vârstă şcolară care îşi doresc să meargă la cursuri chiar dacă prezintă deficienţe psihice şi probleme de comportament. Din cauza haosului din sistem rămân însă acasă atunci când colegii  lor pleacă în fiecare dimineaţă spre şcoală. Sunt cinci elevi din Victoria care nu mai sunt primiţi la cursuri la Centrul de Educaţie Incluzivă din oraş  pentru că dosarele lor sunt incomplete. Doar 3 săptămâni au stat în sala de curs alături de colegii lor, iar apoi au fost daţi afară. Antonia plânge în fiecare dimineaţă şi o roagă pe bunica ei s-o lase la şcoală. Numai că nu bunica este rău voitoare. Antonia este victima lacunelor din sistemul de învăţământ şi a rigorilor directorilor. La Şcoala specială din Victoria regulile s-au schimbat după începerea anului şcolar. Odată cu ele şi vechile obiceiuri ale unităţii de aici, iar copiii şi părinţii lor nu au cum să le înţeleagă  întrucât, pentru ei, contează un singur lucru, şcoala şi beneficiile ei. Un copil poate frecventa cursurile la şcoala specială doar dacă a primit  avizul unei  comisii speciale  instituită la nivel judeţean care stabileşte orientarea şcoală şi profesională a elevilor.  La Şcoala specială din Victoria acest aviz lipseşte din dosarele unor elevi. Dacă până în acest an conducerea şcolii a închis ochii la întârzierea avizului cu pricina, pentru noua directoare  contează aplicarea legii şi nimic altceva.

Înscrieri doar în scripte

La Centrul de Educaţie Incluzivă Victoria erau înscrişi la începutul acestui an şcolar 64 de elevi în clasele gimnaziale şi profesionale. Un număr de elevi generos care putea păstra funcţionarea  şcolii la fel ca şi în anii trecuţi.  Numai că şefia IŞJ Braşov s-a decis să aplice ordinul MEC privind reorganizarea unor şcoli de pe raza judeţului. Aplicarea respectivului ordin  s-a anunţat după începerea anului şcolar, fapt ce a bulversat activitatea unităţilor şcolare cu statut special din Făgăraş şi Victoria. Aşa se face că Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Victoria şi-a pierdut personalitatea juridică şi a fost absorbit de Centrul de la Făgăraş. În vederea preluării, Elena Macarie, directoarea de la Făgăraş, a mers la Victoria unde s-a întâlnit atât cu angajaţii, dar şi cu directoarea Cristina Albăceanu. Macarie a constatat însă că numărul de elevi declaraţi înscrişi de conducerea de la Victoria  nu era cel real. ,,Sunt 44 de elevi care au dosare complete şi care pot frecventa cursurile la Centru. Ceilalţi nu pot fi primiţi până când nu le vor fi aduse documentele legale” a spus Elena Macarie. ,,Directoarea  ne-a impus să nu mai primim elevii la şcoală până când instituţia nu va  avea decizia  comisiei speciale” au spus cadrele didactice de la Şcoala specială din Victoria. Aşa se face că din cei 64 de elevi din scripte doar 44  au dreptul să frecventeze crsurile aici.

,,Copiii noştri stau acasă pentru că nu au toate actele la dosar”

Sunt elevi din clasele II, III, IV şi a VI-a  care nu au avizul de orientare şcolară şi profesională şi nu mai sunt lăsaţi să intre în sălile de clasă de la Şcoala  specială din Victoria.  În condiţiile în care  au  fost prezenţi la orele de curs de la începutul anului şcolar 2019 – 2020.  Familiile acestor copii sunt revoltate şi acuză în stânga şi-n dreapta în speranţa că pruncii lor vor putea continua cursurile la şcoala specială şi nu la învăţământul de masă. ,,Această directoare încalcă drepturile elevilor. În timpul anului şcolar nu se iau astfel de decizii. După o lună de  cursuri, copiii noştri stau acasă pentru că nu au  toate actele la dosar. Elevii nu au nicio vină, de ce au fost primiţi în prima zi la şcoală dacă dosarul nu era complet? Abia la începutul lunii octombrie a.c.,  învăţătoarele ne-au comunicat să nu ne mai ducem copiii la şcoală. De când s-a schimbat directoarea, s-au schimbat şi regulile. Unele învăţătoare nu au ţinut cont de acea decizie  şi au mai primit copiii la şcoală câteva zile, dar au fost ameninţate. Acum, copiii noştri  stau acasă”  au spus părinţii.

 Ping-pong cu copiii

,,Dragoş şi Antonia  au rămas repetenţi. Copiii sunt în clasa a II –a,  respectiv a VI –a,  şi nu ştiu să citească şi să socotească. Nu erau pentru şcoala de masă şi aşa am hotărât să-i mut de la Liceul Teoretic ,,IC Drăguşanu”,  la şcoala specială. Am luat foile matricole şi am depus actele necesare pentru înscriere. Începând cu data de 9 septembrie a.c.,  Dragoş şi Antonia s-au prezentat  la şcoala specială. Zi de zi au mers la şcoală până când a venit noua directoare şi a spus să ne ţinem copiii acasă până se eliberează avizul de la Braşov sau să-i transfer din nou la şcoala generală. Sunt foarte nemulţumită de această situaţie.  Nu ne jucăm ping- pong cu copiii. De ce să ne  întoarcă la şcoala generală de unde am plecat?  Nu sunt de acord cu această decizie şi o să fac plângere la IȘJ Braşov, Prefectură şi la CJ Braşov. Antonia plânge şi  vrea la şcoală, iar eu o ţin acasă” a spus Elena Braga, bunica copiilor.

Altă traumă pentru fraţii Tudorache  

Fraţii Tudorache  au o poveste tristă. Au fost abandonaţi de părinţi în urmă cu câţiva ani. Mama lor a plecat în străinătate şi la fel a procedat şi tatăl lor. Multă vreme copiii au rămas singuri în casă până Protecţia Copilului a aflat de soarta minorilor preluându-i în grijă. Cei trei minori au fost preluaţi de bunica maternă în plasament. Şi astăzi bunica lor, Elena Braga, întreţine copiii deşi veniturile ei sunt formate doar din alocaţiile copiilor.  ,,Eu,  bunica maternă, răspund de aceşti copii. Dacă nu-i  duc  la şcoală pierd toate drepturile financiare. Nu mă interesează problemele lor din  instituţie, copiii nu trebuie să fie afectaţi. În cazul în care pierd banii pentru copii voi face un mare scandal. Fără aceşti bani murim de foame. Dacă  nu aveau probleme, nu îi mutam la şcoala specială. Antonia a plâns şi nu vrea să se întoarcă la şcoala generală unde colegii râd de ea pentru că a rămas repetentă”  a mai spus bunica.

Şi fraţii Moldovan stau acasă

Și fraţii Alexandru, Roxana şi Marta Moldovan stau acasă. Nici ei nu sunt primiţi la şcoală întrucât dosarele lor sunt incomplete. ,,Sunt foarte supărată de această decizie. Nu înţeleg ce au orele de curs cu hârtiile din dosar. Actele o să vină pe parcursul lunii, dar copiii nu mai recuperează ce au  pierdut.  Învăţătoarele nu mai vor să primească la clasă copiii pentru că au fost ameninţate de directorul unităţii. Consider că directoarea trebuie sancţionată, nu copiii.   Am cinci  nepoţi şi toţi merg la această instituţie, dar până acum nu au fost probleme. Părinţii copiilor sunt plecaţi la muncă în Germania şi nici nu ştiu cum o să le explic situaţia.   Nu ştiu ce să fac, cui să mă adresez?   Noua directoare ar trebui să facă o şedinţă cu părinţii să vedem ce se întâmplă” a spus Maria Stoican de 71 de ani, bunica maternă a fraţilor Moldovan.

Explicaţia directoarei

,,Am fost la unitatea din Victoria pentru a prelua situaţia, aşa cum a stabilit IŞJ Braşov. Am verificat dosarele şcolare ale elevilor înscrişi. Am avut surpriza să constat că dosarele unor elevi sunt incomplete, exista doar o cerere a familiei în rest nimic. Legal însă un dosar trebuie să conţină în primul rând avizul unei comisii speciale de la Braşov care  repartizează copilul la o şcoală specială sau la o şcoală de masă. Acest aviz nu există în cazul acestor copii ceea ce nu este legal. Ei sunt înscrişi la Şcoala Gimnazială din Victoria şi acolo trebuie să frecventeze cursurile. M-am informat şi acolo, dar laşcoala gimnazială  figurează absenţi. La şcoala specială din Victoria nu au cum să fie primiţi doar în baza unei cereri pentru că aici avem învăţământ destinat copiilor cu deficienţe. Dacă au fost primiţi până acum, angajaţii şcolii au greşit.  În urma preluării acestei şcoli, pot spune că sunt înscrişi legal 44 de copii, 25 în clasele I-VIII şi 19 la şcoala profesională” a spus Elena Macarie, directorul Centrului Şcolar de Educaţie Incluzivă Făgăraş care a absorbit Centrul şcolar similar de la Victoria. (Carla TATU)

2 COMENTARII

  1. Foarte bine ca a venit cei din Făgăraș. Pun lucrurile in ordine pt. ca cei din Victoria sunt habarnisti .Legea se respecta, nu ca d-na fost director care…..vai steaua ei. S-a salvat Csei Victoria de la desființarea total prin absorbția cu cei din Făgăraș.Aviz si celor de la Colegiu Tehnic ca sunteti pe faras si voi ca primaria …noapte bună.

  2. Ce primarie, ce școli…. trebuie unite toate ca in ’89 .O singura scoala si gata . Ce atati directori.contabile si tăieturi de frunze la caini.In viitor Victoria va fi comună cu două licee.Aberant in zilele noastre ca un oraș de 3500 locuitori sa aiba două licee .generală si grădinițe plus o scoala speciala Singura solutie UNIREA( pt. unii din primărie coniac Unirea)hahahahahaha

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here