CNAIR a cerut  primăriilor din Ţara Făgăraşului pe raza cărora va trece autostrada Sibiu-Făgăraş să emită ultimul aviz. ,,Este ultima solicitare în privinţa autostrăzii, după care va urma licitaţia aşa cum ne-au explicat reprezentaţii CNAIR” a spus primarul comunei Ucea, Adrian Grovu.  Lansarea procedurii de achiziție publică pentru proiectare și execuție lucrări la Autostrada Sibiu – Făgăraș este preconizată în trimestrul I al acestui an, aşa cum susin reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Potrivit lor, acordul de mediu urmează să fie emis la sfârșitul acestei luni. „Studiul de Fezabilitate a fost finalizat. Indicatorii tehnico-economici au fost avizați în cadrul C.T.E – CNAIR S.A si C.T.E. – Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, urmând  avizarea în cadrul Consiliului Interministerial. Lansarea procedurii pentru proiectarea și execuția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș va fi demarată ulterior finalizării avizării indicatorilor tehnico – economici”, au explicat reprezentanții CNAIR.

Traseul Autostrăzii Sibiu-Făgăraș

Studiul de Fezabilitate pentru proiectul Autostrada Sibiu- Făgăraș a fost avizat în data de 28 decembrie de către Consiliul Tehnico- Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Autostrada, cu o lungime de circa 68 de kilometri, are o valoarea totală estimată la circa 7,5 miliarde de lei.  Autostrda pornește din dreptul localității Boița și se termină în apropierea Municipiului Făgăraș. Traseul trece adiacent de localitățile Turnu Roșu, Sebeşu de Jos, Racovița, Mârşa – Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sărata, Scoreiu, Cârţa, Arpașu de Jos, localități ce aparțin județului Sibiu și de localitățile Ucea de Jos – Ucea de Sus, Viștea de Jos – Viștea de Sus, Drăguș, Sâmbăta de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luța, Hurez, Municipiul Făgăraș și Ileni, din județul Brașov, are lungimea de 68,05 km și este împărțit în 4 tronsoane:

  •   Tronsonul 1 – km 0+000 – km 14+253 (lungime = 14.253 km) Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig-Marsa (DJ105G)
  •   Tronsonul 2 – km 14+253 – km 34+175 (lungime = 19.922 km) Avrig-Marsa (DJ105G) și Arpasu de Jos (DN1)
  •   Tronsonul 3 – km 34+175 – km 51+785 (lungime = 17.610 km) Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)
  •   Tronsonul 4 – km 51+785 – km 68+050 (lungime = 16.265 km) Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș/ Drum de legătură cu DN1.

Valoarea totală a obiectivului de investiții este de 7.531.381.595,75 lei cu T.V.A.

 Şase ani un studiu de fezabilitate

Şase ani,  mai mult probabil decât va dura proiectarea şi construcţia propriu-zisă, atât a durat realizarea Studiului de Fezabilitate (SF) pentru un tronson de autostradă de nici 70 de kilometri între Sibiu şi Făgăraş. Un contract lansat încă de pe vremea când  Dan Şova era ministrul Transporturilor şi care s-a derulat chinuit într-un interval în care alte autostrăzi s-au construit de la zero.   Antreprenor a fost  CONSITRANS, iar valoarea contractului semnat la 7 aprilie 2015 pentru revizuirea studiului de fezabilitate a fost de  16.313.855,49 fără  TVA, cu termen de finalizare 17 luni.  Conform studiului de fezabilitate, autostrada Sibiu- Făgăraş se va lega de Sibiu- Boiţa în zona Boiţa, unde va fi construit un sens giratoriu. Va continua apoi prin zona Turnu Roşu, Sebeşu de Jos, Racoviţa, Mârşa, unde se vor construi  ieşiri şi intrări pe autostradă. Va continua prin zona Scoreiu, va intersecta DJ 105J (Porumbacu de Sus-Porumbac de Jos), iar la DC 50 (Sărata) va intersecta DN1, va ocoli satul Scoreiu, după care revine în peste DN1, intersectând DJ 105H (Arpaşu de Jos). Va trece apoi pe lângă Ucea de Sus unde vor fi amenajate ieşiri şi intrări pentru Ucea de Sus şi Corbi, urmând să întersecteze DJ 103 (Viştea de Sus şi Viştea de Jos)   apoi DC 80 (Olteţ-Drăguş). Va intersecta  DJ 105B (Sâmbăta de Jos-Sâmbăta de Sus) unde se vor amenaja ieşiri şi intrări, DJ 103F (Voila-Voivodeni), DC 75 (Luţa-Beclean), DJ 104C (Hurez- Săsciori), DJ 104B (Ileni) unde vor fi amenajate ieşiri şi intrări spre Ileni şi Făgăraş.  Legătura dintre autostradă şi DN1 se va realiza  lângă Râuşor, intersectând  DC 68 şi va include şoseaua de centură  din nordul municipiului (5 km), ieşind la DN1 cu un nod.  Autostrada nu vizează şoseaua ocolitoare a Făgăraşului din sudul urbei (de la Olt).

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here