FOTO: EduPedu

Proba scrisă a examenului de Titularizare 2022 se desfășoară miercuri, 13 iulie, potrivit calendarului oficial. Ministerul Educației a trimis către inspectoratele școlare o procedură privind desfășurarea probei scrise a concursului de ocupare a posturilor didactice. Este vorba despre procedura nr. 29917/28.06.2022. Vezi mai jos care sunt regulile de examen.

Amintim că Edupedu.ro a scris că rezultatele probelor practice și ale inspecțiilor speciale la clasă au fost afișate de Ministerul Educației pe 5 iulie, cu o zi întârziere.

Recent a fost reactualizat site-ul Titularizare 2022 cu lista candidaților înscriși la concurs, după ce în ultimele 3 luni Ministerul Educației a mutat afișarea posturilor pe site-ul propriu și nu a mai folosit platforma gestionată de fosta SIVECO. Platforma a fost reactualizată vineri, 24 iunie.

Informații despre desfășurarea probei scrise

Potrivit metodologiei concursului, proba scrisă începe la ora 9:00. „Candidații vor fi prezenți în sala de concurs, cel mai devreme la orele 7.00 și cel mai târziu la orele 8.00. Candidații care nu sunt prezenți în sală înainte de a fi deschis plicul cu subiecte nu mai pot susține proba scrisă.”

În toate sălile de concurs vor fi instalate camere audio-video de supraveghere.

În procedură se arată că „pe foaia tipizată, candidații completează, cu majuscule, denumirea disciplinei de concurs, copiind formularea din subiectul primit.”

Candidații nu pot avea asupra lor, în sala de concurs, obiecte sau materiale din următoarele categorii: genţi, poşete, ziare, reviste, cărți, caiete, mijloace electronice de calcul, telefoane mobile sau orice alte dispozitive/mijloace care intermediază/facilitează comunicarea la distanță, precum şi alte obiecte/materiale a căror utilizare afectează desfăşurarea concursului în condiții de legalitate, echitate şi obiectivitate.

Materialele și/sau obiectele nepermise vor fi depuse în sala de depozitare a obiectelor personale, înainte de intrarea în sala de examen, conform metodologiei.

Candidații pot avea dicționare pentru disciplinele latină sau greacă veche și planurile de conturi pentru disciplina “economic, administrativ, poștă”.

După primirea subiectelor de concurs de către candidați, durata de redactare a lucrărilor este de 4 ore, timp ce poate fi depășit cu 1-2 ore numai de către candidații cu deficiențe grave.

Conform procedurii trimise inspectoratelor școlare, candidaţii au obligaţia de a redacta lucrarea scrisă cu cerneală sau pix de culoare albastră. Desenele/graficele se pot realiza şi cu creion negru. Este interzisă utilizarea instrumentelor de scris (stilou, pix) a căror cerneală se poate șterge.

Tot în procedura amintită mai sus apare că, din momentul deschiderii plicului cu subiecte, niciun candidat nu mai poate intra sau părăsi sala, decât dacă predă lucrarea, subiectul primit, ciornele şi semnează de predare.

În cazuri excepţionale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoțit obligatoriu de unul dintre profesorii asistenți până la revenirea în sala de concurs. În această situație, timpul alocat rezolvării subiectelor nu se prelungeşte.

Candidații care renunţă din proprie inițiativă la concurs pot solicita anularea lucrării, pe baza unei declarații şi pot părăsi sala după cel puțin două ore de la deschiderea plicului cu subiecte.

Cei care din motive de sănătate sunt obligați să părăsească sala de concurs pot solicita anularea lucrării. În această situație se încheie un proces-verbal semnat de responsabilul de sală şi profesorii asistenți. Candidații nu vor părăsi sala de concurs dacă au asupra lor subiecte de examen, foi tipizate, coduri de bare sau ciorne.

„După ce finalizează redactarea lucrării, fiecare candidat numerotează foile de concurs, numai cu cifre arabe, în partea de jos a paginii, în colțul din dreapta, în spaţiul dedicat, indicând pagina curentă şi numărul total de pagini scrise, de exemplu sub forma 3/5, pentru pagina a treia, în situația în care candidatul a scris în total 5 (cinci) pagini. Se numerotează toate paginile pe care candidatul a scris, inclusiv prima pagină, precum şi cele pe care sunt scrise doar câteva rânduri, partea nescrisă fiind barată de către profesorii asistenți cu linie frântă în forma literei „Z”, folosind pix sau stilou cu cerneală de culoare albastră”, potrivit documentului.

Cum se corectează o greșeală

Candidații care doresc să corecteze o greşeală taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontală, iar schemele/desenele cu o linie oblică.

Când poate fi anulată o lucrare

Anularea unei lucrări este determinată de înscrierea numelui candidaţilor sau a altor nume proprii (inclusiv denumiri de unități de învăţământ) care nu au legătură cu cerințele subiectului în afara spațiului care se sigilează, precum şi orice alte semne distinctive pe foile tipizate, destinate lucrărilor scrise, potrivit procedurii.

Preşedintele comisiei din centrul de concurs anulează lucrările scrise în situația în care:

  • pe lucrarea scrisă nu este completată, cu majuscule, denumirea disciplinei de concurs, identică cu cea înscrisă pe subiectul primit;
  • redactarea lucrării scrise nu respectă prevederile din procedură;
  • numerotarea paginilor lucrării scrise nu respectă prevederile din procedură;
  • pe lucrările scrise se regăsesc semne distinctive vizibile constatate la preluarea lucrării.
Ce se întâmplă cu cei care copiază

Candidații care în timpul desfăşurării probei scrise sunt surprinşi copiind, transmițând soluții cu privire la subiecte sau având asupra lor materiale nepermise sunt eliminați din examen pentru tentativă de fraudă. Aceștia nu sunt repartizați pe posturi didactice/catedre în anul şcolar 2022-2023.

Valabilitatea documentelor

Termenul de valabilitate al documentelor de identitate care au expirat înainte cu cel mult 15 zile de la instituirea stării de urgență se menține pe toată durata stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări.

Ce urmează după proba scrisă de la Titularizare 2022 – calendar

Pe 19 iulie vor fi anunțate rezultatele iniţiale, apoi, în perioada 19-21 iulie se depun contestațiile.

Soluţionarea contestațiilor are loc între 21-26 iulie 2022, după care profesorii vor afla rezultatele finale pe 27 iulie 2022.

Încep apoi ședințele de repartizare în următoarea ordine:

  • 29 iulie – ședința de repartizare a candidaților care au obținut note peste 7 atât la proba scrisă, cât și la inspecție în acest an, pe posturi titularizabile, pe perioadă nedeterminată;
  • 1 august – ședința de repartizare a candidaților angajați pe perioada viabilității postului, care au obținut note peste 7 atât la proba scrisă, cât și la inspecție în acest an, pe postul pe care sunt deja angajați pe viabilitate, pe perioadă nedeterminată;
  • 18-19 august – ședința de repartizare a candidaţilor care au obținut medii peste 7 la concursul din acest an, pe posturi netitularizabile, pe perioadă determinată
  • 23-24 august – ședința de repartizare a candidaților care au obținut medii între 5 și 7 în sesiunea 2022, precum și a celor care au depus dosare de participare cu rezultate din anii anteriori, pe posturi netitularizabile, pe perioadă determinată.

Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2022 – 2023 este publicată aici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here