SC Victoria Parc Industrial SRL are de încasat sume importante de bani pentru serviciile prestate populației însemnând facturi emise pentru mai multe luni pentru apă și canal. Și pentru că datornicii refuză să-și achite consumurile, conducerea societății încearcă să recupereze contravaloarea facturilor recurgând la diverse metode. Recent au fost afișate tabele la scara blocurilor cu sumele pe care fiecare locatar le are de achitat. Sunt locatari care au acumulat datorii de peste 8.000 lei, dar sunt și locatari buni platnici care își plătesc lunar consumul de apă. De exemplu, la Blocul 26, scara A de pe strada Viitorului, unde sunt 20 de apartamente, societatea are de încasat o restanță în valoare de 38.180 lei. Sunt locatari care au de plătit facturi în valoae de 8.582,56 lei (ap. 3), de 5.006,41 lei (ap. 18), de 4.093,24 lei (ap. 9), de 3.557,51 lei (ap. 12), de 3.356,73 lei (ap. 20), de 2.258,85 lei (ap. 15),  de 2.168,92 lei (ap. 2), de 2.002,22 lei (ap. 7), de 1.979,34 lei (ap. 5), de 1.128,02 lei (ap. 10), de 1.511,79 lei (ap. 13).   Pentru recuperarea datoriilor istorice administratorul de la SC Victoria Parc Industrial SRL, Marian Baciu, a afişat lista datornicilor în mai multe rânduri în centrul oraşului, a trimis somaţii de plată, a instituit popriri şi i-a acţionat  în instanţă pe datornici, urmând  executările silite.

  • ,,Săptămâna trecută am afișat pe scara blocului tabele conținând date despre datornicii la serviciul de apă-canal cu intenția de a sensibiliza cetățenii care nu au achitat facturile de mai multe luni sau care au valori mari. Intenția noastră a fost de a crește procentul de încasări cu implicarea vecinilor care aveau de plătit doar  factura lunii curente cu scadența de plată la 30 zile. Ne cerem scuze cetățenilor buni platnici ai serviciilor de apă-canal care s-au simțit lezați. Totodată îi rugăm să-și influențeze vecinii care au restanțe să achite datoriile. Vom schimba titulatura tabelului pentru a nu jigni pe nimeni, dar insistăm să se achite facturile  emise“ explică Marian Baciu, directorul SC Victoria Parc Industrial SRL.

Program de livrare a apei din cauza restanțierilor

O problemă cu care se confruntă societatea și deopotrivă locatarii se referă la diferențele ce apar între citirile contorului de branșament și cele individuale. Sunt diferențe de consum la apă care trebuie plătite de locatari.

  • ,,Sunt multe cazuri în care apar diferențe dintre contorul de la intrare în bloc și suma contoarelor individuale. Aceasta se întâmplă de multe ori prin raportări de citiri eronate, vecini care nu transmit lunar citirile, furturi de apă. Angajații societății noastre  nu pot intra cu forța în apartamente fapt pentru care apar discuții. Se primesc citiri telefonic, bilete scrise, pe mail, etc. Pentru evitarea acestor probleme în majoritatea localităților s-au înființat Asociații de locatari care apără drepturile proprietarilor și rezolvă micile litigii dintre vecini. Noi nu avem calitatea de a rezolva astfel de probleme și folosim informații  transmise voluntar care sunt de multe ori transmise voit greșit afectând astfel toți locatarii. Conform legii, locatarii sunt obligați să achite diferențele dintre contorul de branșament și suma contarelor individuale. În cazurile extreme, unde există defecțiuni pe rețeaua de alimentre iar locatarii nu execută lucrările de reparații, apar datorii foarte mari la serviciul de apă-canal. Vom proceda la livrarea apei cu program respectând prevederile legale. La fel vom proceda și cu persoanele sau agenții care au fost somați repetat, dar nu au binevoit să-și achite datoriile către noi“ explică Marian Baciu, directorul SC Victoria Parc Industrial SRL.

Colmatarea rețelei de canalizare

O altă problemă a serviciului de apă-canal este legată de funcționarea rețelei de canalizare a apelor menajere care este uzată. Angajații societății sunt solicitați mereu pentru decolmatarea canalelor.

  • ,,Rețeaua de canalizare ar funcționa în parametrii normali dacă s-ar respecta normele minime de igienă. Respectiv să ne nvățăm vecinii, copiii, persoanele în vârstă să nu mai arunce în vasul de toaletă diverse deșeuri care pot provoca înfundarea/colmatarea rețelei. Așa apare implicit inundarea subsolului blocurilor, mirosuri neplăcute, focare de infecție, într-un cuvânt disconfortul cetățeanului. Fără sprijinul locatarilor nu vom fi niciodată mulțumiți de condițiile de conviețuire și de aceea trebuie să ne implicăm cu toții în rezolvarea problemelor publice care ne privesc pe toți“ a mai explicat directorul Marian Baciu. (Lucia BAKI)

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here