FOTO: G4Media

Câteva mari semne de întrebare au rămas nelămurite după ce mai mulți șefi din Poliția Română au ieșit public, luni, în încercarea de a lămuri cum a ajuns instituția să semneze un acord cadru pentru achiziția de minim 300 de BMW, maxim 600 de la Automobile Bavaria, companie condusă de Michael Schmidt, prietenul președintelui Klaus Iohannis.

Șeful statului declarase anterior că prietenia sa cu omul de afaceri Michael Schmidt ”nu a contat” în ceea ce priveşte câştigarea licitaţiei desfăşurate de Poliţia Română pentru achiziţionarea de 600 de automobile BMW cu circa 98 milioane lei (majoritatea fonduri europene). ”Cred că este evident pentru toată lumea că eu personal nu am nicio treabă cu această achiziţie, dar dacă există suspiciuni atunci mă aştept la clarificări şi cam foarte repede”, a delcarat, luni, citat de Agerpres.

Ce a rămas nelămurit după explicațiile polițiștilor (opt șefi de poliție și de sindicate), la care au asistat și pus întrebări doar trei reporteri din presa națională (G4Media.ro, TVR și Euronews).

  • 1. De ce are Poliția Română nevoie de 600 autotorisme BMW în valoare de 32 de mii de euro bucata? De ce n-a fost întocmit caietul de sarcini astfel încât să se poată înscrie la licitație cât mai mulți producători de automobile pentru a obține cea mai bună ofertă? De ce caietul de sarcini conține o serie de condiții care, luate împreună, elimină practic cam toată concurența și sunt dificil de explicat?
  • 2. Explicația oficială că poliția trebuie să-și modernizeze flota cu motorizări puternice pentru a-i putea urmări pe infractorii cu mașini performante ar fi putut justifica o achiziție parțială de BMW-uri. Într-adevăr, câteva duzini de mașini puternice pe câteva segmente de autostradă câte numără România și-ar putea găsi, la limită, o justificare. Totuși, suspecții nu sunt prinși în urma unor curse ca în filme, ci prin mobilizarea altor unități de poliție, filtre, etc. De ce nu s-a limitat Poliția la achiziția câtorva zeci de BMW-uri pentru acele segmente de drum unde ar fi nevoie de motoare performante și a preferat să cumpere 600 de bucăți?
  • 3. Ce vor face sute de polițiști din țară cu mașini puternice pe drumuri proaste, pe care nu se poate rula cu viteze mari? Care sunt costurile de întreținere și revizie la BMW comparativ cu alți producători autohtoni sau străini? Merită investiți atât de mulți bani publici într-o mașină de poliție, atât în momentul achiziției, care generează ulterior costuri ridicate de întreținere?
  • 4. La simpla consultare a unei oferte Dacia, oricine constată că modelul Duster, cel mai scump din gamă, se vinde la jumătate de preț față de BMW, fără a lua în calcul un eventual discount aplicat unei achizițiii de 600 de mașini. De ce Poliția Română nu a cumpărat mașini mai ieftine în timp ce românii sunt îndemnați să strângă cureaua în vremuri de criză economică, marcată de inflație, scumpiri la carburant și energie?

Citește articolul integral AICI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here