Adrian-Ioan Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, a organizat vineri, 13 ianuarie, cu sprijinul prefectului Cătălin Văsii, o întâlnire cu oficialii instituţiilor publice deconcentrate care, potrivit legislaţiei în vigoare, sunt părţi implicate, cu responsabilităţi specifice în certificarea infrastructurii aeroportuare construite la Ghimbav, în perspectiva operaţionalizării acesteia.  Au fost prezenţi reprezentanţi de la Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, Secţia Regională de Poliţie Transporturi, Direcţia Regională Vamală Braşov, Biroul Vamal de Interior Braşov, Direcţia de Sănătate Publică Braşov, Oficiul Fitosanitar Braşov, Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Braşov, Direcţia de Pază şi Ordine Braşov, alături de directorul general al Regiei Autonome „Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav”, Alexandru Anghel, directorul executiv al Agenţiei de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Braşov, Luciana Gliga, şi specialişti din Executivul Consiliului Judeţean Braşov.

În deschiderea discuţiilor, Adrian-Ioan Veştea a menţionat că Hotărârea de Guvern nr. 791/2009 cuprinde în Anexa 1 condiţiile pentru certificarea unui aeroport civil ca aeroport internaţional, condiţii pe care trebuie să le îndeplinească Regia Autonomă „Aeroportul Internaţional Braşov- Ghimbav” în calitate de entitate care gestionează infrastructura aeroportuară cu tot ce înseamnă clădiri, instalaţii şi echipamente.

Îndeplinirea condiţiilor de certificare este verificată de Ministerul Transporturilor, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, respectiv Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, fiecare entitate prin intermediul instituţiilor deconcentrate din teritoriu.  În acest context, preşedintele CJ şi prefectul au solicitat participanţilor sprijinul în vederea pregătirii documentaţiei care face parte din dosarul de certificare a Aeroportului Internaţional Braşov- Ghimbav. Discuţiile au fost constructive, având în vedere că reprezentanţii instituţiilor prezente şi-au arătat susţinerea pentru parcurgerea în cele mai bune condiţii a procedurilor de certificare şi chiar au făcut menţiuni punctuale cu privire la condiţiile care trebuie îndeplinite.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here