Reprezentanții InfoCons avertizează populația că produsele din pește trebuie verificate cu atenție înainte de a fi cumpărate. Clienții care achiziționează pește trebuie să acorde o atenție sporită aspectului produsului pentru a stabili gradul de prospețime. Semnele neconformității produselor sunt suprafața lipicioasă, deshidratată, cu pete de mucegai, gust și miros modificate.

  • „Nu cumpărați pește sau produse din pește, dacă aveți suspiciuni privind gradul de prospețime”, avertizează specialiștii.

Produsele pescărești trebuie păstrate la o temperatură optimă, apropiată de punctul de topire al gheții și trebuie acoperite cu gheață.

  • „Nu achiziționați produse pescărești congelate care au un strat gros de gheață ori a căror glazură de gheață este discontinuă, netransparentă și cu un aspect murdar”, mai spun cei de la InfoCons.

Produsele trebuie să aibă etichetă, iar bonul fiscal va fi păstrat pentru a fi folosit în cazul unei reclamații.

  •  Pentru produsele pescărești care sunt preparate – fileuri, rondele, trunchiuri de pește etc., atenția trebuie îndreptată către culoarea, fermitatea și mirosul acestora. Produsele pescărești preparate care prezintă un miros și un aspect modificat nu trebuie expuse și comercializate. Icrele de pește neprelucrate trebuie să aibă un aspect uniform și o culoare specific speciei de pește de la care provin. Produsele pescărești afumate trebuie să prezinte un aspect uniform, un gust și miros de afumat”, precizează InfoCons.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here