Evaluarea Națională (EN) pentru clasa a doua începe pe 9 mai, cu testul scris de limba română, conform calendarului oficial. În aceeași zi, se organizează și testul scris de Limba Maternă. Proba de citit la Limba Română are loc pe 10 mai, iar elevii din clasa a doua vor susține testul de matematică pe 11 mai. Evaluările de la sfârșitul claselor a doua, a patra și a șasea sunt dezvoltate de Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) și iau în considerare o serie de cerințe, conform metodologiei.

Structura subiectelor din cadrul Evaluării Naționale pentru clasa a doua este următoarea:

  • primul test își propune să evalueze abilitățile de a produce mesaje scrise;
  • al doilea test își propune să evalueze abilitățile de a primi mesaje citite;
  • al treilea test își propune să evalueze abilitățile matematice.

Pentru clasa a patra, elevii care au urmat cursurile de limba română vor avea testele structurate astfel: primul test își propune să evalueze abilitățile de înțelegere a textului scris în limba română; al doilea test își propune să evalueze abilitățile matematice.

La clasa a șasea, testele dezvoltate sunt structurate astfel: primul test își propune să evalueze abilități în aria curriculară „Limba și comunicare”; al doilea test își propune să evalueze abilități în aria curriculară „Matematică și Științe ale Naturii”. Timpul de lucru pentru fiecare evaluare națională este următorul: 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II; 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV; 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN VI.

Evaluarea testelor și rezultatele

Fiecare test din clasa a doua și a patra este evaluat de doi profesori evaluatori, unul dintre aceștia fiind profesorul/dirigintele clasei, conform documentului. Pentru clasa a șasea, testele care își propun să evalueze abilități în aria curriculară „Limba și comunicare” sunt evaluate de echipe alcătuite din doi membri ai corpului didactic, unul specializat în limba și literatura română și celălalt într-o limbă modernă. În cazul elevilor care au studiat într-o limbă a minorităților naționale, echipa este alcătuită din trei membri ai corpului didactic, doi cu specializările menționate mai sus și al treilea cu specializarea de „Limbă și literatură maternă”. De asemenea, în clasa a șasea, testele care urmăresc să evalueze unele abilități în domeniul „Matematică și Științe ale Naturii” sunt evaluate de echipe formate din trei cadre didactice, unul cu specializarea matematică, al doilea cu specializarea fizică și al treilea cu specializarea biologiei. Rezultatele individuale obținute în Evaluarea Națională nu sunt afișate sau comunicate public și nu sunt înregistrate în registru clasei.

Aceste rezultate sunt utilizate la nivelul școlii prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde este necesar, informând elevii și părinții/reprezentanții legali ai elevului despre stadiul dezvoltării competențelor evaluate în urma Evaluării Naționale.

Foto: edupedu.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here