O parte dintre angajațiSAJ Brașov aduc acuzații conducerii instituției printr-un memoriu, titrează bizbrasov.ro

  • La Serviciul Judetean de Ambulanța Brașov, actualul manager (interimar de aprox 1,5 ani, după expirarea mandatului de 3 ani ), de-a lungul mandatului , a profitat de poziția de conducere și a luat , împreună cu membrii comitetului director, o serie de decizii care au produs pagube serioase bugetului Ambulanței Brașov. Una din primele decizii luate de actuala conducere , respectiv Manager și Director Medical,  a fost de a concedia un angajat, care conform legislației în vigoare, avea tot dreptul de a fi angajat, chiar dacă îndeplinise vârsta de pensionare. Prin Sentința civilă nr 263/MAS din data de 27.03.2019 în dosarul civil nr.3565/62/2018 , respectivul angajat și-a câștigat în instanța dreptul de a munci , iar SAJ Brașov a fost obligat la plata unor despăgubiri egale cu drepturile salariale indexate, majorate și actualizate, plus plata asigurărilor sociale și impozitelor aferente, plus cheltuielile de judecată. Făcând un mic calcul , la modul grosier , doar salariul a însumat „modica,, suma de 50.000 Ron , la care se adaugă restul sumelor datorate bugetului de stat și cabinetului de avocatură. Acești bani au fost plătiți din bugetul SAJ Brașov , nicidecum de persoanele care au luat decizia , respectiv Managerul și Directorul Medical. O altă decizie cu impact major asupra bugetului , a fost cea de a concedia un alt angajat, de această dată , pe motive medicale. Prin Hotărârea 1001/2021 din 17.06.2021 , angajatul a câștigat în instanța o despăgubire egală cu salariile indexate, majorate și reactualizate, cca 50.000 Ron , plus despăgubiri morale în valoare de 1500 euro, plus onarariul Cab. Avocatură și dreptul de a fi reîncadrat în muncă. Aceste sume au fost plătite tot din bugetul SAJ Brașov. Alte două dosare ,,grele“, cu sume mari, sunt cel soluționat prin Hotărârea 333/2021 din 11.02.2021 emisă de Tribunalul Brașov, unde prejudiciul este cuprins între 40.000 și 56.000 Ron, sume neimputate de altfel, personei direct responsabile de prejudiciu, în speță Directorul Tehnic al SAJ Brașov,  de către conducerea SAJ Brașov. Următorul este cel soluționat prin Hotărârea Curții de Apel Brașov  1125/2022 din 07.07.2022, unde de asemenea, prejudiciul se ridică la suma de aprox 35.000 Ron. Mai sunt și alte procese câstigate în instanța de către salariații SAJ Brașov , cu sume modice , ca urmare a deciziilor de sancționare prin comisii de disciplină făcute lunar la sediul SAJ Brașov, decizii contestate în instanță de către angajați. La o simplă căutare pe portalul Tribunalului Brașov, se vor regăsi o serie de procese pierdute de SAJ Brașov, procese rezultate din cercetările disciplinare abuzive dispuse de actualul Manager interimar și restul comitetului director. Mai mult , se pare că , pe lângă aceste sume pierdute în instanță, actualul Manager si Directorul Medical , încasează pentru participarea la  comisia de disciplină , un spor de 15% la salariul de încadrare. Tot pe rolul Tribunalului Brașov , există un dosar colectiv al angajaților SAJ Brașov, pentru neacordarea unor drepturi salariale , respectiv un spor de 20% la salariu, pe o perioadă de 6 luni, spor acordat în timpul pandemiei Covid-19, conform art.7 alin. 1 din Legea nr 56/2020, pe care Managerul SAJ BV, împreună cu comitetul director au refuzat să-l acorde. Dacă am face un mic calcul , doar pentru un  asistent , suma este de aprox 3.000 Ron, pentru un medic aprox 5.000 Ron , iar pentru un ambulanțier aprox. 3.500 Ron ….. , adunată acestă sumă depașește 15.000 Ron cu ușurință. Prin urmare, pe lângă faptul că actualul Manager risipește după bunul plac bugetul Ambulanței Brașov, prin decizii abuzive , luate pe persoană fizică , cu acordul tacit ( sau Nu ) al celorlalți membrii ai comitetului director , mai încasează și un spor la salariu pentru aceste ,,merite“.  Curios este faptul că, până în acest moment , nimeni nu a cerut imputarea acestor sume pe persoană fizică, pentru că , doar ordonator de credite este tocmai Domnul Manager…..”, se arată în memoriul scris de o parte dintre angajații Serviciului Județean de Ambulanță Brașov.

Managerul Serviciului Județean de Ambulanță Brașov, David Levente, neagă aceste acuzații 

În scrisoare sunt enumerate o serie de procese în care Serviciul de Ambulanță Județean Brașov a avut calitatea de reclamant sau pârât în materia raporturilor de muncă, procese ale căror soluții date de instanțele de judecată nu le putem comenta ci doar accepta și învăța din ele. Scrisoarea ar demasca un <<jaf din banul public>> în condițiile în care întradevăr conducerea instituției ar <<risipi după bunul plac bugetul Ambulanței>>, fapt ce vă asigur că nu se întâmplă.  Gestionarea patrimoniului şi a mijloacelor materiale şi băneşti ale Serviciului de Ambulanță se face pe baza principiilor privind echitatea, necesitatea, eficacitatea, calitatea şi eficienţa, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Menționez faptul că Serviciul de Ambulanță Județean Brașov a fost supus la mai multe controale pe parcursul mandatului pe care îl indeplinesc, constatările și măsurile organelor de control fiind îndeplinite, nefiind constate deficiențe semnificative”, a precizat pentru Biz Brașov David Levente, manager al Serviciului Județean de Ambulanță Brașov.

Reamintim că în această dimineață mai mulți medici au intrat în biroul directorului, cerând condiții decente de muncă. Aceștia au anunțat că vor protesta vineri dimineața, în fața instituției.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here