FOTO: digi24.ro

Tragedia de sâmbătă din 2 Mai, în care un șofer drogat a ucis doi tineri, a avut loc într-o zonă intens circulată de pietoni, deși e în afara localității. De ce lipsește un trotuar? De ce polițiștii l-au lăsat pe Vlad Pascu să conducă în continuare, deși îi găsiseră droguri în mașină? Acestea sunt marile semne de întrebare legate de accidentul din 2 Mai, arată G4Media.

Trotuar lipsă, deși pietonii circulă pe șosea de decenii

Zona în care a avut loc accidentul este în afara localității, la ieșirea din 2 Mai spre Vama – Veche DN 39 / E 87. E o zonă extrem de frecventată de turiștii care se cazează în 2 Mai (unde e mai ieftin) și merg la terasele și cluburile din Vama Veche. Cu toate că de zeci de ani există practic o navetă a pietonilor între cele două localități foarte apropiate, drumul național nu este mărginit de un trotuar.

Întrebat de G4Media dacă a inițiat demersuri pentru construirea unui trotuar, primarul comunei Limanu de care aparțin 2 Mai și Vama Veche, Daniel Georgescu, a declarat că drumul național nu e în administrarea primăriei, ci a Direcției Regionale de Drumuri Constanța, din subordinea companiei de stat CNAIR. El a refuzat să răspundă la întrebări suplimentare, cerând să îi fie adresate pe email. Până la ora publicării articolului, el nu a răspuns la întrebările trimise.

Marian Ichim, directorul general regional al Direcţiei Regional de Drumuri şi Poduri (DRDP)Constanţa, a declarat pentru G4Media că instituția pe care o conduce nu poate construi un trotuar, pentru că administrează strict drumul european și zona de siguranță de lângă șosea.

”Consiliul Local Limanu poate iniția construirea unui trotuar, ei pot face exproprierile de teren și proiectul în sine”, a declarat Ichim pentru G4Media.

Întrebat de reporterul G4Media dacă primăria Limanu a inițiat vreun astfel de demers pe lângă Direcţia de Drumuri, Marian Ichim a spus că nu a primit o astfel de cerere în mandatul său. ”Voi merge la Limanu pentru a discuta cu cei de acolo astfel încât să găsim o soluție”, a spus șeful DRDP Constanţa pentru G4Media.

Șoferul lăsat să conducă, deși avea droguri și mașina era fără RCA

Comportamentul polițiștilor din localitate este cercetat acum de Corpul de control al Ministerului de Interne, după ce au fost făcute publice informațiile că Vlad Pascu, șoferul de 19 ani, a fost oprit în trafic de două ori înainte de a produce accidentul.

Primul semn de întrebare: de ce nu l-au testat polițiștii pe Vlad Pascu cu aparatul drugtest, deși un cetățean semnalase la 112 că acesta conduce haotic?

Al doilea semn de întrebare: de ce nu l-au oprit polițiștii pe Vlad Pascu din condus, din moment ce la control au găsit în mașina lui substanțe suspecte că sunt droguri – un joint și pastile?

Al treilea semn de întrebare: de ce nu l-au oprit polițiștii pe șofer să mai circule cu mașina, dat fiind că aceasta nu avea RCA valabil? G4Media a arătat aici că, în lipsa RCA, legea prevede ”reţinerea certificatului de înmatriculare/înregistrare a vehiculului până la prezentarea documentului privind încheierea asigurării. Constatarea şi aplicarea acestora se fac de către personalul poliţiei”.

Mai precis, tânărul trebuia să lase în acel loc mașina sau să cheme o autospecială care să o ridice și să o transporte într-un loc sigur până la emiterea unei asigurări obligatorii.

Or, polițiștii l-au oprit de două ori în trafic pe Vlad Pascu, și de fiecare dată a fost lăsat să circule mai departe.

1 COMENTARIU

  1. Polițiștii nu au închis ochii. Au fost hărțuiți psihologic de șeful lor să îi dea drumul. Chiar credeți că îi dădeau drumul de capul lor? Ia să fie verificate averile șefului Poliției și a neamurilor lui, să vedem cât pot justifica.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here