FOTO: Newsweek

Toate cele 4 loturi ale autostrăzii Sibiu – Făgăraș se vor afla în stadiu de proiectare, începând cu 26 februarie 2024, arată newsweek.ro. Conform termenilor contractuali, proiectarea va dura 12 luni, iar execuția, 36 de luni. Prin urmare, în prima parte a lui 2028 ar trebui să se circule.

Autostrada Sibiu – Făgăraș face parte din A13 – Sibiu – Brașov – Sibiu, are 68,04 kilometri și este împărțită în 4 loturi: Lot 1 – Boita (A1) – Avrig/Marsa (DJ105G), 14,25km, Lot 2 –  Avrig/Marsa – Arpașu de Jos, 19,92km, Lot 3 – Arpașu de Jos – Sambata de Sus și Lot 4 – Sambata de Sus – Fagaras, 16,26 km.

Toate licitațiile au fost câștigate de turcii de la Makyol. Proiectarea loturilor 3 și 4 a început deja, iar cea pentru loturile 1 și 2 va începe spre sfârșitul lunii februarie 2024, potrivit directorului general al CNAIR, Cristian Pistol.

Toate cele 4 loturi ale autostrăzii Sibiu – Făgăraș, în stadiu de proiectare. Se va circula în 2028?

„Pe data de 26 februarie va începe proiectarea și pe tronsoanele 1 și 2 ale autostrăzii sibiu – Făgăraș (parte a A13)!

Practic în acest moment pentru toate cele 4 tronsoane (68,04 km) a fost emis Ordin de Începere pentru fazele de proiectare, care vor avea o durată de 12 luni.
Pentru tronsonul 3 faza de proiectare a început în data de 16 octombrie 2023, iar pentru tronsonul 4 proiectarea a început în data de 15 ianuarie 2024.

Ulterior finalizării Proiectelor Tehnice se va intra în faza de execuție a lucrărilor pe toate cele 4 tronsoane, care va dura 36 de luni.
Antreprenorul turc (Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS) are la dispoziție 6,4 miliarde de lei (fără TVA) pentru construcția întregii secțiuni Sibiu – Făgăraș a A13:
Tronsonul 1: Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ 105G) în lungime de 14,25 km,
Tronsonul 2: Mârșa (DJ105G) – ArpașudeJos (DN1) în lungime de 19,92 km,
Tronsonul 3 (Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ105B) în lungime de 17,61 km,
Tronsonul 4 (Sâmbăta de Sus (#DJ105B) – MunicipiulFăgăraș (16,26 km) la care se adaugă drumul de legătură cu DN1 (5,6 km).

Finanțarea este asigurată din Programul Transport (PT), iar pe traseul acestei secțiuni urmează să fie construite:
– 7 noduri rutiere: Boita, Avrig, Arpasu, Victoria, Sambata, Ileni, Fagaras
– 24 poduri peste Autostrada Sibiu Fagaras
– 63 poduri peste alte tipuri de obstacole (cursuri apa, drumuri)
– 3 poduri pe drum de legatura intre Autostrada Sibiu- Fagaras si DN1
– 12 viaducte pe autostrada Sibiu – Fagaras
– 2 Centre de intretinere si coordonare
– 1 punct de sprijin
– 2 spatii de servicii S3
– 2 spatii de servicii S1”, a anunțat Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, pe pagina sa de Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here