Pentru noul pod ce se vrea a fi construit peste râul Olt, la Voila  s-a decis turnarea unor  noi fundații. Asta după mai multe sincope în ceea ce privește   demolarea   vechii structuri și  proiectarea celei noi. De 3 ani se chinuie autoritatea județeană să implementeze acest proiect prin care se va asigura circulația dintre Voila și Cincu, dar mai ales accesul spre Poligonul NATO.  Pentru a evita bâjbâielile de până acum,  Consiliul Județean Brașov a apelat la o firmă  care să supravegheze lucrările și apoi să le monitorizeze pe perioada de garanție. Astfel, a încheiat un contract pentru asigurarea dirigenției de șantier cu firma prahoveană Nalboc Cons în schimbul sumei de 44.500 de lei fără TVA, respectiv 52.955 lei cu TVA. Durata contractului va fi de 87 luni, din care trei luni pentru perioada de execuție a lucrărilor și 84 luni pentru perioada de garanție a lucrărilor. Aceste lucrări au o valoare totală de 11,25 milioane de lei cu TVA inclus. Contractul inițial de lucrări pentru construirea podului de la Voila a fost semnat în luna ianuarie a anului 2021 cu Asocierea SC Con-A SRL – SC Con-A Operations SRL – SC Drum.  În primă fază, timp de mai multe luni, a fost căutată o soluţie tehnică privind demolarea podului existent (în locul căruia se va construi cel nou).  Iniţial, Hidroelectrica nu a fost de acord cu implozia, motivând că ar fi afectat canalul de fugă de la lacul de acumulare care trece pe sub pod, dar până la urmă s-a răzgândit. Podul vechi de peste 100 de ani a fost demolat în septembrie 2023, dar lucrările de construire a noului pod nu au început.   Traficul pe pod a fost închis din vara lui 2021, localnicii folosind o rută ocolitoare, trecând peste  un pod din lemn aflat într-o stare de degradare.

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here