Labubu, jucăria de pluș vândută de compania chineză Pop Mart, a creat o adevărată isterie la nivel global, scrie panorama.ro. În SUA, oamenii se adună cu sutele la 5 dimineața în fața magazinului pentru a prinde noile modele, în timp ce în Marea Britanie compania a decis să oprească vânzarea de Labubu, după mai multe scandaluri violente din magazine.
În online, fenomenul a luat amploare pe TikTok, unde hashtagul #labubu a trecut de un milion de postări, iar fanii fac unboxing-uri, își etalează colecțiile și vânează cu frenezie edițiile rare. Prețul unei figurine pornește de la 30 de dolari, dar pe piața secundară cele mai căutate modele ajung să coste sute sau chiar mii de dolari. Labubu a devenit un accesoriu de fashion, un simbol al statutului și o modalitate de a face bani într-o economie paralelă.
În România piața fake-urilor Labubu a luat avânt serios, însă e important de reținut că magazinul oficial Pop Mart nu are reprezentanță aici și nici nu livrează la noi în țară.
Ce e Labubu și cum și-a câștigat popularitatea?
Labubu este un brand de jucării de pluș, practic un „monstru-jucărie”, creat inițial în 2015 de artistul Kasing Lung, din Hong Kong, pentru seria sa de cărți ilustrate The Monsters. Labubu a ieșit imediat în evidență cu părul zburlit, ochii mari, zâmbetul plin de dinți ascuțiți și o combinație inedită, dar irezistibilă, între „drăgălaș” și „puțin înfricoșător”.
Deși la început Labubu era cunoscut doar într-un cerc restrâns de colecționari pasionați de jucării de acest gen, totul s-a schimbat în 2019, când cei de la Pop Mart și-au dat seama că personajul are un mare potențial.
Labubu a ajuns fix unde trebuie. Pop Mart e una dintre cele mai importante companii de jucării din China și, conform Financial Times, a reușit să transforme cumpăratul de jucării într-un soi de trend cool pentru tinerii asiatici cu bani – un fel de hobby de connoisseuri. Cei de la Pop Mart sunt pionierii care au pus bazele pieței jucăriilor „de designer”, create de artiști, fie pe cont propriu, fie cu ajutorul unor firme mici și independente.
De obicei, sunt gândite mai mult pentru pasionați decât pentru rafturile din supermarket și sunt produse în ediții super-limitate.
Așadar, cei de la Pop Mart s-au pus pe treabă odată ce și-au dat seama de potențialul Labubu. Au bătut palma cu Lung, au luat licența pentru Labubu și l-au introdus în colecțiile lor de tip „blind box”, un fel de cutii surpriză care sunt foarte populare printre Gen Z și millenniali, pentru că nu știi ce figurină primești până nu o desfaci.
Păpușile Labubu au devenit rapid foarte apreciate în China, fiind vândute exclusiv de Pop Mart, însă jucăriile de pluș au decolat cu adevărat la nivel global începând cu 2024.
Totul a început primăvara trecută, când Lisa, membră a trupei BLACKPINK și actriță în „White Lotus”, a postat pe Instagram o fotografie cu un Labubu atârnat de o geantă Louis Vuitton. În toamnă, a recunoscut pentru Vanity Fair că e obsedată de Pop Mart și păpușile lor: „Mi-am cheltuit toți banii în magazinele alea”. Când celebritățile promovează organic un produs, popularitatea lui crește cu repeziciune.
Rihanna i-a urmat exemplul în februarie, tot cu un Labubu atârnat de geanta Louis Vuitton. Dua Lipa a fost și ea văzută cu unul. Emma Roberts și Kim Kardashian la fel.
Află mai multe despre isteria Labubu AICI















