Modificările aduse de noul Mers al Trenului

Noul Mers al Trenurilor care a intrat în vigoare din 9 decembrie a adus cîteva modificări majore pentru călătorii care folosesc trenul ca mijloc de deplasare. Pentru Făgăraş, pe lîngă micile schimbări ale orelor de garare a trenurilor, a fost scos trenul ,,Dacia”, Bucureşti-Viena, a cărei rută a fost trecută prin Sighişoara. În cazul trenurilor 1529/1528  călătorii se vor bucura de o reducere de 45 % la costul biletului întreg, dar şi pentru elevi.   Noul Mers al Trenurilor 2018-2019 a intrat în vigoare în data de 9 decembrie şi are valabilitate pînă la 14 decembrie 2019. ,,Oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii pieţei atît prin optimizarea orelor de circulaţie a trenurilor, cît şi a capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile”, arată CFR Călători. Zilnic se vor afla în circulaţie peste 1.200 de trenuri, în funcţie de perioada din an.

  •  Trenurile Zăpezii vor circula spre şi dinspre cele mai căutate staţiuni montane pentru schi, precum cele de pe Valea Prahovei şi Vatra Dornei. În plus, în perioada 8 ianuarie – 28 februarie, biletele valabile la Trenurile Zăpezii vor fi reduse cu 25% (reducerea se aplică la tariful de transport pentru adult şi copil, tichetul de rezervare a locului plătindu-se integral) de luni pînă joi. De asemenea, de luni pînă duminică, biletele pentru călătoriile de pe Valea Prahovei (pe rute între Sinaia – Braşov şi retur) au reduceri între 31% şi 56%.
  •   Trenurile Soarelui vor asigura, în perioada sezonului estival 2019, legături din toată ţara către staţiunile de la Marea Neagră şi Delta Dunării.
  •   Va fi introdus un nou tren InterRegio (IR 1634) pe ruta Braşov (pl. 11.20) – Ploieşti Vest (sos.13.20) – Bucureşti Nord (sos. 14.04), cu opriri în toate staţiunile montane, şi se va asigura legătura directă între Iaşi şi Constanţa cu trenurile InterRegio 1861/1862 (via Vaslui, Bârlad, Mărăşeşti, Focşani, Buzău, Ţăndărei). În perioada mini-vacanţei de 1 Mai şi a sezonului estival se asigură legătura directă Iaşi – Constanţa – Mangalia.
  •  A fost suplimentat numărul de conexiuni directe pe ruta Bucureşti – Piteşti – Curtea de Argeş prin introducerea în circulaţie a unei perechi de trenuri Regio (9531/9532) pe ruta Piteşti – Curtea de Argeş ce se ataşează la trenurile IR 1781/ IR 1790 care circulă de la/la Bucureşti Nord.
  •   Se reia circulaţia între Bucureşti şi Galaţi pe ruta Făurei – Urziceni, ceea ce scurtează distanţa cu 30 de kilometri şi timpul de mers cu aproximativ 20-40 de minute faţă de ruta actuală prin Buzău – Ploieşti. În acest fel se asigură şi conectarea zonelor de sud-est cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Otopeni) şi creşterea numărului de legături dintre Bucureşti şi Aeroport.
  •   Şase trenuri Regio care vor circula pe ruta Bucureşti – Braşov şi retur vor avea în compunere vagoane adaptate pentru transportul bicicletelor.
  •  Pe lîngă legitimaţiile de călătorie emise în baza facilităţilor acordate prin acte normative diferitelor categorii de călători (ex. gratuitate pentru studenţi şi reduceri pentru elevi, pensionari etc), CFR Călători oferă o gamă diversă de oferte comerciale (ex. abonamente, card TrenPlus, minigrup, etc). CFR Călători mai anunţă acordarea de reduceri tarifare speciale cuprinse între 20% şi 45% din tariful de transport preţ întreg şi copil la un număr de 104 trenuri InterRegio în perioada 9 decembrie 2018 – 9 iunie 2019 şi acceptarea călătoriei posesorilor de abonamente valabile la tren Regio la 98 de trenuri InterRegio, în perioada 9 decembrie 2018 – 9 iunie 2019.
  •  Biletele pot fi cumpărate online, din staţii şi agenţii CFR, de la automate de vînzare în gări şi distribuitori autorizaţi.
  •  Este introdus în grafic un tren nou,  trenul Transilvania, pe ruta Cluj-Napoca – Viena care circulă zilnic, astfel: IR 143 Cluj-Napoca (07:35) – Budapesta (14:20/14:40) – Viena (17:21); IR 144 Viena (10:42) – Budapesta (13:19/13:40) – Cluj-Napoca (22:25). Este creată o nouă legătură directă între Budapesta şi Bucureşti (via Craiova, Timişoara, Arad, Curtici) cu trenul IR 72/ IR 73 – Traianus, astfel: IR 72 Bucureşti Nord (pl. 5.20) – Budapesta Keleti (sos. 18.50); IR 73 Budapesta Keleti (pl. 7.10) – Bucureşti Nord (sos. 23.22).
  •    Trenul Dacia (IR 346/ IR 347) Bucureşti – Viena va reveni pe ruta consacrată, respectiv prin Sighişoara, oraşul Sibiu fiind conectat cu Budapesta prin două perechi de trenuri directe IR 74/IR 75 şi IR 473/IR 472, atît cu parcurs de zi, cît şi cu parcurs de noapte. Pentru călătoria de la Sibiu la Viena cu trenul Dacia este asigurată legătura în Mediaş cu trenul R 2567 (Sibiu pl. 17.12 – Mediaş sos. 18.51).  Oferta de transport internaţional include trenuri zilnice directe către Budapesta şi din Timişoara (de la 15 euro pe sens), Cluj-Napoca (de la 15 euro pe sens) şi Braşov (de la 19 euro pe sens).

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here