• Indicatoare rutiere inventate în Făgăraş şi o trecere de pietoni care dă în gard
  •   Sensul giratoriu contestat de conducătorii auto, dar şi de instructorii şcolilor de şoferi
  •   Trecerile de pietoni sunt prea aproape de colţul intersecţiilor

 

Un conducător auto  se şochează când străbate străzile din Făgăraş. Întâlneşte  indicatoare rutiere montate fără rost, dar şi cele mai stupide amenajări rutiere care în loc să fluidizeze traficul mai mult îl blochează.  Funcţionează la nivelul municipiului o comisie care are rolul de a reglementa şi fluidiza circulaţia rutieră din urbe.   De câţiva ani funcţionează această comisie denumită sugestiv ,,Comisia de circulaţie rutieră”,  care este  coordonată de primar şi  are în componenţă  reprezentanţi ai Poliţiei Municipale,  Poliţiei Locale, consilieri locali, directori de şcoli şi de instituţii pulice.   În tot acest răstimp s-a dovedit că această comisie  nu-şi face treaba. O spun  conducătorii auto, dar  şi instructorii şcolilor de şoferi din Făgăraş care se plâng de modul în care este reglementată circulaţia rutieră din municipiu. De cealaltă parte însă, Dan Trâmbiţaş de la Serviciul Rutier din cadrul Poliţiei Municipale Făgăraş, membru în Comisia de circulaţie rutieră din municipiu, este de părere că lucrurile decurg normal. ,,Nu am avut sesizări legate de circulaţia rutieră din oraş, nu au fost nemulţumiri. Dacă oamenii v-au sesizat  la ziar puteţi să-i trimiteţi la noi şi vom verifica ceea ce susţin” a spus Dan Trâmbiţaş.

 

Indicatoare rutiere, decor pentru unii proprietari de maşini

În multe zone ale urbei, indicatoarele rutiere montate pe raza oraşului, sunt considerate de unii proprietari de maşini şi  conducători auto drept decor. Tocmai de aceea  îşi permit să parcheze, să staţioneze sau să oprească autovehiculele  şi în locuri în care astfel de manevre sunt interzise.    Nicio autoritate n-a luat vreo  măsură pentru a elibera spaţiile respective,  aceste maşini  fiind adevărate pericole pentru  conducătorii  auto şi pietoni.  De exemplu,   pe b-dul Unirii, în zona cofetăriei  Heppy pie, un autovehicul este părăsit pe trotur de ani de zile, blocând vizibilitatea conducătorilor auto ce vor să pătrundă pe bulevard de pe artera secundară.  ,,Dacă este asigurată distanţa reglementată  pentru pietoni de 1,5 m atunci nu este o problemă. În oraş nu avem firme care să ridice maşinile abandonate” a explicat Dan Trâmbiţaş.  O rulotă zace de ani de zile pe strada Uniunii, lângă pasarela  din apropierea parcării de la stadion. Deşi pare părăsită, autorităţile nu au impus proprietarului să elibereze domeniul public. În plus rulota, alături de alte maşini parcate ilegal în acea zonă, blochează vizibilitatea pentru şoferi. Exemplele pot continua.

 

Indicator rutier inventat la Făgăraş

În centrul Făgăraşului, lângă Piaţa Agroalimentară, a apărut un indicator rutier  cu totul nou. Minţile luminate din Comisia de circulaţie rutieră  l-au inventat şi ar trebui să-l  înregistreze la OSIM. ,,Parcare TAXI”  este acest indicator care-l precede pe cel care  indică staţia de taxi.  ,,Indicatorul montat la staţia de taxi de la Piaţa Agroalimetară, ,,Parcare taxi” nu  există  în Codul rutier. Nu-mi explic de ce a fost nevoie să-l inventeze şi să-l monteze acolo. Taxiul are nevoie de parcare? Nu, are nevoie de staţie. Cred că acest indicator a  fost inventat noaptea” a spus un instructor de şcoală de şoferi.

 

  Trecere de pietoni care dă în gard

Făgăraşul se transformă încet, dar sigur într-un nou ,,Caracal”. Şi nu din cauza cetăţenilor ci al celor care conduc urbea.  Pe strada  Combinatului, în curba ce se termină în faţa clădirii fostei cantine a fabricii chimice sunt montate două indicatoare rutiere  care semnalizează o trecere de pietoni, completate  şi de marcajul de pe carosabil specific acesteia.  Trecerea de pietoni uneşte staţia de autobuz cu un gard în faţa căruia este o limbă de zonă verde.  Comisia de circulaţie rutieră  a fost foarte spontană şi atentă cu pietonii din zonă fascilitându-le accesul de pe o parte a şoselei până la gardul ce împrejmuieşte o proprietate privată care însă nu are vreun  trotuar. Făgărăşenii se întreabă cui foloseşte acel marcaj rutier.

 

Spatiul rutier amenajat cu dedicaţie, dar care blochează circulaţia

 

Spatiul amenajat de Primăria Făgăraş  pentru a fluidiza circulaţia din zona Pieţei Agroalimentare  este cel mai criticat de participanţii la trafic.  Şi asta pentru că blochează circulaţia, iar într-un loc foarte îngust s-au amplasat nenumărate indicatoare rutiere.   Ce spun făgărăşenii:

  •   ,,Nu fluidizează circulaţia ci dimpotrivă încurcă foarte mult. S-a amenajat cu dedicaţie pentru taximetrişti, dar nici pe ei nu-i ajută. Ar trebui desfiinţat” au spus instructorii şcolilor de şoferi din Făgăraş.
  •   ,,La Piaţa Agroalimentară  locul este foarte îngust şi sunt  posibilităţi foarte mari pentru producerea de accidente. Acolo nu ai posibilitatea de parcare. Sensul acesta  unic  cu curbură,  staţie de taxi, treceri de pietoni, este aglomeraţie mare acolo.  Nu trebuia să nu fie amenajată  staţie de taxi. Nu e doar părerea mea, dar  sensul acesta  mai mult încurcă” a spus Ioan Bining, conducător auto.
  •   ,,La Piaţă  nu este un sens, este o anomalie deoarece intră în conflict un drum  cu prioritate cu cel de la piaţă. Dacă vin  de la Radu Negru, am cedează trecerea, în aceeaşi intersecţie când fac virajul, 4 metri câţi sunt acolo, întâlnesc 2 drumuri, unul care vine  de la taxiuri, drum prioritar, şi cel  care vine de la piaţă unde este indcatorul ,,Stop”. Eu când am virat,  am intrat pe drum cu prioritate, iar   cel  de la piaţă,  având stop,   trebuie să-mi dea mie prioritate. Acolo se produce blocajul,  mai ales pentru cursanţi, care  dau prioritate la toţi, nu doar celor  ce vin de la taxiuri. În plus sunt şi trecerile de pietoni, mare aglomeraţie!” a  explicat  un alt instructor de şcoală de şoferi din Făgăraş.
  •  ,,Dacă venim de la Codreanu şi vrem să facem virajul la dreapta  e o mică  problemă pentru că te încadrezi foarte greu.   Cel care vine dinspre 13 Decembrie  îl  observă foarte greu pe cel care vine dinspre Codreanu.   Era mai  eficient stopul dinainte, cel de acum nu-şi are rostul, e aiurea” a spus un alt instructor auto.

 

Sensul giratoriu de la Poliţia Locală nu respectă legislaţia rutieră

 

În apropierea sediului Poliţiei Locale a apărut recent un sens giratoriu. Conducătorii auto se declară dezamăgiţi de  noua amenajare   de pe carosabil,   explicând că aceasta contrazice orice reglementare rutieră legală.

  •   ,,Sensul giratoriu de la Poliţia Locală nu respectă  nici măcar vizibilitatea. Pentru a intra  în sens  casa din dreapta  te  blochează, trebuie să te opreşti, să te asiguri. Dar la orice sens giratoriu trebuie să te asiguri din mers, nu să opreşti. Acest sens creat trebuie desfiinţat. S-a făcut probabil să se mai spele nişte bani, că util nu este.  Mai bine  făceau altceva cu banii cheltuiţi acolo. S-a montat un indicator de  cedează trecerea, ceea ce este anormal, dar şi unul pentru sens giratoriu. Păi ori e sens giratoriu,  ori e cedează trecerea, să  reglementeze acest lucru comisia de circulaţie din municipiu.  Un sens giratoriu se semnalizează prin 3 indicatoare rutiere: presemnalizare  sens giratoriu, sens giratoriu şi ocolire intersecţie prin  dreapta. În  nicun caz  indicator de cedează trecerea” a spus un instructor de şcoală de şoferi.
  •   ,,Sensul giratoriu creat în faţă la Poliţia Locală şi  breteaua de la Piaţa Agroalimentară  sunt fără rost. Nu  ştiu de ce le-au pus pentru că  mai mult încurcă decât să fluidizeze circulaţia” a  explicat un taximetrist.
  •   ,,Pe raza municipiului nu avem posibilitatea  să conducem şi să parcăm în condiţii normale. Sunt multe străzi care sunt incorect reglemenate din punct de vedere rutier. În Făgăraş sunt  străzi scurte şi ne descurcăm greu şi noi cei din Făgăraş, dar unul străin,  pentru că nu sunt semnalizate ca lumea. Au făcut acel sens giratoriu în faţa Poliţiei  Locale, iar de când s-a amenajat s-au întâmplat vreo 4-5 accidente. Oamenii nu sunt obişnuiţi şi este foarte  îngust, are 5 străzi şi o singură posibilitate de ieşire” a spus  Ioan Bining, conducător auto.

 

,,Staţia de taxi de la Romarta este amenajată greşit”

Primăria Făgăraş a amenajat mai multe staţii de taxi pentru  serviciul de taximetrie. Pentru unele dintre acestea, chiar taximetriştii spun că nu-şi au rostul sau sunt amenajate greşit.  ,, Staţia de taxi de la  Romarta este un dezastru. Dacă vine un client şi mă solicită pe mine, iar maşina mea se află între alte două taxiuri,   eu nu pot să ies din staţie,  trebuie să aştept până ajung la margine.  Această staţie este  făcută fără cap. La catedrală este o altă staţie,  dar nu e vad. Ce să fac în staţia de la catedrală, să-l aştept pe domn părinte să-l iau şi să-l duc acasă? Vadul este în  jurul pieţei. Un loc bun pentru staţia de taxi ar fi fost în parcarea pieţei, nu în exterior întrucât se blochează traficul” a explicat un taximetrist.

Maşini abandonate

Nici nu apuci să deschizi subiectul legat de traficul rutier din Făgăraş, că  interlocutorii încep criticile. O problemă  ridicată de făgărăşeni se referă la  maşinile parcate  ilegat pe raza municipiului.  Sunt multe astfel de situaţii, dar nu se iau măsuri. Oamenii se plâng şi de maşinile de mare tonaj care intră prin oraş, în lipsa ocolitoarei, şi astfel se blochează  circulaţia.

  •   ,,Unele autoturisme sunt părăsite în astfel de locuri.   În plus de la intrare până la ieşirea din municipiu, pe tot bulevardul, zac  maşini şi pe stânga şi pe dreapta. Arată groaznic. Cine a permis acest lucru, prostia asta, probabil în loc de flori şi pomi?” a explicat un instructor de la o şcoală de şoferi din municipiu.
  •   ,,Sunt foarte multe probleme în traficul din Făgăraş, unele date de  conducătorii auto care nu respectă  regulile de crculaţie, de pietoni şi biciclişti care la rândul lor nu respectă nimic, dar şi de indicatoarele rutiere. În Făgăraş se staţionază oriunde, fără să fie sanţionaţi. Cred că nu-şi fac treaba cei din comisia rutieră. Oraşul e foarte  aglomerat, tirurile  merg prin centru şi îngreunează circulaţia. Într-o zi se vor dărâma blocurile de pe blevard din cauza tirurilor.  De ce nu fac odată centura? Toţi au promis, dar nimeni n-a făcut nimic.  Într-un oraş  civilizat n-ar trebui să intre tirurile prin oraş, ar trebui să fie o ocolitoare. Sensul giratoriu de la Poliţia Locală, cine l-a cerut?  Când l-au făcut au consultat şi pe alţii?  Este  incomod,  cu două  sensuri unice în faţă?  Este o nebunie! Trebuia să  întrebe reprezentanţii şcolilor, pe alţi specialişti.  Nu este  corect ce au făcut acolo, la cererea cui s-a făcut?” a spus  Monica Toma, instructor la şcoala de şoferi.
  •   ,,Unde te uiţi în Făgăraş ai impresia că oraşul nostru este  dărăpănat. Primarul se  laudă că face proiecte, dar ce proiecte a făcut? L-a mutat pe ,,şaorma”  dintr-o parte în alta, atât a făcut! Şi  i-a dat şi vreo 380.000 euro!  Cei care conduc Făgăraşul fac numai prostii, doar pentru ei. E bătaie mare de joc!  Şi noi plătim taxe şi impozite, şi noi vrem un trai mai bun,  comod, nu doar cei care conduc şi ai lor.   Trebuie să se facă mai multe pentru tinerii din oraş  pentru că altfel pleacă în alte oraşe şi în alte ţări”   a spus Cosmin Ştirbu, instructor de şcoală de şoferi.

 

Izgoniţi din oraş în parcarea stadionului

De vreo doi ani,  examinarea  cursanţilor  de la şcolile de şoferi se face în  parcarea  de la stadion. În fiecare joi încă de la ora 8.00 parcarea este plină de maşini şi de persoane. Sunt elevii şcolilor de şoferi, instructorii, examinatorii, dar şi însoţitorii cursanţilor, cel puţin 60 de persoane. În plus pe lângă maşinile de examinare, sunt parcate aici şi autoturismele celor care aşteaptă rezultatul examenului. Aici nu este amenajat nimic, nu este toaletă, nu sunt coşuri de gunoi sau vreun spaţiu în care participanţii să se adăpostească de ploaie, vânt sau ger.  ,,Spaţiul alocat pentru examinarea elevilor de la şcolile de şoferi este  bun,  dar nu este amenajat. Când am fost mutaţi de la Baia comunală ni s-a promis  că vom avea un spaţiu adecvat, dar au fost numai vorbe. Ar  trebui un sediu amenajat pentru noi, pentru  elevi  şi pentru examinatori. Nu este toaletă, folosim un wc  din spatele clădirii, dar mai mult este încuiat. Nu este un spaţiu în care să ne adăpostim când plouă, nu sunt coşuri de gunoi. Toţi suntem dezamăgiţi” au spus  instructorii auto .

 

Trecerile de pietoni sunt prea aproape de intersecţii

,,În tot oraşul trecerile de pietoni sunt amplasate prea aproape de colţul intersecţiilor. Poliţia rutieră şi primăria ar trebui să coopteze  şi un instructor de şcoală de şoferi când fac reglementări rutiere în oraş. Nu ne-au solicitat niciodată. Un alt neajuns  este dat de faptul că majoritatea maşinilor sunt parcate pe colţul intersecţilor. Ar trebui mai multă implicare din partea poliţiei locale pentru a eradica  obiceiul făgărăşenilor de a-şi parca maşinile  aiurea,  la colţul intersecţiilor şi în apropierea trecerilor de pietoni.  Şi ultimul sens giratoriu, cel  de la Poliţia Locală,  este făcut fără cap. Sunt multe aberaţii în oraş, care sfidează ne sfidează pe noi, conducătorii auto.  La ieşirea din parcarea stadionului spre strada Uniunii, pe sub pasarelă,  sunt maşini parcate întotdeauna şi pe stânga şi pe dreapta. Nu este vizibilitate şi se iese greu din acea zonă. Iar când reuşeşti să intri pe strada Uniunii, dai în gropi, sunt două gropi mari în carosabil.  Cineva  ar trebui să-şi facă treaba.   Elevul  nici n-apucă să plece că are cedează trecerea şi când pleacă dă şi în gropile din carosabil.    Nu avem nimic personal cu nimeni, dar ca să se elibereze traficul cei responsabili trebuie să se implice, să iasă din birouri şi să constate aceste neajunsuri la faţa locului.  De 10 ani sunt instructor auto şi în acest răstimp nu s-au reglementat aceste probleme” a spus Cosmin Ştirbu de la Şcoala Ştirbu SGM.

 

Trecerea de pietoni de la Borcoman blochează traficul rutier

,,Făgăraşul are nevoie de centura ocolitoare pentru a se fluidiza traficul din oraş. Tirurile ar trebui să folosească  strada semnalizată la intrarea în municipiu ,  dar nu se prea  foloseşte, iar şoferii camioanelor  se tot duc înainte. Cei care ar trebui să urmărească acest lucru, închid  ochii.  Dacă  sunt două  camioane pe centru, este  de ajuns să blocheze primul sens giratoriu că  apoi  se blochează în lanţ. Acesta este fenomenul de blocare.   Trecerile de pietoni poate sunt  amplasate  corect, dar echipa  care se ocupă cu aşa ceva, oameni plătiţi din primărie,  trebuie să le organizeze bine pentru că aceste treceri de pietoni  sunt prea aproape de intersecţii. Cea mai mare trecere de pietoni care deranjează, nu doar pe noi instructorii, este cea din faţă de la Borcoman. Acolo este o problemă foarte  mare pentru că se blochează tot timpul circulaţia. Eu cred că ar trebui semforizată sau desfiinţată” a spus instructorul Şcolii de şoferi Cornel Taropa. (Lucia BAKI)

 

 

 

  •  

 

5 COMENTARII

  1. Toate aceste deficiente ale traficului Fagarasa ar pute fi foarte usor rezolvate printr-o consultanta a unui expert in trafic rutier.
    Mda, la universitatea Transilvania din Brasov in anul 3 la sectia A.R. am studiat 2 semestre acest curs…trafic Rutier….si nu e chiar asa simplu,se fac anumite masuratori in teren,se numara participantii la la trafic in anumite ore ale zilei…si pe urma in baza unor calcule se fac anumite modificari lae intersectiilor sau ale altor probleme rutiere care dau batai de cap Primariei.
    Acum daca in Dragus trecea de doua ori pe zi Ciurda si inca trei personaje in stare de ebrietate pe bicicleta sau perpedes nu trebuie generalizat cu Fagarasul..este cu totul altceva.
    Totusi as fi curios care sunt Priceputi din Comisia Rutiera a Fagarasului,si ce studii au pentru a putea face treaba asta…de Politia Locala nici macar sa nu mai aducem vorba….ca ne facem de tot rahatul

    • A început campania electorală și vă înțeleg atitudinea… dar să jignești o comunitate precum Drăgușul, nu e normal pentru o persoană ,,cu școală”. Sunt multe mașini, vrem perfecțiunea, dar să ne purtăm omenește uităm!

  2. Stimabiel Mihai,
    A te purta omeneste este sa respecti increderea pe care ti-a acordat-o comunitatea,prin vot acum aproape 4 ani,asta consider eu ca este omeneste …sau macar sa incerci sa faci tot ce iti sta in putinta pentru a nu dezamagi acesti oameni care au crezut intr-o schimbare
    SAU macar sa ai demnitatea sa recunosti ca esti depasit de situatie si renunti lasand pe alti care poate au mai multa experienta…decat sa pleci dupa 4 ani cu coada intre picioare,mai bine dupa un an sau doi…dar macar cu respectul cetatenilor.
    Asta inteleg eu ca ar fi crestineste si omeneste,probabil multa lume crde tot asa dar asta numai conteaza.

    In privinta jignirii comunitatii din Dragus..nu stiu unde vrei sa bati?
    Am mentionat mai sus ca prin Dragus trecea ciurda de doua ori pe zi si ca mai circulau oameni in stare de ebrietate cu bicicleta,
    DACA DVS Domnule Mihai,imi puteti garanta ca aceste lucruri nu s-au intamplat niciodata in Dragus eu imi cer scuze public aici comunitatii Dragusene.
    Astept raspunsul DVS cu mare interes,

    Spre deosebire de DVS eu mi-am scris numele intreg aici si nu ma ascund de nimeni,este dreptul meu la libera opinei si il folosesc de cate ori cred ca este nevoie,

  3. În legătură cu sensul girator din fața poliției locale , acolo au fost frecvent accidente , tamponari si chiar cu victime se circula cu viteză in intersecția respectivă ba chiar uni uitau ca au STOP, stiu ce vorbesc pentru ca locuiesc în zonă. De cand sa montat acest sens girator se circula cu viteză redusă și 0 accidente rutiere, mai mult ca sigur acesta a fost si motivul major pentru amenajarea acestui sens girator.

  4. Principala problema a traficului din Fagaras- mai mult gropi decat oras- este lipsa cu desavarsire a asfaltului: gropi peticite de mantuiala, guri de canal in mijlocul drumului cate 2 3 la un loc in care iti faci praf masina, asfaltari de mantuiala cu un strat subtire de covor asfaltic turnat direct peste piatra cubica sau pamant…de curiozitate nu raspunde nimeni pentru receptia lucrarilor? Apoi urmeaza indisciplina participantilor la trafic si a pietonilor…nimeni nu ia nici o masura…

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here