Consilierii locali au fost convocaţi din nou în şedinţă, de data aceasta una de îndată, miercuri, 30 decembrie 2020, începând cu ora 14.00, pentru a vota tarifele practicate de Salco Serv SA în anul ce urmează. Ca şi în şedinţa extraordinară organizată marţi, 29 decembrie , ora 10.00, au participat aceiaşi consilieri locali, 12 din cei 19 care alcătuiesc Legislativul. Aleşii locali au amânat  discutarea majorării tarifelor Salco pentru luna ianuarie 2021, când se aşteaptă ca Executivul şi conducerea Salco să respecte legislaţia. Numai că directoarea de la Salco Serv SA a ameninţat, cu o zi în urmă, că nu va ridica gunoiul în ianuarie dacă nu are tarifele aprobate pentru 2021. ,,Dacă Salco nu va ridica gunoiul sub pretextul că nu are tarife pentru 2021, voi cere demisia conducerii şi a consiliului de administraţie” a avertizat consilierul Lucian Cupu.

 

Şedinţă cu repetiţie… poate trece majorarea tarifului

Pe ordinea de zi au fost trecute de Executiv trei proiecte de hotărâre, două dintre ele fiind cele care au fost  amânate cu o zi înainte, în aceeaşi formă,  respectiv tarifele practicate de Salco în 2021 şi cota de dezvoltare. Se poate spune că a fost a doua încercare  a  Executivului şi a conducerii Salco de a obţine  votul consilierilor locali pentru majorarea tarifelor cu 55%.  Numai că planurile de acasă nu coincid cu cele din târg,  spune o vorbă românească, iar consilierii locali au cerut amânarea acestor două proiecte de hotărâre pentru luna ianuarie.

,,Constat o lipsă crasă de profesionalism”

Al treilea proiect inclus pe ordinea de zi s-a referit la  subvenţionarea de la bugetul local a tarifului plătit de făgărăşeni pentru salubritate  aşa cum au cerut consilierii locali în şedinţa de ieri. Numai că acest proiect de hotărâre a fost întocmit de Executiv pe genunchi, fără să respecte legislaţia. Consilierul local USR-PLUS, Cristina Paicu, a criticat aceste aspecte şi a părăsit şedinţa de plen. ,,Constat lipsa de profesionalism cu care au fost intocmite documentele. De asemenea superficialitatea cu care se trece peste faptul că avem un management defectuos la conducerea Salco, iar aici nu vorbim doar de directorii trecuți și prezenți ci și de Consiliul de Administrație care nu este acolo de azi, de ieri…Deopotrivă  lipsa de asumare a primarului care n-a participat nici ieri, nici azi la ședințe și care, scăzând taxa de la 13 la 9 lei anul trecut, este unul dintre motivele pentru care firma are un grad ridicat de îndatorare (la cea de-a doua dezbatere publică privind majorarea taxei la 13 lei anul trecut din 10.01.2019 dânsul a spus, citez:  dacă ne ducem la un preț subdimensionat, societatea nu poate să existe în viitor; în noiembrie a aceluiași an a propus scăderea taxei la 9 lei ceea ce a generat în 2020 venituri mult mai mici ale firmei). Voi cere documente în calitate de acționar pe care le voi analiza cu un specialist în domeniu pentru a întelege bine care este situația reală a firmei Salco Serv, ce s-a făcut rău de am ajuns în punctul ăsta și ce putem face pentru a o redresa. Putem face ca lucrurile să meargă bine, dar nu așa. Nu taxând cetățenii pentru diverse interese cu totul altele decât bunăstarea lor” a spus Cristina Paicu.

Proiect de hotărâre întocmit pe genunchi

Consilierul local Lucian Cupu  s-a declarat şocat de modul în care s-a încercat obţinerea votului  în favoarea Salco şi în detrimentul făgărăşenilor. ,,Nu credeam să văd aşa ceva în consiliul local.  Ieri s-a votat amânarea  proiectelor de hotărâre  până când pe ordinea de zi va fi inclus un proiect de hotărâre care să cuprindă subvenţia de la bugetul local pentru diferenţa dintre tariful cerut de Salco, 14,5 lei/persoană/lună,  şi cel plătit de făgărăleni în acest an, 9 lei/persoană/lună. Constat că proiectul nu este aşa cum am cerut noi consilierii şi nici nu îndeplineşte condiţiile de legalitate” a spus Lucian Cupu. Iohannes Klein a cerut amânarea proiectelor  de pe ordinea de zi  pentru 3 săptămâni  pentru a se obţine avizele de legalitate.

Legislaţie grea pentru unii funcţionari  publici

Când s-a trecut la vot  în sală plutea nedumerirea, caz în care s-a cerut sfatul privind legalitatea de la secretarul primăriei.  Numai că acesta n-a ştiut ce argumente legale să aducă, iar votul a stat sub semnul bâjbâielii. Într-un final, toate proiectele de hotărâre au fost amânate pentru luna ianuarie. (Lucia  BAKI)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here