Comuna cu aproape toate utilităţile

Încă un drum al ruşinii există în Ţara Făgăraşului. Dacă pentru şoseaua Şercaia- Hoghiz  a fost nevoie de 37 de ani pentru a fi asfaltată, pentru DJ 130B ce leagă Părău de Grid nu se ştie cât va dura până va vedea asfaltul. Sătenii din Grid au cerut primarului Ovidiu Ovesea să rezolve situaţia, fără să ştie că drumul este unul judeţean, iar lucrările necesare cad în sarcina CJ Braşov.  Drumul nu a fost asfaltat niciodată, iar investiţia este una costisitoare.

  •    ,,Așa arată la ora actuală (de parcă ar fi arătat altfel) strada principală din satul Grid, comuna Părău. Știu că vă confruntați cu multe nereguli și că nu aveți ,,zece mâini” cum se zice…..Am toată încrederea că aveți în plan și asfaltarea străzii principale din Grid. Noi ca simplii cetățeni putem sesiza primăria cu problemele cu care ne confruntăm. Primăria, cu respect și înțelegere pentru cetățenii ei, poate să facă demersurile necesare pentru rezolvarea celor sesizate. Nu există nu pot, există nu vrem!”  scria pe pagina de facebook a Primăriei  Părău Elisabeta Boeriu din Grid.
  • ,,Este jale cu drumul în momentul de față. Dacă până acum mai aveam ce ocoli, acum nimic. Sunt convinsă ca până la urmă se va rezolva și problema asta” scrie şi Daniela Urdea.
  •  ,,DJ 130B, Părău – Grid – Perşani, fiind drum judetean, Primăria Părău îl admiră ca orice gridan.E singurul lucru pe care îl poate face şi jalbe în proţap la CJ” completează Marcel Dida din Grid.

Primarul comunei, Ovidiu Ovesea, spune că singura soluţie de moment ca acest drum să fie practicabil este pietruirea.

  • ,,Primăria Părău nu poate moderniza acest drum judeţean, dar pentru a putea fi practicabil vrem să-l pietruim atunci când timpul ne va permite. O evaluare a acestor lucrări este de 1,2 milioane de lei” a declarat primarul Ovidiu Ovesea.

Topul drumurilor ruşinii

  •   Drumul ruşinii alias DN 1S ce leagă Şercaia de Hoghiz a fost reabilitat după 37 de ani de la marcarea lui. Lucrările  s-au încheiat în  august 2015, după ani de proteste atât ale localnicilor, dar şi ale şoferilor. Lucrările de modernizare ale drumului  au fost începute pe 7 iulie, finalizarea având loc pe 26 august sub patronajul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) care a încredinţat lucrările  asocierii dintre firmele Euro Strada din Braşov şi compania Drumuri şi Poduri Judeţene Cluj. Reabilitarea celor 17 km de drum a costat 13,717 milioane de lei (peste trei milioane de euro), cu TVA inclus. Artera de circulaţie a fost până în 2014 a CJ Braşov, denumirea fiind DJ 104, iar după preluarea de la CJ Braşov de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi dată în administrarea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov (DRDP) a devenit DN 1 S.  Denumirea de ,,drumul ruşinii” a fost dată de localnici pentru că aici n-a fost realizată nicio investiţie din anul 1978, carosabilul ajungând impracticabil din cauza gropilor şi craterelor.
  •   Alte două drumuri au primit numele de ,,drumul ruşinii” din cauza gropilor din carosabil,  şoseaua ce traversează comuna Jibert, DJ 105 A, dar şi cea care leagă localităţile Seliştat, Bărcut de Făgăraş, peste Dealul Galaţiului.

Investiţii uitate în comună

Comuna Părău este printre puţinele din Ţara Făgăraşului care are toate utilităţile. Satele Părău şi Grid beneficiază de reţele de apă potabilă, canalizare şi de gaz metan, iar satele Veneţia de Jos şi Veneţia de Sus au gaz metan şi apă curentă.

  • ,,Avem în proiect reţeaua de canalizare pentru cele două sate, Veneţia de Jos şi Veneţia de Sus şi căutăm sursele de finanţare. În prezent lucrăm la proiectul de modernizare al staţiei de epurare de la Părău şi căutăm soluţiile cele mai bune şi mai puţin costisitoare” a explicat primarul Ovidiu Ovesea.

O altă prioritate a Executivului de la Părău este intabularea drumurilor comunale care nu au fost cuprinse în patrimoniul comunei până acum.

  • ,,Niciun drum forestier nu a fost intabulat. Vom face această procedură pentru a putea fi clasate ca drumuri comunale în vederea modernizării lor. Nici drumurile de hotar ale satelor nu au fost îngrijite şi arată deplorabil. În următoarea perioadă vom face terasamentul lor  şi le vom pietrui” a spus primarul Ovesea.  (Lucia BAKI)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here