Modernizarea şi reabilitarea drumului judeţean DJ 104 L Buneşti – Viscri – Dacia (15,06 km) se realizează printr-un  proiect finanţat din fonduri europene, cu o valoare totală de 24.495.058,94 lei, accesate de administraţia judeţeană. Lucrările se desfăşoară conform graficului de execuţie,  astfel că în această vară lucrarea va fi terminată.  Această investiţie cuprinde  şi refacerea alunecării de teren de la DJ 104 L, lucrarea în valoare de  7.311638,66, lei asigurate din bugetul propriu al Consiliului Judeţean Braşov. „Proiectul privind reabilitarea şi modernizarea drumului judeţean DJ 104 L este unul extrem de important nu doar pentru satul Viscri, aflat în patrimoniul UNESCO, ci şi pentru comunităţile locale din zona de nord a judeţului. De comun acord cu specialiştii Direcţiei pentru Cultură am reuşit să convenim cele mai bune soluţii tehnice, astfel încât drumul situat în intravilanul satului Viscri să îşi păstreze autenticitatea, iar turiştii şi localnicii să poată circula în condiţii normale pe întregul traseu”, a spus preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea.

Drum pavat cu bazalt  în Viscri

În cadrul acestui proiect s-a semnat săptămâna trecută contractul de execuţie a lucrărilor de modernizare a segmentului de drum situat în intravilanul satului Viscri, în lungime de 761 de metri.    Având în vedere că Viscri are statutul de sit rural UNESCO, această lucrare va respecta cerinţe stricte din punctul de vedere al soluţiei tehnice şi al materialelor folosite. Executantul lucrării este firma SC Viaduct SRL din Odorheiu Secuiesc, valoarea totală a contractului fiind de 2.930.225,31 lei. Structura rutieră nou-proiectată va avea pentru partea carosabilă o alcătuire constructivă formată din pavele abnorme din bazalt cu o înălţime de 11-13 cm, montate într-un strat de nisip cu o grosime de 3-5 cm. Pietruirea existentă va fi consolidată cu lianţi hidraulici speciali. Carosabilul din pavele va fi încadrat cu borduri din piatră fasonată, iar acostamentele vor fi realizate din piatră spartă, în spatele bordurilor. Şanţurile vor fi pavate cu piatră naturală, urmând să fie utilizate pavele abnorme din bazalt rostuite cu mortar şi se va realiza canalizarea pluvială pentru asigurarea continuităţii şanţului de scurgere spre albia pârâului Valea Satului. În cadrul proiectului, podeţele tubulare care asigură accesul în curţi se vor realiza prin acoperirea cu pământ a tuburilor şi a timpanelor, în vederea încadrării în peisagistica locului şi respectării avizului Comisiei de Cultură. De asemenea, proiectul cuprinde refacerea unui podeţ dalat, amenajarea unor alei de acces şi racordări la drumuri realizate din piatră spartă şi balast, precum şi semnalizarea rutieră, urmând a fi introdusă restricţia de viteză de 25 km/h în intravilanul satului Viscri. Termenul de finalizare a lucrărilor menţionate este 6 luni de la data la care autoritatea contractantă va emite ordinul de începere.

1 COMENTARIU

  1. Se pare ca alunecarea de teren s-a produs dupa reabilitarea drumului,astfel e de neinteles de ce acea portiune nu a fost refacuta in termen de garantie de firma care a executat lucrarile de reabilitare ; astfel suma de 7.311.638,66 Lei este un cost suplimentar al Consiliului Judetean ,la care se adauga cofinantarea la fondurile europene (15% din suma de 24.495.058,94 Lei,adica 3.674.258,84 Lei),la care se adauga acum cheltuielile pentru pietruire in valoare de 2.930.225,31 Lei ; astfel ,in final,costurile totale pentru CJBv vor fi de 13.916.122,81 Lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here