Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav ar putea deveni operațional din iunie 2023, a anunțat   directorul general al ROMATSA Adrian Cojoc.

  • S-a urmărit optimizarea tuturor termenelor și s-a stabilit un grafic astfel încât în cursul lunii iunie 2023 aeroportul să devină operațional”, a spus directorul general al ROMATSA în cadrul întâlnirii desfășurate la Brașov vineri, 12 august a.c.

Specialiștii Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA RA,   ai Autorității Aeronautice Civile Române (AACCR) și reprezentanții Consiliului Județean Brașov  au stabilit un grafic de implementare a tuturor activităților necesare operaționalizării Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav, respectiv pregătirea personalului, autorizarea echipamentelor și acceptarea modificării de sistem al serviciilor de management de trafic aerian (ATM/ANS), astfel încât activitățile să poată fi executate în paralel, coordonat, în vederea respectării termenelor propuse.

Primele echipamente vor fi livrate în luna septembrie

Conform graficului primele echipamente vor fi livrate în luna septembrie, iar ultimele în luna octombrie a acestui an. Pasul următor va fi instalarea acestora apoi calibrarea și verificarea lor cu ajutorul unei aeronave speciale, care va zbura în spațiul aerian al Brașovului.

  • „Situația mondială ne pune și pe noi în situația de a avea întârzieri. Noi am semnat contractul pentru echipamentele de radionavigație în luna decembrie 2021, iar în primăvara acestui an, s-au lansat în producție și nu puteau fi livrate mai repede. Procedura de recepționare a echipamentelor începe la producător. De altfel, peste aproximativ 10 zile vom merge la producătorul Italian Thales, pentru a începe recepția primelor echipamente. Tot la sediul producătorului se vor face primele instructaje ale inginerilor”, a declarat președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea.

Primul aeroport construit de la zero în ultimele 5 decenii

 În cadrul conferinței de presă organizate vinery, 12 august a.c.,  s-a menționat că proiectul aeroportului de la Brașov reprezintă o premieră România, atât din punct de vedere tehnic, cât și al modului de implementare.

  • Acest proiect este foarte complex, iar operaționalizarea Aeroportului Brașov aduce, în prim plan, două elemente de noutate: în primul rând, inițiativa susținută a Consiliului Județean Brașov, singura din România în ultimii 50 de ani de a construi de la zero un aeroport internațional, ce urmează a fi certificat, în conformitate cu ultimele reglementări europene aplicabile; în al doilea rând, soluția de ordin tehnologic – soluția de remote tower utilizat.  Colaborarea este una interactivă, atât cu specialiștii AACR, cât si cu cei ai Consiliului Județean Brașov. Toată resursa umană s-a implicat într-un mod susținut, urmărim optimizarea tuturor termenelor, astfel încât în cursul lunii iunie 2023, aeroportul de la Brașov să devină operațional” a spus Adrian Cojoc, directorul general al ROMATSA.
  • ,,Zona aeroportului este o zonă, ce ridică o serie de provocări din punct de vedere operațional, fenomene meteo deosebite, cu multe zile de ceață pe an, curenți orografici, sau așa-numiții curenți de undă, care sunt folosiți în activitatea de planorism, precum și schimbări frecvente ale direcției vântului – toate augmentate de un relief montan și o geografie dificilă pentru siguranța zborului.  Putem însă    respecta toate etapele și toate termenele calendarului agreat, iar operaționalizarea aeroportului va fi realizată la termenul asumat. Acest aeroport va fi integrat în Sistemul Național de Dirijare și Control al Traficului Aerian, pe care îl gestionăm noi” a spus Adrian Florea, directorul operațional ROMATSA.

 300.000 pasageri pe an

Investiția totală în Aerportul Internațional Brașov – Ghimbav s-ar ridica la 120 de milioane de euro.  Primul aeroport nou din România, de după anul 1974, va fi al treilea din punct de vedere al dimensiunii terminalului, după Aeroportul «Henri Coandă» şi cel din Cluj – Napoca. De asemenea, aeroportul din Brașov va fi primul din țară care va utiliza un turn virtual. „Costurile de implementare sunt reduse cu 50%, iar turnul virtual asigură și o sigurață mai crescută!”, potrivit CJ Brașov. În ceea ce priveşte numărul de pasageri, Anghel a declarat că a fost luat în calcul un număr de 300.000 de pasageri pe an.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here