Site icon Monitorul de Făgăraș

 Tras la indigo. Forțarea votului consilierilor din Făgăraș în 2019, tot la casa de cultură. Cuiul, banii din Ocolitoare transferați la reabilitarea străzii D-na Stanca, déjà finanțată   

 

,,Voi convoca plenul la casa de cultură  şi atunci să văd cine nu votează”. Vi se pare cunoscută afirmația? Aparține primarului Făgărașului și a fost spusă în iulie 2019 , atunci când cosilierii majoritari din Legislativ au respins proiectul de hotărâre privind folosirea creditului contractat pentru Ocolitoare la reabilitarea străzii D-na Stanca și pentru lucrările de la Cetate, investiții care erau déjà bugetate.

Este o situație similară cu cea creată în acest mandat, de data aceasta subiectul fiind bugetarea participativă. Forțarea votului consilierilor locali majoritari într-o ședință la casa de cultură, când s-a ajuns și la agresiuni verbale și fizice.

De ce a fost  respinsă iniţiativa primarului în vechiul mandat

Prin vocea prof. Ion Negrilă, grupul de consilieri locali care s-au opus iniţiativei primarului,  susţineu că  la momentul  aprobării creditului, primarul le-a dat asigurări că există toate avizele pentru Ocolitoare.

Era vorba despre  creditul contractat de Primăria Făgăraş în anul 2017, decizie aprobată de Legislativ prin HCL 255/29 noiembrie 2017, iar primarul voia, în 2019,  să  obţină aprobarea CL pentru a reabilita strada D-na Stanca folosind o parte din acel credit.

Povestea reabilitării străzii D-na Stanca

Aşa cum arată documentele privind reabilitarea străzii D-na Stanca, investiția a fost aprobată  în mandatul trecut  la valoarea de  1.800.000 lei,   iar proiectul  a costat 217.750 lei.    În ședința CL Făgăraș din 7 august 2019, consilierii aveau de analizat proiectul privind reabilitarea străzii D-na Stanca. Era un proiect tehnic întocmit de SC Beta Cops SRL în baza Contractului nr. 20.0663 încheiat la data de 29 iunie 2018 cu Primăria Făgăraș. Firma propunea 2 variante pentru reabilitarea acestei străzi.

,,-Lățime sistem rutier: 9 metri cu 2×3,5 m parte carosabilă (o bandă pe sens) și 2×1 piste biciclete.

-Mai prevedea trotuare reabilitate (2.402 mp), trotuare noi (4.098 mp), suprafață carosabil reabilitată (9.517 mp), suprafață carosabil nouă (2.320 mp), canalizare plivială“.

,,-Lățime sistem rutier: 12 metri format din 2×3,50 m parte carosabilă (o bandă pe sens)  și 2×2,50 m spații parcare“. 

– Suprafață carosabilă reabilitate 9.517 mp, suprafață carosabilă nouă 5.255 mp, trotuare noi 4.098 mp, trotuare reabilitate 1.859 mp, canalizare pluvială.

Consilierii locali au votat Varianta a  II-a în plenul la care au fost convocați de primar la 7 august 2019, mandatul trecut.

Mai mult, Ioan Popescu, inginer la firma proiectantă, a explicat

,,Se vine pe patru benzi și toți cei care stau pe partea dreaptă a drumului, sens spre Sibiu, în dreptul parcării (cea de lângă strada Vlad Țepeș) le vom face o bandă de retragere pe banda a doua din marcaj și vor putea să întoarcă. Pentru cele cinci case de la ieșire din Făgăraș spre Sibiu, provizoriu până se face centura și va apărea la ieșirea din oraș un giratoriu mare, tot din marcaj, vom reduce prima bandă și rămân două benzi pe care le vom separa prin linie discontinuă și vor putea ieși și vor face stânga“.

Altfel decât impunea HCL

În realitate, la finalizarea lucrărilor, reabilitarea străzii D-na Stanca arată cu totul altfel decât au votat consilierii locali în 2019. Sunt două benzi pe sens și nici urmă de parcări laterale de-a lungul străzii. Cu alte cuvinte nu s-a respectat nici proiectul plătit din banii publici și nici HCL 209/2019. Să nu mai amintim de solicitările făgărășenilor care locuiesc în respectiva zonă.

Fostul ales local invocă  certificatul de urbanism și autorizația de construire care au fost încălcate.

 

 

Exit mobile version