Cinci tineri din Republica Moldova au venit în vacanță în România cu intenția de a urca în masivul Făgăraș. Dumitru împreună cu prietenii lui au venit pregătiți să urmeze traseul  dintre Podragu și Vârful Moldoveanu.

• Ne-am oprit duminica seară la cabana Podragu, iar luni am continuat traseul spre Vârful Moldoveanu. Când am ajuns pe ultima creastă, ne-am decis să lăsăm rucsacurile în cort. Am lăsat în cort trei rucsacuri, iar pe celelalte două, cu lucruri mai importante le-am luat cu noi. Când am revenit la corturi, în jurul orei 15.15 mai era doar cortul și câteva lucruri inutile, rucsacurile dispăruseră, povestește Dumitru pentru oradesibiu.ro.

Tânărul spune că pe traseu au întâlnit un cioban care le-a cerut țigări și cu care au mai povestit câteva clipe. El crede că este posibil ca acesta să fi furat rucsacurile.   Drumeții au sunat la poliție luni și li s-a spus să meargă a doua zi la Curtea de Argeș pentru a depune plângere.

• Am sunat la salvamont și mi-au spus să sun la jandarmeria montană, iar cei de acolo ne-au zis să sunăm la poliție. Cei de la poliție mi-au zis că trebuie să mergem toți cinci la Curtea de Argeș să depunem plângere”, spune tânărul.
  • La noi nu ajung foarte multe plângeri de acest gen. Ca sfaturi le recomandăm turiștilor să își pregătească echipamentul conform turei pe care urmează să o facă. Dacă ai de gând să faci o tură de o zi, îți iei un echipament minim necesar, plus câteva lucruri de rezervă la tine. Nu trebuie să cari cort și mâncare multă dacă nu planifici să stai mai multe zile. Atunci poți să iei echipamentul cu tine până în vârf și înapoi acasă, nu trebuie să îl lași ascuns după stânci, iar dacă campează cu cortul să nu lase lucrurile de valoare”, spune Dan Popescu, director al Salvamont Sibiu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here