FOTO: Economica

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) recomandă beneficiarilor – foști și actuali clienți ai Raiffeisen Bank S.A., cu credite încheiate în lei, euro sau dolari, în perioada 2006-2009, aflate în derulare la data de 20.10.2017 să se prezinte la unitățile băncii pentru recuperarea unor sume de bani, informează Economica. Din cele 19 milioane de euro primite în mod eronat de la clienți, banca mai are de plătit 1,52 de milioane de euro. Raiffeisen spune că nu a primit solicitări pentru aceste sume.

ANPC recomandă beneficiarilor – foști și actuali clienți ai Raiffeisen Bank S.A., cu credite încheiate în lei, euro sau dolari, în perioada 2006-2009, aflate în derulare la data de 20.10.2017 momentul emiterii Ordinului de Președinte ANPC, prin care s-a dispus restituirea sumelor reclaculate, în raport cu cele încasate cu titlu de dobânzi, să se prezinte la unitățile băncii, pentru recuperarea sumelor cuvenite potrivit Ordinului amintit, ținând cont de faptul că Raiffeisen Bank are obligația restituirii acestor sume, arată un comunicat de presă al instituției.

În urma unei acțiuni de control, echipele de comisari ANPC au constatat că operatorul economic Raiffeisen Bank a calculat dobânzile creditelor în lei, euro și franci elvețieni, în perioada 2006-2009, într-un mod eronat, ceea ce a dus la încasarea unor sume fără temei legal, de la debitori.

Ca atare, ANPC a sancționat banca și a dispus restituirea de către aceasta a sumelor încasate în plus, măsură consfințită și de sentința definitivă a Înaltei Curți de Casație și Justiție, unde aceasta fusese constestată de operatorul economic.

În situația descrisă, s-au aflat 9.155 de credite deschise la Raiffensen Bank, în perioada menționată, urmând a fi rambursate peste 19 milioane de euro consumatorilor afectați.

Până în acest moment, din calculul sumelor recuperate a rezultat că a fost achitat un procent estimat la 92% din totalul sumelor aferente, banca argumetând că diferența de 8% a rezultat din existența unor contracte de credit pentru care titularii nu s-au prezentat la bancă.

De aceea, ANPC recomandă consumatorilor persoane fizice și/sau moștenitorul/moștenitorii titularului/titularilor, acolo unde este cazul, să se prezinte la oricare dintre sucursalele Raiffeisen Bank din țară pentru a intra în posesia sumelor de rambursat, indiferent de situația actuală a raportului dintre creditor și debitor (credite închise, ajunse la maturitate, executate, restructurate, aflate în plată etc.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here