Drumul județean 130B va fi închis în perioada 13-17 martie 2025 pentru lucrări de relocare a rețelelor utilitare și de reabilitare a podului din centrul satului Grid. Primăria Părău anunță cetățenii, în special pe cei din satul Grid, că pot folosi următoarele rute alternative:

  • DJ 139B, Grid-Perșani-DN1 pentru locuitorii aflați pe partea stângă a drumului
  • DJ 130B, Grid-Părău-DN1S pentru locuitorii aflați pe partea dreaptă a podului.

Viceprimarul comunei Păru, Ioan Pătran, poate furniza detalii despre situația creată.

Ce lucrări se efectuează la Grid

Reamintim că această arteră de circulație care traversează și satul Grid a intrat într-un program de modernizare, investiția fiind realizată de Consiliul Județean Brașov, proprietarul drumului.  Lucrările au fost  încredințate firmelor  SC Diferit SRL și SC Diferit AG SRL. În cadrul contractului vor fi realizate următoarele lucrări din intravilan Grid:

  • Pe partea carosabilă se va realiza o structură rutieră complet nouă, cu 25 cm strat de fundație din balast, 15 cm strat de piatră spartă și 2 straturi de asfalt, de 6 respectiv de 4 cm;
  • Pe traseul drumului se vor amenaja și intersecțiile cu drumurile laterale și se vor reface accesele către proprietăți pe amplasamentele existente, cu 15 cm strat de balast, strat de uzură din beton cu plasă sudată. Acolo unde accesele trec peste șanțuri sau rigole au fost prevăzute podețe tubulare de D400 mm;
  • Se vor amenaja trotuare cu lățimea minimă de 1 m, pe ambele părți ale drumului, acolo unde situația din teren va permite;
  • Sistemul de scurgere a apelor pluviale este prevăzut cu rigole carosabile, șanțuri trapezoidale sau sistem de canalizare cu tubulatură îngropată în funcșie de necesități. Pe traseul drumului în mai multe puncte este necesară subtraversarea drumului pentru a evacua apa din șanțuri sau rigole, în aceste puncte sunt prevăzute podețe tubulare din beton cu diametrul de D630-1000 mm;
  • Podul de pe traseul drumului va fi demolat și reconstruit. Noul pod va avea două culei din beton armat, suprastructură din 17 grinzi de beton armat și tablier din beton armat și va avea o lungime de 14 m, deschidere de 10 m, cu 2 benzi de carosabil cu lățimea de 3,5 m, trotuare cu lățimea de 1,5 m pe ambele părți și parapete metalice la carosabil și la trotuare. În cadrul lucrărilor la pod se va amenaja și albia râului în amonte și în aval cu ziduri de sprijin din beton armat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here