Asociații ale elevilor din România au cerut anularea tezelor pentru anul acesta școlar, când ”învățământul” a fost când online, când cu prezență fizică, iar elevii-în special cei din mediul rural-au fost extrem de afectați de sistemul adoptat Ministerul Educație. Ministerul Educației a anunțat  într-un comunicat semnat de ministrul interimar Sorin Câmpeanu, că ,,menține tezele, ca formă de evaluare a nivelului de cunoștințe și competențe ale elevilor”. ,,Şcoala, ca instituție, nu trebuie să asigure doar transmiterea de cunoștințe, ci și cultivarea unor valori (precum realismul și responsabilitatea) și a unor atitudini (precum rezistența la frustrare și reziliență, anduranță în fața limitărilor pe care le pot aduce anumite perioade, independent de voința elevilor, a părinților, a profesorilor sau a autorităților)”, comunică ministrul interimar, care menţionează că  tezele nu vor fi eliminate. ,,Tezele nu sunt  o pedeapsă, ci ne ajută să înțelegem unde ne situăm cu adevărat, fără a ne minți pe noi înșine. Tezele susținute cu prezență fizică sunt ultimul bastion în calea scăderii relevanței notelor acordate de când s-a declanșat pandemia. Faptul că elevii nu au dat teze de trei semestre, adică au fost privaţi de o evaluare importantă, acea singură  evaluare care reflectă  în mod corect nivelul elevilor la final de semestru are repercursiuni grave asupra stabilirii nivelului cognitiv al elevului. De asemenea, lipsa acestei evaluări importante, pune în dificultate şi pe profesor care nu va putea să îşi stabilească o strategie didactică ulterioară adecvată. Dacă nu ştii exact nivelul elevului la momentul T0, cum știi, mai departe, unde are nevoie elevul de mai multă intervenţie? Generația de elevi care se află acum în clasa a VIII-a este profund afectată de faptul că nu a susținut nici evaluarea națională din clasa a VI-a, evaluare care avea de asemenea rolul de a monitoriza gradul de asimilare de către elevi a curriculumului și de stabilire a măsurilor remediale”, afirmă Sorin Cîmpeanu. Reacția ministrului Educației vine după ce o campanie  cu titlul ,,Nu vrem teze anul acesta” împotriva tezelor pe parcursul acestui an a strâns aproape 280.000 de semnături. Prin această acţiune elevii cer ministrului ,,înlocuirea tezelor semestriale cu teste sumative cu subiect unic la nivel național, fără trecere în catalog, urmate de feedback din partea profesorilor. Inconsistența în pregătirea elevilor ca urmare a vacanței de două săptămâni destabilizează programul achiziției de cunoștințe”.

Afterschool-urile, program ca şi şcolile

Afterschool-urile vor funcționa conform prevederilor ordinului comun sănătate – muncă-educație, fiind reglementate prind decizia CNSU de săptămâna trecută, a anunțat  ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Până acum, afterschool-urile nu erau reglementate în sensul măsurilor speciale de protecție și prevenire a infecțiilor cu Covid. Acestea funcționau în afara unităților de învățământ și nu erau reglementate de Ministerul Educației. Conform hotărârii unitățile de tip afterschool vor intra sub prevederile ordinului comun sănătate – muncă – educație.

Art. 55. Se propune menținerea obligației ca activitatea în creșe, să se desfășoare numai cu respectarea condițiilor stabilite prin ordin comun al ministrului educației, al ministrului muncii și protecției sociale și al ministrului sănătății.

Art. 56. Se propune ca activitatea operatorilor economici care desfășoară activități tip after-school să se desfășoare cu respectarea măsurilor de prevenire și limitarea a răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2.

  • Precizarea a fost făcută în condițiile în care ministrul a propus ca școlile să fie deschise în format fizic, nu online, dacă incidența în localitate este sub 3 la mie, renunțându-se în aceste cazuri la pragul de vaccinare de 60% a personalului din unitățile respective de învățământ.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here