Nu doar localnicii sunt nemulțumiți de modul în care avansează lucrările   la podul de peste Olt de la Voila, pentru care sunt obligați să folosească o rută ocolitoare cu un carosabil distrus de mașinile de tonaj greu. Și constructorul, dar  și grupul NATO de la Cincu. Și asta pentru că investiția promisă n-a fost nici măcar începută, deși termenul de finalizare a fost decembrie 2021.  Conform autorităților, situația se datorează unui aviz pe care Hidroelectrica se lasă greu convinsă să-l elibereze, dar, așa cum spune constructorul, și de neplata lucrărilor.

Blindatele NATO nu pot ajunge în poligon

În lipsa noului pod de la Voila, blindatele grele ale NATO nu mai au cum să ajungă la poligonul de la Cincu.  Acest pod trebuia construit în locul celui vechi care trebuia demolat. Deși circulația pe acest traseu a fost oprită încă din primăvara anului trecut,  vechiul pod n-a fost demolat nici până astăzi, ca să nu mai vorbim de construirea celui nou. Constructorul și-a instalat șantierul la Voila, dar n-a lucrat nimic. Ministerul Apărării a cerut urgentarea construcției, iar la rândul său Consiliul Judeţean Braşov, beneficiarul investiției, a cerut constructorului același lucru. Numai că totul se oprește la Hidroelectrica, așa cum susține directorul CJ Brașov, care nu ar fi de acord cu soluțiile de demolare.  Și structura metalică a noului pod a fost adusă la fața locului, dar demolarea podului vechi n-a fost realizată.   Poate fi distrusă doar prin implozie sau piconare, ambele variante fiind respinse de Hidroelectrica. Pe de altă parte, constructorul spune că n-a fost plătit.

  •  „Vechiul pod a fost făcut pentru trafic ușor şi, la 60 de tone, nimeni nu garantează că ar rezista”, spune Gheorghe Osalciuc, primarul comunei Voila.
  •    Mihai Pascu, director executiv Direcția drumuri județene și servicii publice de la Consiliul Județean Brașov spune că pentru demolare lipsește avizul de la Hidroelectrica. „Avizul de la Hidroelectrica presupune că nu avem voie să facem niciun fel de lucrare în albie, deci nu avem voie să afectăm deloc acel canal de fugă al barajului de care fac vorbire”, explică el.
  •   „Toată structura metalică pentru podul nou a fost realizată încă de anul trecut și recepționată în apropierea șantierului și, din păcate, nu ne-a fost plătită”, transmite Daniela Ilie, reprezentantul constructorului angajat de Consiliul Județean Brașov.

Investiție de peste 15 milioane de lei

Amplasamentul pentru construcţia podului de peste râul Olt, pe DJ 105 la km 0+660, în localitatea Voila, a fost predat încă din  26 ianuarie 2021 către  Asocierea SC Con-A SRL – SC Con-A Operations SRL – SC Drum Inserv SRL, care şi-a adjudecat execuţia proiectului. Valoarea totală a contractului pentru execuţia proiectului „Pod peste râul Olt pe DJ 105 la km 0+660, în localitatea Voila” este de 15.656.698,36 lei, din care 14.422.685,20 lei sunt bani accesaţi prin PNDL, iar diferenţa de 1.234.013,16 lei este asigurată din bugetul judeţean. Durata de realizare a contractului este de 28 de luni, însă constructorul şi-a propus să facă toate eforturile pentru a finaliza lucrările până la 31 decembrie 2021, termen déjà depășit cu 6 luni.   Contractul cuprinde demolarea podului situat pe Drumul Judeţean 105 şi construirea unui pod nou, cu o lungime de 93,95 metri şi o lăţime totală de 13,50 metri. Vor fi executate lucrări de refacere a albiei Oltului în amonte şi aval, vor fi construite rampe de acces, va fi amenajat drumul pe lungimile minime necesare, vor fi deviate rețelele de utilități din amplasament, urmând a fi refăcute utilitățile pe noua structură şi vor fi realizate lucrări pentru siguranţa circulaţiei.

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here