Rata de promovare la examenul de bacalaureat este de 75,2%, după corectarea contestațiilor, spune, vineri, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. După contestații, au apărut încă 60 de medii de 10.

„Numărul contestațiilor este 49.115 anul acesta, față de 55.980 anul trecut. Urmare a acestor contestații, în continuare au fost schimbate foarte multe note.

E vorba de 30.377 de note care au fost mărite în urma contestațiilor, iar 15.986 note micșorate și 2.752 de note au fost nemodificate. Luând în calcul toate aceste aspecte prezentate, rata de promovare la bacalaureat sesiunea iunie 2022 este de 75,2%”, spune Sorin Cîmpeanu.

El spune că rata de promovare este cu 1,2% mai mare față de rezultatele inițiale.

„Este clar că avem foarte multe lucruri de îmbunătățit în procesul de evaluare”, adaugă ministrul Educației.

Potrivit acestuia, la o raportare la promoția curentă, 80% dintre candidați au promovat.

El mai precizează că a crescut și numărul mediilor de 10, ajungând la 222.

Încă 60 de medii de 10 la Bacalaureat după contestații. Precizările ministrului Educației: Câte medii de 10 au fost

„A crescut și numărul mediilor de 10. A crescut la 222. Avem încă 60 de medii de 10 peste cele 162 de medii de 10 înainte de contestații”, a mai spus ministrul Sorin Cîmpeanu.

Peste 86% din medii s-au modificat cu mai puțin de un punct. În cele mai multe cazuri, diferențe mari au fost la probele de limba română și istorie.

„Am avut și 120 de lucrări cu mai mult de două puncte diferență. Din aceste 120 de lucrări, acolo unde s-a efectuat corectarea digitală, în județul Călărași, am avut o singură notă modificată cu mai mult de 2 puncte. Jumătate din aceste diferențe mari provine din patru județe: Maramureș – 22 de note schimbate, Ialomița și Argeș cu câte 12 note schimbate, Constanța – 10 note schimbare. În total 56 din 120”, a mai spus ministrul Cîmpeanu.

Ministrul Educației a menționat că în privința celor 120 de lucrări cu diferență mai mare de două puncte în urma contestațiilor se vor face analize punctuale, „caz cu caz, lucrare cu lucrare”, pentru a se determina care au fost cauzele care au determinat aceste diferențe mari.

Erori materiale

„Avem deja o situație, avem o serie de erori materiale. (…) sunt diferențe care provin din erori de interpretare, mai ales la disciplinele de limba română și istorie și sunt diferențe cărora nu le găsesc niciun fel de explicație.

Am menționat deja cazul diferențelor pentru punctajul la itemii de tip grilă. Sunt complet nejustificate. Evaluarea lucrărilor în urma contestațiilor s-a finalizat în această noapte. Avem această situație și vom merge punctual, caz cu caz, să vedem care sunt aceste cauze în fiecare situație”, a spus ministrul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here